ບົດທີ 10
ການຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນ ແລະ ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ
I. ການຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນ
ເມື່ອໄດ້ຄົນເຂົ້າມາເຮັດວຽກໃນອົງການແລ້ວ ຜູ້ບໍລິຫານມີໜ້າທີ່
ຕ້ອງບຳລຸງຮັກສາຄົນໃຫ້ຢູ່ກັບອົງການໃຫ້ໄດ້ດົນນານ ແລະ ໄລຍະທີ່ຢູ່ກໍ່ຕ້ອງປະກອບສ່ວນວຽກງານໃຫ້ມີປະສິດທິພາບຫຼາຍທີ່ສຸດສະນັ້ນ,
ການບຳລຸງຮັກສາຄົນຕ້ອງມີສິ່ງຈູງໃຈໃຫ້ຫຼາຍຊະນິດ ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ສຳຄັນປະກອບມີຫຼາຍຊະນິດເປັນຕົ້ນແມ່ນ:
- ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນວັດຖຸ
ເຊັ່ນ: ປະກອບດ້ວຍເງິນ ຫຼື ສິ່ງຂອງຄວນມອບໃຫ້ໃນໂອກາດທີ່ເໝາະສົມ ພ້ອມທັງຍ້ອງຍໍຊົມເຊີຍຄຸນງາມຄວາມດີຂອງພະນັກງານທີ່ນິຍົມໃຊ້ກັນຫຼາຍໄດ້ແກ່:
ການເພີ່ມເງິນເດືອນເປັນກໍລະນີພິເສດ, ການໃຫ້ລາງວັນ ເປັນຕົ້ນ.
- ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນໂອກາດ
ເຊັ່ນ: ໃຫ້ໂອກາດທີ່ມີຊື່ສຽງ,
ມີໜ້າທີ່ຄວາມຮັບຜິດຊອບຫຼາຍຂຶ້ນ, ໄດ້ຕໍາ ແໜ່ງທີ່ສູງຂຶ້ນ,
ມີໂອກາດກ້າວໜ້າ ແລະ ມີໂອກາດໄປຮຽນຕໍ່.
- ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນສະພາບຂອງການເຮັດວຽກງານເຊິ່ງອາໄສວັດຖຸເປັນຫຼັກ
ເຊັ່ນ : ມີຫ້ອງເຮັດວຽກສ່ວນຕົວ, ມີໂຕະເໝາະສົມກັບຕຳແໜ່ງ ແລະ
ວັດຖຸອື່ນໆທີ່ສະແດງເຖິງຄວາມດີຄວາມຊອບ ແລະໃຫ້ສະຫັວດດີການຕ່າງໆ ຕາມຄວາມຈຳເປັນ.
- ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນສະພາບຂອງການເຮັດວຽກງານທີ່ບໍ່ກ່ຽວກັບວັດຖຸ
ເຊັ່ນ : ບັນຍາກາດໃນການເຮັດວຽກງານທີ່ມີຄວາມສະໜິດສະໜົມກັນ, ມີຄວາມສາມັກຄີເຂົ້າໃຈກັນດີ, ທຸກຄົນຢູ່ໃນຖານະເທົ່າທຽມກັນທັງໃນດ້ານສັງຄົມ
ແລະ ເສດຖະກິດ ແລະ ການສຶກສາ.
- ການສ້າງກຳລັງໃຈໃນການເຮັດວຽກງານ ເຊັ່ນ
: ໃຫ້ພະນັກງານທຸກຄົນເກີດຄວາມຮັກຕໍ່ອົງການ, ເກີດຄວາມຮູ້ສຶກວ່າຕົນເອງມີສ່ວນຮ່ວມສຳຄັນໃນການສ້າງຊື່ສຽງ
ແລະ ນຳຜົນສຳເລັດມາສູງອົງການ ເມື່ອອົງການມີຊື່ສຽງ ແລະ ຄວາມໝັ້ນຄົງ ພະນັກງານກໍ່ຍິ່ງມີຄວາມດີໃຈໃນການເຮັດວຽກງານໄປດ້ວຍ.
