ບົດທີ 7
ການອອກແບບວຽກ, ການວິເຄາະວຽກ
ແລະ ການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານຂອງບຸກຄະລາກອນ
I.
ການອອກແບບວຽກ
1.1 ຄວາມໝາຍຂອງການອອກແບບວຽກ
ວຽກທຸກວຽກທີ່ກຳນົດຂື້ນມາຕ້ອງໄດ້ມີການຈັດແບ່ງໃຫ້ມີລັກສະນະ
ແລະ ຂະໜາດເໝາະສົມ, ເໝາະສຳລັບບຸກຄະລາກອນທີ່ຈະປະຕິບັດ
ຂະນະດຽວກັນການອອກແບບວຽກງານນີ້ຜູ້ຮັບຜິດຊອບດ້ານການບໍລິຫານງານບຸກຄົນທີ່ຈະຕ້ອງເຮັດໜ້າທີ່ຊ່ວຍຝ່າຍຈັດການ
ກໍ່ຈະຕ້ອງມີຄວາມເຂົ້າໃຈ ແລະ ກຽມຄວາມພ້ອມວ່າ ຈະຕ້ອງສັນຫາ ແລະ
ຄັດເລືອກຄົນປະເພດໃດເຂົ້າມາເຮັດວຽກນັ້ນໆ
ຕະຫຼອດຮອດພິຈາລະນາດ້ວຍວ່າຄວນກຳນົດອັດຕາຄ່າຕອບແທນໃຫ້ກັບວຽກນັ້ນເທົ່າໃດຈຶ່ງຈະຖືກຕ້ອງ
ແລະ ເໝາະສົມ. ການອອກແບບວຽກງານອີກດ້ານໜື່ງນັ້ນ
ຄວນຄຳນຶງເຖິງບົດບາດຂອງຜູ້ທີ່ຈະເຮັດວຽກນັ້ນດ້ວຍ.
1.2 ຂັ້ນຕອນຂອງການອອກແບບວຽກງານ
1. ພິຈາລະນາກຳນົດວັດຖຸປະສົງຂອງອົງການ (organization objectives)
ໂດຍແມ່ນຝ່າຍຈັດການລະດັບສູງ, ເຊິ່ງຈະເຮັດໃຫ້ເຮົາຮູ້ຂະໜາດ ແລະ ປະເພດຂອງແຜນງານ, ເຫັນເຖິງຄຸນລັກສະນະ ແລະ ປະລິມານກິດຈະກຳທີ່ຈະຕ້ອງປະຕິບັດໃຫ້ສຳເລັດ
ເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບວັດຖຸປະສົງ ແລະ ເປົ້າໝາຍ.
2. ອອກແບບອົງການ (organization
planning)
ໝາຍເຖິງການກຳນົດຮູບແບບໂຄງສ້າງຂອງອົງການທີ່ຈະຈັດເປັນກຸ່ມ, ເປັນພະແນກ ຫຼື ໃຫ້ຢູ່ເປັນໂຄງສ້າງດຽວກັນເພື່ອຄວາມສະດວກທີ່ຈະໃຫ້ຝ່າຍຕ່າງໆ
ຮ່ວມກັນເຮັດໜ້າທີ່ຂອງຕົນໄດ້. ປັດໄຈພື້ນຖານຂອງການພິຈາລະນາການອອກແບບອົງການນີ້
ຄວນຄຳນຶງເຖິງເຄື່ອງຈັກ, ອຸປະກອນ ແລະ
ລະບົບທີ່ຈະມາໃຊ້ໃນການຜະລິດ
3.
ການອະທິບາຍເຖິງລັກສະນະຂອງວຽກ
(job descriptions)
ການອະທິບາຍເຖິງລັກສະນະຂອງວຽກງານນີ້ຈະຊີ້ໃຫ້ເຫັນເຖິງວຽກທັງໝົດຂອງຕຳແໜ່ງໃດຕໍາແໜ່ງໜື່ງທີ່ຈະຕ້ອງປະຕິບັດໃຫ້ສຳເລັດ.
