ກົດເລືອກອ່ານແຕ່ລະໝວດໝູ່

แสดงเพิ่มเติม

ບົດທີ 10 ການຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນ ແລະ ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ


 ວິຊາ ບໍລິຫານບຸກຄະລາກອນ
ປອ.ປັນຍາສັກ ແສງອ່ອນແກ້ວ


ບົດທີ 10

ການຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນ ແລະ ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ

 

I.    ການຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນ

 

        ເມື່ອໄດ້ຄົນເຂົ້າມາເຮັດວຽກໃນອົງການແລ້ວ ຜູ້ບໍລິຫານມີໜ້າທີ່ ຕ້ອງບຳລຸງຮັກສາຄົນໃຫ້ຢູ່ກັບອົງການໃຫ້ໄດ້ດົນນານ ແລະ ໄລຍະທີ່ຢູ່ກໍ່ຕ້ອງປະກອບສ່ວນວຽກງານໃຫ້ມີປະສິດທິພາບຫຼາຍທີ່ສຸດສະນັ້ນ, ການບຳລຸງຮັກສາຄົນຕ້ອງມີສິ່ງຈູງໃຈໃຫ້ຫຼາຍຊະນິດ ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ສຳຄັນປະກອບມີຫຼາຍຊະນິດເປັນຕົ້ນແມ່ນ:

         - ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນວັດຖຸ ເຊັ່ນ: ປະກອບດ້ວຍເງິນ ຫຼື ສິ່ງຂອງຄວນມອບໃຫ້ໃນໂອກາດທີ່ເໝາະສົມ ພ້ອມທັງຍ້ອງຍໍຊົມເຊີຍຄຸນງາມຄວາມດີຂອງພະນັກງານທີ່ນິຍົມໃຊ້ກັນຫຼາຍໄດ້ແກ່: ການເພີ່ມເງິນເດືອນເປັນກໍລະນີພິເສດ, ການໃຫ້ລາງວັນ ເປັນຕົ້ນ.

         - ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນໂອກາດ ເຊັ່ນ: ໃຫ້ໂອກາດທີ່ມີຊື່ສຽງ, ມີໜ້າທີ່ຄວາມຮັບຜິດຊອບຫຼາຍຂຶ້ນ, ໄດ້ຕໍາ ແໜ່ງທີ່ສູງຂຶ້ນ, ມີໂອກາດກ້າວໜ້າ ແລະ ມີໂອກາດໄປຮຽນຕໍ່.

         - ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນສະພາບຂອງການເຮັດວຽກງານເຊິ່ງອາໄສວັດຖຸເປັນຫຼັກ ເຊັ່ນ : ມີຫ້ອງເຮັດວຽກສ່ວນຕົວ, ມີໂຕະເໝາະສົມກັບຕຳແໜ່ງ ແລະ ວັດຖຸອື່ນໆທີ່ສະແດງເຖິງຄວາມດີຄວາມຊອບ ແລະໃຫ້ສະຫັວດດີການຕ່າງໆ ຕາມຄວາມຈຳເປັນ.

- ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນສະພາບຂອງການເຮັດວຽກງານທີ່ບໍ່ກ່ຽວກັບວັດຖຸ ເຊັ່ນ : ບັນຍາກາດໃນການເຮັດວຽກງານທີ່ມີຄວາມສະໜິດສະໜົມກັນ, ມີຄວາມສາມັກຄີເຂົ້າໃຈກັນດີ, ທຸກຄົນຢູ່ໃນຖານະເທົ່າທຽມກັນທັງໃນດ້ານສັງຄົມ ແລະ ເສດຖະກິດ ແລະ ການສຶກສາ.

- ການສ້າງກຳລັງໃຈໃນການເຮັດວຽກງານ ເຊັ່ນ : ໃຫ້ພະນັກງານທຸກຄົນເກີດຄວາມຮັກຕໍ່ອົງການ, ເກີດຄວາມຮູ້ສຶກວ່າຕົນເອງມີສ່ວນຮ່ວມສຳຄັນໃນການສ້າງຊື່ສຽງ ແລະ ນຳຜົນສຳເລັດມາສູງອົງການ ເມື່ອອົງການມີຊື່ສຽງ ແລະ ຄວາມໝັ້ນຄົງ ພະນັກງານກໍ່ຍິ່ງມີຄວາມດີໃຈໃນການເຮັດວຽກງານໄປດ້ວຍ.