1.1 ການຈັດສະຫວັດດີການ
ການຈັດສະຫວັດດີການ ເປັນການສົ່ງເສີ່ມສ້າງຂວັນກຳລັງໃຈໃນການເຮັດວຽກງານສ່ວນໜຶ່ງ, ຜູ້ບໍລິ ຫານທີ່ດີນັ້ນຕ້ອງໄດ້ຄຳນຶງເຖິງສະພາບຄວາມເປັນຢູ່, ຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການຄວາມຊ່ວຍ ເຫຼືອບາງດ້ານຂອງພະນັກງານ, ການຈັດສະຫວັດດີການທີ່ດີນັ້ນກ່ອນອື່ນຕ້ອງຄຳນຶງ: “ຕ້ອງສາມາດຕອບສະ
ໜອງຕາມຄວາມຕ້ອງການໃນເລື່ອງທີ່ຄົນສ່ວນຫຼາຍມີຄວາມເດືອດຮ້ອນຫຼາຍທີ່ສຸດໃນໜ່ວຍງານເສຍກ່ອນ”.
ການຈັດສະຫວັດດີການນັ້ນອາດປະກອບການດ້ວຍ:
- ສະຫວັດດີການດ້ານເສດຖະກິດ:
ການຈ່າຍເງິນຊ່ວຍເຫຼືອລູກ, ຄ່າເຊົ່າເຮືອນ, ໃຫ້ກູ້ຢືມເງິນ, ການຈັດຮ້ານຄ້າລາຄາຖືກ, ຈັດລົດຮັບສົ່ງ ເປັນຕົ້ນ.
- ສະຫວັດດີການດ້ານການສຶກສາເຊັ່ນ:
ໃຫ້ທຶນການສຶກສາ ຫຼື ທຶນຝຶກອົບຮົມ, ສຳມະນາ, ໄປທັດສະນະສຶກສາພາຍໃນ
ແລະ ຕ່າງປະເທດ ເປັນຕົ້ນ.
- ສະຫວັດດີການດ້ານສັງຄົມສົງເຄາະເຊັ່ນ
: ການເກັບເງິນເພື່ອຊ່ວຍເຫຼືອຍາມພະນັກງານມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ, ຊ່ວຍການປີ່ນປົວສຸຂະພາບ ເປັນຕົ້ນ.
- ສະຫວັດດີການດ້ານການສ້າງຄວາມໝັ້ນຄົງ: ບໍາເນັດ, ບຳນານ, ປະກັນຊີວິດ, ມີການຈັດທີ່ຢູ່ອາໄສ ເປັນຕົ້ນ.
- ສະຫວັດດີການດ້ານສົ່ງເສີມສຸຂະພາບ: ຈັດສະໂມສອນເດີ່ນກິລາກາຍຍະບໍລິຫານ, ການໄປທ່ອງທ່ຽວພາຍໃນ
ຫຼື ຕ່າງປະເທດ.
1.2 ປັດໄຈທີ່ກະຕຸ້ນພະນັກງານປະຕິບັດວຽກງານ
ປັດໄຈຕ່າງໆ ທີ່ເຫັນວ່າພະນັກງານໃຫ້ຄວາມສຳຄັນທີ່ກະຕຸ້ນໃຫ້ເຂົາປະຕິບັດວຽກງານມີຄືດັ່ງນີ້
:
1. ຄວາມໝັ້ນຄົງໃນການເຮັດວຽກ (ຮູ້ຜົນກຳໄລ
ແລະ ການດຳເນີນງານຂອງອົງການ).
2. ຄຸນລັກສະນະຂອງຜູ້ບັງຄັບບັນຊາ (ເຂົາມັກທີ່ຈະເຫັນຜູ້ບັງຄັບບັນຊາເປັນຜູ້ທີ່ສາມາດຮູ້ເຖິງການເຮັດວຽກເປັນຢ່າງດີ).
3. ໂອກາດທີ່ຈະກ້າວໜ້າມີ ຫຼາຍໜ້ອຍສ່ຳໃດ.