4.
ການກຳນົດຄຸນສົມບັດຂອງພະນັກງານ
(job specifications)
ແມ່ນການແປຄວາມມາຈາກການອະທິບາຍເຖິງລັກສະນະຂອງວຽກ ທີ່ຕ້ອງພິຈາລະນາວ່າຜູ້ທີ່ຈະມາເຮັດວຽກນັ້ນຕ້ອງມີຄຸນສົມບັດທີ່ຈຳເປັນໃນດ້ານໃດແດ່ເພື່ອທີ່ຈະເຂົ້າມາເຮັດວຽກນັ້ນໆ.
5.
ການກຳນົດມາດຕະຖານຂອງຜົນງານ
(performance standards)
ພິຈາລະນາ
ແລະ ກຳນົດເປັນມາດຕະຖານວ່າ ແຕ່ລະຕຳແໜ່ງງານຄວນຈະໄດ້ຜົນ ເປັນມາດຕະຖານເທົ່າໃດ ແລະ
ແບບໃດ.
6.
ການກຳນົດກົດລະບຽບ
ແລະ ວິທີເຮັດວຽກ (work methods and work rules)
7.
ພາຍຫຼັງຈາກໄດ້ສຶກສາພິຈາລະນາການອອກແບບວຽກງານທີ່ຖືຫຼັກການທີ່ຄຳນຶງເຖິງເຄື່ອງຈັກ, ອຸປະ ກອນ ແລະ ການຜະລິດທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ແລະ ສາມາດເປັນ
“ວິທີທີ່ດີທີ່ສຸດ” ທີ່ຈະໃຫ້ປະສິດທິຜົນສູງສຸດ
ຈາກນັ້ນກໍກຳນົດເປັນກົດເກນ ແລະ
ວິທີເຮັດຂັ້ນຕໍ່າໃຫ້ຜູ້ປະຕິບັດວຽກງານປະຕິບັດຕາມທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້.
1.3 ການອອກແບບວຽກຕາມແນວຄິດສະໄໝໃໝ່
ເປັນວິທີທີ່ພະຍາຍາມໃຊ້ແນວຄິດລິເລີ່ມ, ສ້າງສັນ ແລະ ຈາກຄວາມຮັບຜິດຊອບຄວບຄຸມ ແລະ ຈັດ ການກັບຕົວເອງ
ໂດຍຈະສົ່ງຜົນໃຫ້ວຽກງານອອກມາດີ. ໂດຍພະຍາຍາມເປີດໂອກາດໃຫ້ເຂົາເຫຼົ່ານັ້ນມີຄວາມເພິ່ງພໍໃຈຫຼາຍທີ່ສຸດ.
ໂດຍວິທີການໃຫ້ມີສ່ວນຮ່ວມໃນການກຳນົດເປົ້າໝາຍຮ່ວມກັນ
ເຊິ່ງຈະຊ່ວຍໃຫ້ລູກນ້ອງມີໂອກາດປຶກສາຫາລືວຽກງານໃນຖານະທີ່ດີກວ່າ, ມີສິດເປັນເຈົ້າຂອງວຽກວຽກງານ ທີ່ຈະສາມາດຄົ້ນຄິດພິຈາລະ ນາ
ແລະ ຄົ້ນຄິດວາງແຜນ ຕະຫຼອດຈົນກຳນົດເວລາການເຮັດວຽກນຳດ້ວຍ.
ລັກສະນະສຳຄັນຂອງການອອກແບບວຽກງານຕາມແນວຄິດສະໄໝໃໝ່ :
-
ວຽກງານຈະຄ່ອງແຄ່ວ
ໂດຍຂອບເຂດຂອງວຽກງານຈະເປັນໄປຕາມແນວທາງທີ່ກຳນົດໄວ້ ແລະ ຝ່າຍຈັດການຈະເປັນຜູ້ຄ່ອຍເບີ່ງແຍ່ງຊ່ວຍເຫຼືອຜູ້ເຮັດວຽກ
ເຊິ່ງຜູ້ທີ່ເຮັດວຽກຈະມີອິດສະຫຼະໃນການຄົ້ນຄິດ, ມີແນວຄິດລິເລີ່ມ.