 

     1.1 ການຈັດສະຫວັດດີການ

          ການຈັດສະຫວັດດີການ ເປັນການສົ່ງເສີ່ມສ້າງຂວັນກຳລັງໃຈໃນການເຮັດວຽກງານສ່ວນໜຶ່ງ, ຜູ້ບໍລິ ຫານທີ່ດີນັ້ນຕ້ອງໄດ້ຄຳນຶງເຖິງສະພາບຄວາມເປັນຢູ່, ຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການຄວາມຊ່ວຍ ເຫຼືອບາງດ້ານຂອງພະນັກງານ, ການຈັດສະຫວັດດີການທີ່ດີນັ້ນກ່ອນອື່ນຕ້ອງຄຳນຶງ: ຕ້ອງສາມາດຕອບສະ ໜອງຕາມຄວາມຕ້ອງການໃນເລື່ອງທີ່ຄົນສ່ວນຫຼາຍມີຄວາມເດືອດຮ້ອນຫຼາຍທີ່ສຸດໃນໜ່ວຍງານເສຍກ່ອນ.

         ການຈັດສະຫວັດດີການນັ້ນອາດປະກອບການດ້ວຍ:

- ສະຫວັດດີການດ້ານເສດຖະກິດ: ການຈ່າຍເງິນຊ່ວຍເຫຼືອລູກ, ຄ່າເຊົ່າເຮືອນ, ໃຫ້ກູ້ຢືມເງິນ, ການຈັດຮ້ານຄ້າລາຄາຖືກ, ຈັດລົດຮັບສົ່ງ ເປັນຕົ້ນ.

- ສະຫວັດດີການດ້ານການສຶກສາເຊັ່ນ: ໃຫ້ທຶນການສຶກສາ ຫຼື ທຶນຝຶກອົບຮົມ, ສຳມະນາ, ໄປທັດສະນະສຶກສາພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ເປັນຕົ້ນ.

- ສະຫວັດດີການດ້ານສັງຄົມສົງເຄາະເຊັ່ນ : ການເກັບເງິນເພື່ອຊ່ວຍເຫຼືອຍາມພະນັກງານມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ, ຊ່ວຍການປີ່ນປົວສຸຂະພາບ ເປັນຕົ້ນ.

- ສະຫວັດດີການດ້ານການສ້າງຄວາມໝັ້ນຄົງ: ບໍາເນັດ, ບຳນານ, ປະກັນຊີວິດ, ມີການຈັດທີ່ຢູ່ອາໄສ ເປັນຕົ້ນ.

- ສະຫວັດດີການດ້ານສົ່ງເສີມສຸຂະພາບ: ຈັດສະໂມສອນເດີ່ນກິລາກາຍຍະບໍລິຫານ, ການໄປທ່ອງທ່ຽວພາຍໃນ ຫຼື ຕ່າງປະເທດ.

 

    1.2 ປັດໄຈທີ່ກະຕຸ້ນພະນັກງານປະຕິບັດວຽກງານ

          ປັດໄຈຕ່າງໆ ທີ່ເຫັນວ່າພະນັກງານໃຫ້ຄວາມສຳຄັນທີ່ກະຕຸ້ນໃຫ້ເຂົາປະຕິບັດວຽກງານມີຄືດັ່ງນີ້ :

1. ຄວາມໝັ້ນຄົງໃນການເຮັດວຽກ (ຮູ້ຜົນກຳໄລ ແລະ ການດຳເນີນງານຂອງອົງການ).

2. ຄຸນລັກສະນະຂອງຜູ້ບັງຄັບບັນຊາ (ເຂົາມັກທີ່ຈະເຫັນຜູ້ບັງຄັບບັນຊາເປັນຜູ້ທີ່ສາມາດຮູ້ເຖິງການເຮັດວຽກເປັນຢ່າງດີ).