4. ຄ່າຈ້າງທີ່ພໍຄວນ (ສອດຄ້ອງກັບສະພາບເສດຖະກິດ ແລະ ຄ່າຄ່ອງຊີບ).
5. ປະໂຫຍດຕ່າງໆທີ່ພະນັກງານຈະໄດ້ຮັບເຊັ່ນ :
ການປະກັນສຸຂະພາບ...
6. ໃຫ້ມີໂອກາດຮູ້ເລື່ອງລາວຕ່າງໆ
ເຊັ່ນ: ໃຫ້ເຂົາຮູ້ວ່າເຂົາເຮັດວຽກເປັນແນວໃດ, ອົງການເປັນແນວໃດ, ບໍລິສັດຄູ່ແຂງເປັນແນວໃດ...
7. ໃຫ້ມີໂອກາດໄດ້ພັກຜ່ອນ ແລະ
ມີວັນພັກສົມຄວນ.
8. ການແບ່ງກຳໄລນອກຈາກຄ່າຈ້າງທີ່ໄດ້ຮັບ.
9. ໄດ້ເຮັດວຽກທີ່ເໝາະສົມ.
10.ໃຫ້ມີການເລື່ອນຊັ້ນເລື່ອນຕຳແໜ່ງຕາມລະບົບຄຸນນະທຳ
ແລະ ອື່ນໆ.
II. ການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນຂອງບຸກຄະລາກອນ
ການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນເປັນຫົວໃຈຫຼັກຂອງການບໍລິຫານຊັບພະຍາກອນມະນຸດ
ເປັນອົງປະກອບທີ່ດຶງດູດຄົນທີ່ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ ໃນການເຮັດວຽກຢ່າງເຕັມທີ່ ແລະ
ມີຄວາມເຕັມໃຈເຮັດວຽກເຊິ່ງລະ ບົບຄ່າຕອບແທນຕ້ອງມີການປັບໃຫ້ມີຄວາມຄ່ອງຕົວ ແລະ ມີປະສິດທິພາບເພື່ອຄວາມຈະເລີນເຕີບໂຕຂອງອົງກອນໃນອານະຄົດ.
2.1 ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ
ແມ່ນສິ່ງຕອບແທນທຸກຢ່າງ ທີ່ຜູ້ບໍລິຫານ ຫຼື ອົງການມອບໃຫ້ພະນັກງານຂັ້ນຕ່າງໆ ຕາມຄວາມ ເໝາະສົມ ເປັນສິ່ງທີ່ຜູ້ບໍລິຫານ ຫຼື ອົງການຈັດໃຫ້ພະນັກງານອັນເນື່ອງມາຈາກການເຮັດວຽກ ຫຼື ບາງຄັ້ງບໍ່ໄດ້ເຮັດວຽກແຕ່ອົງການຕ້ອງຈ່າຍໃຫ້ ເຊິ່ງຄ່າຕອບແທນປະກອບມີ: ຄ່າຕອບແທນພື້ນຖານ ຫຼື ຄ່າຕອບແທນໂດຍກົງ, ຄ່າຕອບແທນ ຫຼື ຜົນປະໂຫຍດທາງອ້ອມ ແລະ ຄ່າຕອບແທນແບບຈູງໃຈ.
1. ຄ່າຕອບແທນພຶ້ນຖານ (ຄ່າຕອບແທນໂດຍກົງ)
ແມ່ນຄ່າຕອບແທນທີ່ໃຫ້ພະນັກງານໃນເງື່ອນໄຂປົກກະຕິ
ອາດຕົກຢູ່ໃນຮູບແບບເງິນເດືອນ ແລະ ຄ່າຈ້າງ.
-
ເງິນເດືອນ (Salary) ເປັນສິ່ງທີ່ຈ່າຍໃຫ້ພະນັກງານທີ່ເຮັດວຽກປະຈຳໃນແຕ່ລະລະບົບລັດຖະການ
ຫຼື ອົງການທຸລະກິດເຊັ່ນ : ນັກບໍລິຫານ, ກຸ່ມອາຊີບ, ຫົວໜ້າໜ່ວຍງານ, ພະນັກງານວິຊາການ...