-
ຈະເປີດໂອກາດໃຫ້ຝ່າຍຈັດການ
ແລະ ພະນັກງານຮ່ວມກັນວາງແຜນ, ວາງເປົ້າໝາຍ,
ກຳນົດຕາຕະ ລາງເວລາການປະຕິບັດວຽກງານເອງ.
-
ບໍ່ກຳນົດລາຍລະອຽດຂັ້ນຕອນການເຮັດວຽກ
ຫຼື ຂອບເຂດຂອງວຽກງານໂດຍລະອຽດແຕ່ຫວັງທີ່ຈະ
ໃຊ້ຄວາມສາມາດ ຫຼື ຂໍ້ດີຂອງຄົນເພື່ອກຳກັບຕົວເອງ ແລະ ຄວບຄຸມຕົວເອງ.
-
ຜູ້ບໍລິຫານຈະເປັນຜູ້ເຮັດໜ້າທີ່ສົ່ງເສີ່ມ
ແລະ ສະໜັບສະໜູນໃຫ້ພະນັກງານກຳນົດວຽກງານ ແລະ ຄວບຄຸມຕົວເອງໃຫ້ຫຼາຍທີ່ສຸດ ແລະ
ຫາວິທີໃນການເຮັດວຽກດ້ວຍຕົນເອງ.
II.
ການວິເຄາະວຽກງານ
2.1 ຄວາມໝາຍການວິເຄາະວຽກງານ
ການວິເຄາະວຽກໝາຍເຖິງ ຂະບວນການລວບລວມຂໍ້ມູນ ທີ່ກ່ຽວກັບວຽກ ຫຼື ການປະຕິບັດງານຂອງພະນັກງານຢ່າງເປັນລະບົບ ແລະ ຜົນຂອງການວິເຄາະນັ້ນຈະນຳໄປສູ່ການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານ ແລະ ການກຳນົດຄຸນສົມບັດຂອງພະນັກງານ.
2.2 ຂໍ້ມູນທີ່ສຳຄັນການວິເຄາະວຽກ
ຂໍ້ມູນທີ່ສຳຄັນການວິເຄາະວຽກຕ້ອງປະກອບດ້ວຍ :
1.
ຊື່ ແລະ
ທີ່ຕັ້ງຂອງວຽກ: ຮູ້ລັກສະນະທີ່ສຳຄັນຂອງວຽກທີ່ຈະເຮັດ
ແລະ ສະຖານທີ່ຕັ້ງນັ້ນກໍ່ສະ ແດງໃຫ້ເຫັນໜ່ວຍງານທີ່ຕັ້ງຢູ່ນັ້ນ.
2.
ສະຫຼຸບວຽກ:
ຈະເຮັດໃຫ້ເຂົ້າໃຈລັກສະນະທີ່ສຳຄັນຂອງວຽກງານນັ້ນໆໄດ້ທັນທີ່ ເພາະເປັນການສະຫຼຸບໃຫ້ເຫັນປະໂຫຍກສັ້ນໆ.
3.
ໜ້າວຽກ:
ແມ່ນລາຍການສະແດງເຖິງໜ້າທີ່ວຽກ ທີ່ເກີດຂື້ນໃນລັກສະນະຊ້ຳໆ ກັນ ຫຼື ແຕກຕ່າງກັນແຕ່ລະຂັ້ນຕອນໃນການເຮັດວຽກຕ້ອງໃຊ້ເວລາຫຼາຍໜ້ອຍແນວໃດ
ລວມທັງສະແດງໃຫ້ຮູ້ຜູ້ປະຕິບັດວຽກເຮັດຫຍັງ ແລະ ເຮັດແນວໃດ.