3. ໂອກາດທີ່ຈະກ້າວໜ້າມີ ຫຼາຍໜ້ອຍສ່ຳໃດ.

4. ຄ່າຈ້າງທີ່ພໍຄວນ (ສອດຄ້ອງກັບສະພາບເສດຖະກິດ ແລະ ຄ່າຄ່ອງຊີບ).

5. ປະໂຫຍດຕ່າງໆທີ່ພະນັກງານຈະໄດ້ຮັບເຊັ່ນ : ການປະກັນສຸຂະພາບ...

6. ໃຫ້ມີໂອກາດຮູ້ເລື່ອງລາວຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ໃຫ້ເຂົາຮູ້ວ່າເຂົາເຮັດວຽກເປັນແນວໃດ, ອົງການເປັນແນວໃດ, ບໍລິສັດຄູ່ແຂງເປັນແນວໃດ...

7. ໃຫ້ມີໂອກາດໄດ້ພັກຜ່ອນ ແລະ ມີວັນພັກສົມຄວນ.

8. ການແບ່ງກຳໄລນອກຈາກຄ່າຈ້າງທີ່ໄດ້ຮັບ.

9. ໄດ້ເຮັດວຽກທີ່ເໝາະສົມ.

10.ໃຫ້ມີການເລື່ອນຊັ້ນເລື່ອນຕຳແໜ່ງຕາມລະບົບຄຸນນະທຳ ແລະ ອື່ນໆ.

 

II.  ການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນຂອງບຸກຄະລາກອນ

 

      ການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນເປັນຫົວໃຈຫຼັກຂອງການບໍລິຫານຊັບພະຍາກອນມະນຸດ ເປັນອົງປະກອບທີ່ດຶງດູດຄົນທີ່ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ ໃນການເຮັດວຽກຢ່າງເຕັມທີ່ ແລະ ມີຄວາມເຕັມໃຈເຮັດວຽກເຊິ່ງລະ ບົບຄ່າຕອບແທນຕ້ອງມີການປັບໃຫ້ມີຄວາມຄ່ອງຕົວ ແລະ ມີປະສິດທິພາບເພື່ອຄວາມຈະເລີນເຕີບໂຕຂອງອົງກອນໃນອານະຄົດ.

    2.1 ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ

                  ແມ່ນສິ່ງຕອບແທນທຸກຢ່າງ ທີ່ຜູ້ບໍລິຫານ ຫຼື ອົງການມອບໃຫ້ພະນັກງານຂັ້ນຕ່າງໆ ຕາມຄວາມ      ເໝາະສົມ ເປັນສິ່ງທີ່ຜູ້ບໍລິຫານ ຫຼື ອົງການຈັດໃຫ້ພະນັກງານອັນເນື່ອງມາຈາກການເຮັດວຽກ ຫຼື ບາງຄັ້ງບໍ່ໄດ້ເຮັດວຽກແຕ່ອົງການຕ້ອງຈ່າຍໃຫ້ ເຊິ່ງຄ່າຕອບແທນປະກອບມີ: ຄ່າຕອບແທນພື້ນຖານ ຫຼື ຄ່າຕອບແທນໂດຍກົງ, ຄ່າຕອບແທນ ຫຼື ຜົນປະໂຫຍດທາງອ້ອມ ແລະ ຄ່າຕອບແທນແບບຈູງໃຈ.

1. ຄ່າຕອບແທນພຶ້ນຖານ (ຄ່າຕອບແທນໂດຍກົງ)

             ແມ່ນຄ່າຕອບແທນທີ່ໃຫ້ພະນັກງານໃນເງື່ອນໄຂປົກກະຕິ ອາດຕົກຢູ່ໃນຮູບແບບເງິນເດືອນ ແລະ ຄ່າຈ້າງ.

             - ເງິນເດືອນ (Salary) ເປັນສິ່ງທີ່ຈ່າຍໃຫ້ພະນັກງານທີ່ເຮັດວຽກປະຈຳໃນແຕ່ລະລະບົບລັດຖະການ ຫຼື ອົງການທຸລະກິດເຊັ່ນ : ນັກບໍລິຫານ, ກຸ່ມອາຊີບ, ຫົວໜ້າໜ່ວຍງານ, ພະນັກງານວິຊາການ...