- ຄ່າຈ້າງ
(Wage) ເປັນຄ່າຈ້າງກັບຜູ້ໃຊ້ແຮງງານເປັນຊົ່ວໂມງ ຫຼື
ວຽກງານທີ່ບໍ່ໄດ້ກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານທີ່ມີການບັງຄັບບັນຊາ ຫຼື
ເວົ້າໄດ້ວ່າຄ່າຈ້າງເປັນເລື່ອງທີ່ໃຊ້ກັບຜູ້ໃຊ້ແຮງງານເປັນສ່ວນຫຼາຍນັ້ນເອງ.
2. ຄ່າຕອບແທນ ຫຼື ຜົນປະໂຫຍດທາງອ້ອມ
ແມ່ນການຈ່າຍດ້ວຍຮູບການຕ່າງໆ
ເຊັ່ນ: ປະກັນສຸຂະພາບ, ການຈ່າຍຄ່າພັກແລ້ງ, ຄ່າເຈັບເປັນຄ່າຕອບແທນດ້ານວິຊາການຕ່າງໆ ເປັນຕົ້ນ.
3. ຄ່າຕອບແທນແບບຈູງໃຈ
ແມ່ນວິທີການຕ່າງໆ
ທີ່ອົງການໄດ້ອອກແບບນໍາມາໃຊ້ເພື່ອເປັນລາງວັນໃຫ້ແກ່ພະນັກງານ ສຳລັບຜົນການປະຕິບັດງານລວມທັງບຳເນັດ
ແລະ ການແບ່ງປັນຜົນກຳໄລ ເປັນຕົ້ນ.
2.2 ຈຸດປະສົງຂອງການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນ
1. ເພື່ອດຶງດູດຄົນທີ່ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດເຂົ້າມາເຮັດວຽກ.
2.
ເພື່ອຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນໃຫ້ມີຜົນການເຮັດວຽກທີ່ດີຂື້ນ ພະນັກງານໄດ້ຮັບຄ່າຕອບແທນທີ່ ເໝາະສົມກັບຜົນການປະຕິບັດວຽກງານ ແລະ ມີຄວາມເປັນທຳ.
3.
ເພື່ອຮັກສາພະນັກງານທີ່ມີຄຸນນະພາບໄວ້ໃຫ້ຢູ່ກັບອົງການ ແລະ ຫຼຸດອັດຕາການເຂົ້າອອກຂອງພະນັກງານ.
4.
ເພື່ອບໍລິຫານຕົ້ນທຶນຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ ໂດຍຄຳນຶງເຖິງຄວາມສາມາດໃນການຈ່າຍຂອງອົງການ ຊ່ວຍໃຫ້ສາມາດຄວບຄຸມຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນອານະຄົດໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ.
5.
ເພື່ອສ້າງຄວາມສຳພັນທີ່ດີລະຫວ່າງນາຍຈ້າງ ແລະ ລູກຈ້າງ ແລະ ສົ່ງເສີ່ມການຮ່ວມມືທັງສອງຝ່າຍ ໂດຍມີການກຳນົດຂໍ້ຕົກລົງຮ່ວມກັນ.
6.
ເພື່ອໃຫ້ອົງການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນເປັນໄປຕາມກົດໝາຍ.
2.3 ຫຼັກເກນທີ່ຄວນຄຳນຶງກ່ອນການກຳນົດຄ່າຕອບແທນ
1. ທັກສະ ຫຼື ຄວາມຊຳນານ ເຊິ່ງປະກອບດ້ວຍ: ການສຶກສາ, ມາດຕະຖານ ຄວາມຮູ້ທີ່ຕ້ອງໃຊ້ໃນການປະຕິບັດວຽກງານ, ປະສົບການ, ຄວາມລະອຽດ, ຄວາມສາມາດໃນການໃຊ້ຄວາມຄິດ ແລະ ສະຕິປັນຍາຄວາມຄິດລິເລີ່ມໃໝ່ໆ ເປັນຕົ້ນ.