    - ຄ່າຈ້າງ (Wage) ເປັນຄ່າຈ້າງກັບຜູ້ໃຊ້ແຮງງານເປັນຊົ່ວໂມງ ຫຼື ວຽກງານທີ່ບໍ່ໄດ້ກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານທີ່ມີການບັງຄັບບັນຊາ ຫຼື ເວົ້າໄດ້ວ່າຄ່າຈ້າງເປັນເລື່ອງທີ່ໃຊ້ກັບຜູ້ໃຊ້ແຮງງານເປັນສ່ວນຫຼາຍນັ້ນເອງ.

2. ຄ່າຕອບແທນ ຫຼື ຜົນປະໂຫຍດທາງອ້ອມ

              ແມ່ນການຈ່າຍດ້ວຍຮູບການຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ປະກັນສຸຂະພາບ, ການຈ່າຍຄ່າພັກແລ້ງ, ຄ່າເຈັບເປັນຄ່າຕອບແທນດ້ານວິຊາການຕ່າງໆ ເປັນຕົ້ນ.

3. ຄ່າຕອບແທນແບບຈູງໃຈ

              ແມ່ນວິທີການຕ່າງໆ ທີ່ອົງການໄດ້ອອກແບບນໍາມາໃຊ້ເພື່ອເປັນລາງວັນໃຫ້ແກ່ພະນັກງານ ສຳລັບຜົນການປະຕິບັດງານລວມທັງບຳເນັດ ແລະ ການແບ່ງປັນຜົນກຳໄລ ເປັນຕົ້ນ.

 

    2.2 ຈຸດປະສົງຂອງການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນ

1. ເພື່ອດຶງດູດຄົນທີ່ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດເຂົ້າມາເຮັດວຽກ.

2. ເພື່ອຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນໃຫ້ມີຜົນການເຮັດວຽກທີ່ດີຂື້ນ ພະນັກງານໄດ້ຮັບຄ່າຕອບແທນທີ່     ເໝາະສົມກັບຜົນການປະຕິບັດວຽກງານ ແລະ ມີຄວາມເປັນທຳ.

3. ເພື່ອຮັກສາພະນັກງານທີ່ມີຄຸນນະພາບໄວ້ໃຫ້ຢູ່ກັບອົງການ ແລະ ຫຼຸດອັດຕາການເຂົ້າອອກຂອງພະນັກງານ.

4. ເພື່ອບໍລິຫານຕົ້ນທຶນຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ ໂດຍຄຳນຶງເຖິງຄວາມສາມາດໃນການຈ່າຍຂອງອົງການ ຊ່ວຍໃຫ້ສາມາດຄວບຄຸມຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນອານະຄົດໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ.

5. ເພື່ອສ້າງຄວາມສຳພັນທີ່ດີລະຫວ່າງນາຍຈ້າງ ແລະ ລູກຈ້າງ ແລະ ສົ່ງເສີ່ມການຮ່ວມມືທັງສອງຝ່າຍ ໂດຍມີການກຳນົດຂໍ້ຕົກລົງຮ່ວມກັນ.

6. ເພື່ອໃຫ້ອົງການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນເປັນໄປຕາມກົດໝາຍ.

 

    2.3 ຫຼັກເກນທີ່ຄວນຄຳນຶງກ່ອນການກຳນົດຄ່າຕອບແທນ

1. ທັກສະ ຫຼື ຄວາມຊຳນານ ເຊິ່ງປະກອບດ້ວຍ: ການສຶກສາ, ມາດຕະຖານ ຄວາມຮູ້ທີ່ຕ້ອງໃຊ້ໃນການປະຕິບັດວຽກງານ, ປະສົບການ, ຄວາມລະອຽດ, ຄວາມສາມາດໃນການໃຊ້ຄວາມຄິດ ແລະ ສະຕິປັນຍາຄວາມຄິດລິເລີ່ມໃໝ່ໆ ເປັນຕົ້ນ.

2. ຄວາມພະຍາຍາມ ໝາຍເຖິງ ການເຮັດວຽກໃນຕຳແໜ່ງນັ້ນຈະຕ້ອງໃຊ້ຄວາມພະຍາຍາມຫຼາຍໜ້ອຍສໍ່າໃດ, ຈະຕ້ອງໃຊ້ກຳລັງສະໝອງ ຫຼື ກຳລັງຮ່າງກາຍ ຫຼື ສະມາທິ ເປັນຕົ້ນ.

3. ຄວາມຮັບຜິດຊອບ ເຊິ່ງໝາຍເຖິງຄວາມຮັບຜິດຊອບໃນຄວາມປອດໄພຂອງຜູ້ອື່ນ, ຄວາມຮັບຜິດຊອບຕໍ່ການສູນເສຍຂອງຊັບສິນ ຫຼື ອຸປະກອນການປະຕິບັດວຽກງານ ເປັນຕົ້ນ.

4. ສະພາບການເຮັດວຽກ ເຊິ່ງໝາຍເຖິງສະພາບແວດລ້ອມ ຄວາມສ່ຽງກັບໄພອັນຕະລາຍ ເປັນຕົ້ນ.

 

ປັດຊະຍາຂອງຝ່າຍຈັດການໃນການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນການເຮັດວຽກມີ 2 ແນວຄວາມຄິດ

 

ແນວຄິດທີ 1 : ຈ່າຍ ໃຫ້ໜ້ອຍທີ່ສຸດ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ເປັນພາລະຄ່າໃຊ້ຈ່າຍຕໍ່ຕົ້ນທຶນ ການຜະລິດທີ່ສູງເກີນໄປ ອັນເປັນອຸປະສັກຕໍ່ການແຂງຂັນທາງທຸລະກິດການຄ້າ ແລະ ຄວາມຢູ່ລອດ, ຄວາມຈະເລີນເຕີບໂຕ  ຂອງອົງການ.

ແນວຄິດທີ 2 : ຈ່າຍ ໃຫ້ຫຼາຍພໍ ເພື່ອຈູງໃຈຄົນດີມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດມາເຮັດວຽກກັບອົງການ ແລະ ສາມາດຮັກສາຄົນດີມີຄວາມສາມາດເຫຼົ່ານັ້ນໄວ້ເຮັດວຽກ  ດ້ວຍຄວາມເພີ່ງພໍໃຈເພື່ອຊ່ວຍໃຫ້ອົງການຈະເລີນເຕີບໂຕໄດ້ຕໍ່ໄປ.

 

     2.4 ຂໍ້ແນະນຳກ່ຽວກັບນະໂຍບາຍການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ

         ຂໍ້ແນະນຳກ່ຽວກັບ "ນະໂຍບາຍການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ" 7 ຂໍ້ສຳຄັນດັ່ງນີ້:

1. ການຈ່າຍຢ່າງພຽງພໍ:  ໝາຍເຖິງການຈ່າຍຄ່າຈ້າງແຮງງານສອດຄ່ອງກັບລະບຽບການ ແລະ ຂໍ້ກຳ

ນົດຕ່າງໆທີ່ຝ່າຍບໍລິຫານກຳນົດໄວ້ ແລະ ຈະຕ້ອງປະຕິບັດໃຫ້ຄົບຖ້ວນ.

2. ການຈ່າຍຢ່າງເປັນທຳ: ໝາຍເຖິງການທີ່ຈະຕ້ອງຍຶດຫຼັກວ່າພະນັກງານທຸກຄົນຈະຕ້ອງໄດ້ຮັບການຈ່າຍຢ່າງເປັນທຳ ທັ້ງນີ້ໂດຍປຽບທຽບກັບກຳລັງຄວາມພະຍາຍາມ   ຄວາມສາມາດຕະຫຼອດຈົນຄວາມຮູ້ທີ່ໄດ້ຮັບຈາກການອົບຮົມ ແລະ ອື່ນໆ.