2. ຄວາມພະຍາຍາມ ໝາຍເຖິງ ການເຮັດວຽກໃນຕຳແໜ່ງນັ້ນຈະຕ້ອງໃຊ້ຄວາມພະຍາຍາມຫຼາຍໜ້ອຍສໍ່າໃດ, ຈະຕ້ອງໃຊ້ກຳລັງສະໝອງ ຫຼື ກຳລັງຮ່າງກາຍ ຫຼື ສະມາທິ ເປັນຕົ້ນ.
3. ຄວາມຮັບຜິດຊອບ ເຊິ່ງໝາຍເຖິງຄວາມຮັບຜິດຊອບໃນຄວາມປອດໄພຂອງຜູ້ອື່ນ, ຄວາມຮັບຜິດຊອບຕໍ່ການສູນເສຍຂອງຊັບສິນ ຫຼື ອຸປະກອນການປະຕິບັດວຽກງານ
ເປັນຕົ້ນ.
4. ສະພາບການເຮັດວຽກ ເຊິ່ງໝາຍເຖິງສະພາບແວດລ້ອມ ຄວາມສ່ຽງກັບໄພອັນຕະລາຍ
ເປັນຕົ້ນ.
ປັດຊະຍາຂອງຝ່າຍຈັດການໃນການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນການເຮັດວຽກມີ 2 ແນວຄວາມຄິດ
ແນວຄິດທີ 1 : ຈ່າຍ “ໃຫ້ໜ້ອຍທີ່ສຸດ” ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ເປັນພາລະຄ່າໃຊ້ຈ່າຍຕໍ່ຕົ້ນທຶນ ການຜະລິດທີ່ສູງເກີນໄປ ອັນເປັນອຸປະສັກຕໍ່ການແຂງຂັນທາງທຸລະກິດການຄ້າ ແລະ ຄວາມຢູ່ລອດ, ຄວາມຈະເລີນເຕີບໂຕ ຂອງອົງການ.
ແນວຄິດທີ 2 : ຈ່າຍ “ໃຫ້ຫຼາຍພໍ” ເພື່ອຈູງໃຈຄົນດີມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດມາເຮັດວຽກກັບອົງການ ແລະ ສາມາດຮັກສາຄົນດີມີຄວາມສາມາດເຫຼົ່ານັ້ນໄວ້ເຮັດວຽກ ດ້ວຍຄວາມເພີ່ງພໍໃຈເພື່ອຊ່ວຍໃຫ້ອົງການຈະເລີນເຕີບໂຕໄດ້ຕໍ່ໄປ.
2.4 ຂໍ້ແນະນຳກ່ຽວກັບນະໂຍບາຍການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ
ຂໍ້ແນະນຳກ່ຽວກັບ "ນະໂຍບາຍການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ" 7 ຂໍ້ສຳຄັນດັ່ງນີ້:
1. ການຈ່າຍຢ່າງພຽງພໍ:
ໝາຍເຖິງການຈ່າຍຄ່າຈ້າງແຮງງານສອດຄ່ອງກັບລະບຽບການ ແລະ ຂໍ້ກຳ
ນົດຕ່າງໆທີ່ຝ່າຍບໍລິຫານກຳນົດໄວ້ ແລະ ຈະຕ້ອງປະຕິບັດໃຫ້ຄົບຖ້ວນ.
2. ການຈ່າຍຢ່າງເປັນທຳ: ໝາຍເຖິງການທີ່ຈະຕ້ອງຍຶດຫຼັກວ່າພະນັກງານທຸກຄົນຈະຕ້ອງໄດ້ຮັບການຈ່າຍຢ່າງເປັນທຳ
ທັ້ງນີ້ໂດຍປຽບທຽບກັບກຳລັງຄວາມພະຍາຍາມ ຄວາມສາມາດຕະຫຼອດຈົນຄວາມຮູ້ທີ່ໄດ້ຮັບຈາກການອົບຮົມ
ແລະ ອື່ນໆ.