3. ການຈ່າຍຢ່າງສົມດູນ:  ໝາຍເຖິງການຈ່າຍຕະຫຼອດຈົນຮອດຜົນປະໂຫຍດ ແລະ ລາງວັນຕອບແທນທີ່ໃຫ້ໃນຮູບອື່ນໆຢ່າງສົມເຫດສົມຜົນເປັນການຈ່າຍຕອບແທນທີ່ດີ.

4. ການຈ່າຍຕ້ອງເປັນຕົ້ນທຶນທີ່ມີປະສິດທິພາບ: ໝາຍເຖິງການພິຈາລະນາເຖິງລະດັບຄວາມສາມາດຂອງໜ່ວຍງານທີຈະສາມາດຈ່າຍໄດ້.

5. ຕ້ອງມີຄວາມໝັ້ນຄົງ: ໝາຍເຖິງການພິຈາລະນາໃຫ້ການຈ່າຍມີຄວາມສຳພັນກ່ຽວຂ້ອງເຖິງ ຄວາມຕ້ອງການທາງດ້ານຄວາມໝັ້ນຄົງປອດໄພຂອງພະນັກງານ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການອື່ນໆ ທີ່ການຈ່າຍຕ້ອງສາມາດຕອບສະໜອງຄວາມພໍໃຈໃຫ້ໄດ້.

6. ການຈ່າຍຕ້ອງສາມາດໃຊ້ຈູງໃຈໄດ້: ໝາຍເຖິງການຈ່າຍທີ່ຈະຕ້ອງມີກົນໄກສາມາດມີສີ່ງຈູງໃຈຢູ່ດ້ວຍ ແລະ ກະຕຸ້ນໃຫ້ເກີດມີການປະຕິບັດທີ່ມີຜົນຜະລິດຈາກການເຮັດວຽກງານໄດ້ດີ.

7. ເປັນທີ່ຍອມຮັບຂອງພະນັກງານ: ໝາຍເຖິງພະນັກງານຈະຕ້ອງມີຄວາມເຂົ້າໃຈກ່ຽວກັບລະບົບການຈ່າຍ ແລະ ຮູ້ສຶກວ່າລະບົບການຈ່າຍນັ້ນເປັນລະບົບທີ່ສົມເຫດສົມຜົນ ທັງໃນແງ່ຜົນປະໂຫຍດຂອງອົງການ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດຂອງຕົນເອງດ້ວຍ.

 

          2.5 ປັດໄຈທີ່ຕ້ອງພິຈາລະນາໃນການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ

 2.5.1 ປັດໄຈພາຍນອກທີ່ມີອິດທິພົນຕໍ່ການກຳນົດການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ

 

1. ອັດຕາຄ່າຕອບແທນໃນຕະຫຼາດແຮງງານ

                 ການກຳນົດຄ່າຕອບແທນທີ່ເປັນທຳຈະຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງອັດຕາຄ່າຈ້າງລວມທັງສະຫວັດດີການຕ່າງໆ ໃນຕະຫຼາດແຮງງານນຳດ້ວຍ ເຊິ່ງຄ່າຕອບແທນຈະແຕກຕ່າງກັນຕາມກົນໄກຕະຫຼາດທີ່ຂື້ນຢູ່ກັບອຸປະສົງ ແລະ ອຸປະທານ.

2. ມາດຕະຖານຄ່າຄອງຊີບ

ເປັນປັດໄຈທີ່ຕ້ອງພິຈາລະນາເພື່ອກຳນົດຄ່າຕອບແທນຂອງຕໍາແໜ່ງລະດັບຕ່າງໆ ໂດຍສະ ເພາະລະດັບຕໍ່າໃຫ້ພຽງພໍທີ່ຈະມີມາດຕະຖານການຄອງຊີບຢ່າງເໝາະສົມ ແລະ ເມື່ອຄ່າຄອງຊີບປ່ຽນແປງໄປກໍ່ຈະຕ້ອງປັບປຸງຄ່າຕອບແທນໃຫ້ສອດຄ້ອງກັບຄ່າຄອງຊີບທີ່ປ່ຽນແປງໄປດ້ວຍ.

3. ກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການຕ່າງໆ

                ລັດຖະບານເຊິ່ງເປັນຜູ້ຄ່ອຍຄວບຄຸມກຳກັບອົງການຕ່າງໆ ຈະອອກກົດໝາຍເພື່ອຄຸ້ມຄອງຜູ້ໃຊ້ແຮງງານເພື່ອບໍ່ໃຫ້ຖືກນາຍຈ້າງເອົາລັດເອົາປຽບ ດັ່ງນັ້ນ, ການກຳນົດຄ່າຕອບແທນຈະຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງກົດ ໝາຍຕ່າງໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ.

             4. ການແຂ່ງຂັນຂອງອົງການໃນອຸດສາຫະກຳດຽວກັນ

                 ຄ່າຕອບແທນຢູ່ໃນລະດັບຕໍ່າກວ່າ, ເທົ່າກັນ ຫຼື ສູງກວ່າຄູ່ແຂ່ງຂັນ ຄວນມີການປັບປ່ຽນລະ ບົບການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນແນວໃດຈຶ່ງຈະເປັນການສະໜັບສະໜຸນກົນລະຍຸດ ແລະ ສາມາດປະສົມປະສານເຊື່ອມໂຍງກັບລະບົບການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນຂອງຄູ່ແຂ່ງ, ສາມາດຄວບຄຸມຕົ້ນທຶນ, ດຶງດູດ ແລະ ຮັກສາພະ ນັກງານໄວ້ໃນອົງການໄດ້ຕໍ່ໄປ.

             5. ນະໂຍບາຍຂອງລັດຖະບານ

ລັດຖະບານໄດ້ມີການກຳນົດນະໂຍບາຍຄ່າຈ້າງໄວ້ໃນແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ ແລະ ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ.

 

    2.5.2 ປັດໄຈພາຍໃນທີ່ມີອິດທິພົນຕໍ່ການກຳນົດການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ

1. ນະໂຍບາຍຂອງອົງການ

  ເປັນປັດໄຈທີ່ຕ້ອງພິຈາລະນາວ່າໜ່ວຍງານຈະມີນະໂຍບາຍການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນແບບໃດ ເຊັ່ນວ່າ: ຈະເນັ້ນລາຍຈ່າຍເງິນເດືອນ, ຄ່າຈ້າງທີ່ສູງ ຫຼື ເນັ້ນໃສ່ສະຫວັດດີການດີ, ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນຈະເປັນຜູ້ນຳໃນຕະຫຼາດ ຫຼື ເປັນຜູ້ຕາມ ຫຼື ຢູ່ໃນລະດັບປານກາງ ເປັນຕົ້ນ.

2. ຄ່າຂອງວຽກ

  ຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງຄ່າຂອງວຽກໂດຍປະເມີນຈາກລະດັບຄວາມຮັບຜິດຊອບ ແລະ ຄວາມຍາກງ່າຍຂອງວຽກ, ການປະເມີນວຽກມີຫຼັກການຢູ່ວ່າ: ວຽກເທົ່າກັນ, ເງິນເທົ່າກັນ ດັ່ງນັ້ນ, ວຽກທີ່ມີຄ່າສູງກວ່າກໍ່ຈະຕ້ອງໄດ້ກຳນົດຄ່າຕອບແທນໃຫ້ສູງກວ່າ ຈຶ່ງຈະເກີດຄວາມເປັນທຳໃນການກຳນົດຄ່າຕອບແທນ, ສະພາບການເຮັດວຽກທີ່ບໍ່ປົກກະຕິ ເຊັ່ນ: ການສ່ຽງອັນຕະລາຍຕ້ອງໄດ້ຮັບການພິຈາລະນາເພີ່ມເຕີ່ມໃນການກຳນົດຄ່າຕອບແທນດ້ວຍ ເພື່ອສ້າງຄວາມໝັ້ນໃຈ ແລະ ຈູງໃຈໃຫ້ເຮັດວຽກໃນຕໍາແໜ່ງດັ່ງກ່າວ.

3. ອຳນາດຕໍ່ລອງ

  ອຳນາດການຕໍ່ລອງຂອງບຸກຄົນ ແລະ ກຸ່ມແຮງງານເພື່ອໃຫ້ໄດ້ຄ່າຕອບແທນທີ່ສູງຂື້ນ ຫຼື ຍົກມາດຕະຖານຄ່າຄອງຊີບ ເປັນສິ່ງທີ່ຈະຕ້ອງພິຈາລະນາໃນການກຳນົດຄ່າຕອບແທນໃນທ້ອງຕະຫຼາດ.

 

4. ຄຸນຄ່າຂອງພະນັກງານ

               ການກຳນົດຄ່າຕອບແທນຕໍ່ພະນັກງານຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງປັດໄຈທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບຄຸ່ນຄ່າຂອງພະນັກງານ ເພື່ອໃຫ້ເກີດຄວາມສະເໝີພາບ ໂດຍຍຶດຫຼັກການດັ່ງຕໍ່ໄປນີ້ :

                 - ການຈ່າຍບົນພື້ນຖານຂອງລະດັບຜົນການປະຕິບັດວຽກງານໄດ້ຮັບການປະເມີນຜົນ.

                 - ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນຕ້ອງສຳພັນກັບທັກສະ ແລະ ຄວາມຮູ້ທີ່ກ່ຽວກັບວຽກນັ້ນ.

                 - ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນໃຫ້ແກ່ພະນັກງານຕາມຄວາມຊ່ຽວຊານ ເຊິ່ງລວມໄປເຖິງທັກສະ, ຄຸນລັກສະນະ, ຄ່ານິຍົມ ແລະ ອື່ນໆ.

                 - ການຈ່າຍທີ່ຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງອາຍຸການເຮັດວຽກ.

                 - ການຈ່າຍທີ່ຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງປະສົບການໃນການເຮັດວຽກ.

5. ຄວາມສາມາດຂອງນາຍຈ້າງ

ເປັນອີກປັດໄຈໜື່ງທີ່ຈະຕ້ອງພິຈາລະນາ ເພາະຖ້າຫາກບໍ່ຄຳນຶງເຖິງປັດໄຈນີ້ແລ້ວ ອົງການກໍ່ອາດຈະຈ່າຍຄ່າຕອບແທນຫຼາຍເກີນໄປຈົນບໍ່ສົມດູນກັບລາຍຈ່າຍດ້ານອື່ນໆ ອາດຈະສົ່ງຜົນໃຫ້ອົງການບໍ່ພັດທະນາ ຫຼື ຢຸດສະງັກຈົນເຖິງຂັ້ນລົ້ມລະລາຍໄດ້.

           6. ຜົນຜະລິດ

               ບໍ່ວ່າຈະເປັນຜົນຜະລິດຂອງບຸກຄົນ ຫຼື ຂອງອົງການເປັນສິ່ງທີ່ຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງໃນການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ ຜູ້ທີ່ເຮັດວຽກໄດ້ຜົນຜະລິດສູງກວ່າກໍ່ຍ່ອມຈະໄດ້ຄ່າຕອບແທນທີ່ສູງກວ່າ, ຜົນຜະລິດຂອງອົງການທີ່ສູງກໍ່ສາມາດກຳນົດຄ່າຕອບແທນໄດ້ສູງ.

 

 

ຄຳຖາມທ້າຍບົດ:

 

1.      ເຮົາມີວິທີການໃດແດ່ເພື່ອຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນ ?

2.      ປັດໄຈທີ່ກະຕຸ້ນໃຫ້ພະນັກງານປະຕິບັດວຽກງານໄດ້ດີມີປັດໄຈໃດແດ່ ?

3.      ຄ່າຕອບແທນມີຈັກປະເພດ? ຄືປະເພດໃດແດ່ ? ຈຸດປະສົງຂອງການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນເພື່ອຫຍັງ ?

4.      ຫຼັກເກນທີ່ຄວນຄຳນຶງກ່ອນການກຳນົດຄ່າຕອບແທນມີຫຼັກເກນໃດແດ່ ?

5.      ຈົ່ງເວົ້າເຖິງປັດໄຈທີ່ຕ້ອງພິຈາລະນາໃນການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນມີຄືແນວໃດ ?

 





























 

ความคิดเห็น