3. ການຈ່າຍຢ່າງສົມດູນ: ໝາຍເຖິງການຈ່າຍຕະຫຼອດຈົນຮອດຜົນປະໂຫຍດ ແລະ
ລາງວັນຕອບແທນທີ່ໃຫ້ໃນຮູບອື່ນໆຢ່າງສົມເຫດສົມຜົນເປັນການຈ່າຍຕອບແທນທີ່ດີ.
4. ການຈ່າຍຕ້ອງເປັນຕົ້ນທຶນທີ່ມີປະສິດທິພາບ:
ໝາຍເຖິງການພິຈາລະນາເຖິງລະດັບຄວາມສາມາດຂອງໜ່ວຍງານທີຈະສາມາດຈ່າຍໄດ້.
5. ຕ້ອງມີຄວາມໝັ້ນຄົງ:
ໝາຍເຖິງການພິຈາລະນາໃຫ້ການຈ່າຍມີຄວາມສຳພັນກ່ຽວຂ້ອງເຖິງ
ຄວາມຕ້ອງການທາງດ້ານຄວາມໝັ້ນຄົງປອດໄພຂອງພະນັກງານ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການອື່ນໆ
ທີ່ການຈ່າຍຕ້ອງສາມາດຕອບສະໜອງຄວາມພໍໃຈໃຫ້ໄດ້.
6. ການຈ່າຍຕ້ອງສາມາດໃຊ້ຈູງໃຈໄດ້:
ໝາຍເຖິງການຈ່າຍທີ່ຈະຕ້ອງມີກົນໄກສາມາດມີສີ່ງຈູງໃຈຢູ່ດ້ວຍ ແລະ ກະຕຸ້ນໃຫ້ເກີດມີການປະຕິບັດທີ່ມີຜົນຜະລິດຈາກການເຮັດວຽກງານໄດ້ດີ.
7. ເປັນທີ່ຍອມຮັບຂອງພະນັກງານ:
ໝາຍເຖິງພະນັກງານຈະຕ້ອງມີຄວາມເຂົ້າໃຈກ່ຽວກັບລະບົບການຈ່າຍ ແລະ
ຮູ້ສຶກວ່າລະບົບການຈ່າຍນັ້ນເປັນລະບົບທີ່ສົມເຫດສົມຜົນ ທັງໃນແງ່ຜົນປະໂຫຍດຂອງອົງການ
ແລະ ຜົນປະໂຫຍດຂອງຕົນເອງດ້ວຍ.
2.5 ປັດໄຈທີ່ຕ້ອງພິຈາລະນາໃນການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ
2.5.1 ປັດໄຈພາຍນອກທີ່ມີອິດທິພົນຕໍ່ການກຳນົດການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ
1. ອັດຕາຄ່າຕອບແທນໃນຕະຫຼາດແຮງງານ
ການກຳນົດຄ່າຕອບແທນທີ່ເປັນທຳຈະຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງອັດຕາຄ່າຈ້າງລວມທັງສະຫວັດດີການຕ່າງໆ ໃນຕະຫຼາດແຮງງານນຳດ້ວຍ ເຊິ່ງຄ່າຕອບແທນຈະແຕກຕ່າງກັນຕາມກົນໄກຕະຫຼາດທີ່ຂື້ນຢູ່ກັບອຸປະສົງ
ແລະ ອຸປະທານ.
2. ມາດຕະຖານຄ່າຄອງຊີບ
ເປັນປັດໄຈທີ່ຕ້ອງພິຈາລະນາເພື່ອກຳນົດຄ່າຕອບແທນຂອງຕໍາແໜ່ງລະດັບຕ່າງໆ ໂດຍສະ
ເພາະລະດັບຕໍ່າໃຫ້ພຽງພໍທີ່ຈະມີມາດຕະຖານການຄອງຊີບຢ່າງເໝາະສົມ ແລະ ເມື່ອຄ່າຄອງຊີບປ່ຽນແປງໄປກໍ່ຈະຕ້ອງປັບປຸງຄ່າຕອບແທນໃຫ້ສອດຄ້ອງກັບຄ່າຄອງຊີບທີ່ປ່ຽນແປງໄປດ້ວຍ.
3. ກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການຕ່າງໆ
ລັດຖະບານເຊິ່ງເປັນຜູ້ຄ່ອຍຄວບຄຸມກຳກັບອົງການຕ່າງໆ ຈະອອກກົດໝາຍເພື່ອຄຸ້ມຄອງຜູ້ໃຊ້ແຮງງານເພື່ອບໍ່ໃຫ້ຖືກນາຍຈ້າງເອົາລັດເອົາປຽບ ດັ່ງນັ້ນ, ການກຳນົດຄ່າຕອບແທນຈະຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງກົດ
ໝາຍຕ່າງໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ.
4. ການແຂ່ງຂັນຂອງອົງການໃນອຸດສາຫະກຳດຽວກັນ
ຄ່າຕອບແທນຢູ່ໃນລະດັບຕໍ່າກວ່າ, ເທົ່າກັນ ຫຼື ສູງກວ່າຄູ່ແຂ່ງຂັນ ຄວນມີການປັບປ່ຽນລະ
ບົບການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນແນວໃດຈຶ່ງຈະເປັນການສະໜັບສະໜຸນກົນລະຍຸດ ແລະ ສາມາດປະສົມປະສານເຊື່ອມໂຍງກັບລະບົບການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນຂອງຄູ່ແຂ່ງ, ສາມາດຄວບຄຸມຕົ້ນທຶນ, ດຶງດູດ ແລະ ຮັກສາພະ
ນັກງານໄວ້ໃນອົງການໄດ້ຕໍ່ໄປ.
5. ນະໂຍບາຍຂອງລັດຖະບານ
ລັດຖະບານໄດ້ມີການກຳນົດນະໂຍບາຍຄ່າຈ້າງໄວ້ໃນແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ ແລະ ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ.
2.5.2 ປັດໄຈພາຍໃນທີ່ມີອິດທິພົນຕໍ່ການກຳນົດການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ
1. ນະໂຍບາຍຂອງອົງການ
ເປັນປັດໄຈທີ່ຕ້ອງພິຈາລະນາວ່າໜ່ວຍງານຈະມີນະໂຍບາຍການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນແບບໃດ ເຊັ່ນວ່າ: ຈະເນັ້ນລາຍຈ່າຍເງິນເດືອນ, ຄ່າຈ້າງທີ່ສູງ ຫຼື ເນັ້ນໃສ່ສະຫວັດດີການດີ, ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນຈະເປັນຜູ້ນຳໃນຕະຫຼາດ ຫຼື ເປັນຜູ້ຕາມ ຫຼື ຢູ່ໃນລະດັບປານກາງ ເປັນຕົ້ນ.
2. ຄ່າຂອງວຽກ
ຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງຄ່າຂອງວຽກໂດຍປະເມີນຈາກລະດັບຄວາມຮັບຜິດຊອບ ແລະ ຄວາມຍາກງ່າຍຂອງວຽກ, ການປະເມີນວຽກມີຫຼັກການຢູ່ວ່າ: ວຽກເທົ່າກັນ, ເງິນເທົ່າກັນ ດັ່ງນັ້ນ, ວຽກທີ່ມີຄ່າສູງກວ່າກໍ່ຈະຕ້ອງໄດ້ກຳນົດຄ່າຕອບແທນໃຫ້ສູງກວ່າ ຈຶ່ງຈະເກີດຄວາມເປັນທຳໃນການກຳນົດຄ່າຕອບແທນ, ສະພາບການເຮັດວຽກທີ່ບໍ່ປົກກະຕິ
ເຊັ່ນ: ການສ່ຽງອັນຕະລາຍ…ຕ້ອງໄດ້ຮັບການພິຈາລະນາເພີ່ມເຕີ່ມໃນການກຳນົດຄ່າຕອບແທນດ້ວຍ ເພື່ອສ້າງຄວາມໝັ້ນໃຈ ແລະ ຈູງໃຈໃຫ້ເຮັດວຽກໃນຕໍາແໜ່ງດັ່ງກ່າວ.
3. ອຳນາດຕໍ່ລອງ
ອຳນາດການຕໍ່ລອງຂອງບຸກຄົນ ແລະ ກຸ່ມແຮງງານເພື່ອໃຫ້ໄດ້ຄ່າຕອບແທນທີ່ສູງຂື້ນ ຫຼື ຍົກມາດຕະຖານຄ່າຄອງຊີບ ເປັນສິ່ງທີ່ຈະຕ້ອງພິຈາລະນາໃນການກຳນົດຄ່າຕອບແທນໃນທ້ອງຕະຫຼາດ.
4. ຄຸນຄ່າຂອງພະນັກງານ
ການກຳນົດຄ່າຕອບແທນຕໍ່ພະນັກງານຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງປັດໄຈທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບຄຸ່ນຄ່າຂອງພະນັກງານ ເພື່ອໃຫ້ເກີດຄວາມສະເໝີພາບ ໂດຍຍຶດຫຼັກການດັ່ງຕໍ່ໄປນີ້ :
- ການຈ່າຍບົນພື້ນຖານຂອງລະດັບຜົນການປະຕິບັດວຽກງານໄດ້ຮັບການປະເມີນຜົນ.
- ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນຕ້ອງສຳພັນກັບທັກສະ ແລະ ຄວາມຮູ້ທີ່ກ່ຽວກັບວຽກນັ້ນ.
- ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນໃຫ້ແກ່ພະນັກງານຕາມຄວາມຊ່ຽວຊານ ເຊິ່ງລວມໄປເຖິງທັກສະ, ຄຸນລັກສະນະ, ຄ່ານິຍົມ
ແລະ ອື່ນໆ.
- ການຈ່າຍທີ່ຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງອາຍຸການເຮັດວຽກ.
- ການຈ່າຍທີ່ຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງປະສົບການໃນການເຮັດວຽກ.
5. ຄວາມສາມາດຂອງນາຍຈ້າງ
ເປັນອີກປັດໄຈໜື່ງທີ່ຈະຕ້ອງພິຈາລະນາ ເພາະຖ້າຫາກບໍ່ຄຳນຶງເຖິງປັດໄຈນີ້ແລ້ວ ອົງການກໍ່ອາດຈະຈ່າຍຄ່າຕອບແທນຫຼາຍເກີນໄປຈົນບໍ່ສົມດູນກັບລາຍຈ່າຍດ້ານອື່ນໆ ອາດຈະສົ່ງຜົນໃຫ້ອົງການບໍ່ພັດທະນາ ຫຼື ຢຸດສະງັກຈົນເຖິງຂັ້ນລົ້ມລະລາຍໄດ້.
6. ຜົນຜະລິດ
ບໍ່ວ່າຈະເປັນຜົນຜະລິດຂອງບຸກຄົນ ຫຼື ຂອງອົງການເປັນສິ່ງທີ່ຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງໃນການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ ຜູ້ທີ່ເຮັດວຽກໄດ້ຜົນຜະລິດສູງກວ່າກໍ່ຍ່ອມຈະໄດ້ຄ່າຕອບແທນທີ່ສູງກວ່າ, ຜົນຜະລິດຂອງອົງການທີ່ສູງກໍ່ສາມາດກຳນົດຄ່າຕອບແທນໄດ້ສູງ.
ຄຳຖາມທ້າຍບົດ:
1. ເຮົາມີວິທີການໃດແດ່ເພື່ອຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນ ?
2. ປັດໄຈທີ່ກະຕຸ້ນໃຫ້ພະນັກງານປະຕິບັດວຽກງານໄດ້ດີມີປັດໄຈໃດແດ່ ?
3. ຄ່າຕອບແທນມີຈັກປະເພດ? ຄືປະເພດໃດແດ່ ? ຈຸດປະສົງຂອງການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນເພື່ອຫຍັງ
?
4. ຫຼັກເກນທີ່ຄວນຄຳນຶງກ່ອນການກຳນົດຄ່າຕອບແທນມີຫຼັກເກນໃດແດ່ ?
5. ຈົ່ງເວົ້າເຖິງປັດໄຈທີ່ຕ້ອງພິຈາລະນາໃນການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນມີຄືແນວໃດ
?
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น