4.
ເຄື່ອງຈັກ, ເຄື່ອງມື ແລະ ອຸປະກອນທີ່ໃຊ້ໃນການເຮັດວຽກ:
ເພື່ອສະແດງໃຫ້ ເຫັນວ່າມີສິ່ງໃດທີ່ຊ່ວຍໃນການເຮັດວຽກ.
5.
ວັດຖຸດິບ , ສິນຄ້າ ແລະ ການບໍລິການ :
ໝາຍເຖິງວັດຖຸດິບທີ່ໃຊ້ໃນການຜະລິດ ສິນຄ້າທີ່ຜະລິດ ຫຼື ບໍລິການໃຫ້ແກ່ລູກຄ້າ.
6.
ການຄວບຄຸມ:
ຂໍ້ມູນນີ້ສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ ຫົວໜ້າແມ່ນໃຜ ແລະ ຈຳນວນຄົນທີ່ຕ້ອງການຄວບຄຸມ.
7.
ຄວາມສຳພັນກັບວຽກອື່ນໆ
: ເປັນຂໍ້ມູນທີ່ສະແດງວ່າ ຜູ້ທີ່ຈະປະຕິບັດວຽກສາມາດເລື່ອນຕຳແໜ່ງມາຈາກວຽກໃດ ແລະ ຜູ້ປະຕິບັດວຽກສາມາດເລື່ອນໄປສູ່ວຽກອື່ນນັ້ນແມ່ນວຽກອັນໃດ.
8.
ຄວາມສາມາດໃນການໃຊ້ຄວາມຄິດ:
ສະແດງຂໍ້ມູນໃຫ້ເຫັນວ່າວຽກນັ້ນຕ້ອງໃຊ້ ຄວາມຄິດທາງດ້ານໃດ ເຊັ່ນ : ການຕີຄວາມໝາຍຂອງຂໍ້ມູນທີ່ຫຍຸ້ງຍາກສັບສົນ
ຫຼື ໃຊ້ຄວາມຄິດ ແລະ ຄວາມສາມາດໃນການຊັກຈູງບຸກຄົນອື່ນ.
9. ຄວາມຕ້ອງການໃນການໃຊ້ກຳລັງແຮງ:
ໝາຍເຖິງສະພາບຮ່າງກາຍທີ່ຕ້ອງການໃຊ້ໂດຍສະເພາະການເຄື່ອນໄຫວທາງຮ່າງກາຍໃນການເຮັດວຽກ
ເຊັ່ນ: ນັ່ງ ຫຼື ຢືນ ເປັນຕົ້ນ.
10. ຄວາມຊຳນານໃນຮ່າງກາຍ : ໃນການເຮັດວຽກຕ້ອງມີຄວາມຄ່ອງແຄ້ວໃນຮ່າງກາຍຄືແນວໃດ
ເຊັ່ນ: ຄວາມສໍາພັນລະຫວ່າງການໃຊ້ມື ແລະ ສາຍຕາ …
11. ຄວາມຮັບຜິດຊອບ
: ຄວມຮັບຜິດຊອບອື່ນໆໃນການປະຕິບັດວຽກງານ.
12. ສະພາບການເຮັດວຽກ:
ແມ່ນສະພາບແວ້ດລ້ອມໃນການເຮັດວຽກເຊັ່ນ: ແສງ, ສຽງ, ອຸນນະພູມ
13. ອັນຕະລາຍທີ່ຈະເກີດຈາກການເຮັດວຽກ:
ໂອກາດ ຫຼື ຄວາມສ່ຽງຕ່າງໆ.
14. ການສຶກສາ:
ລັກສະນະທີ່ສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ ວຽກນັ້ນຕ້ອງໃຊ້ ຜູ້ທີ່ມີຄວາມຮູ້ແນວໃດ ແລະ ຄວາມຊຳນານໃນສາຂາໃດ.
15. ການກຽມຕົວທາງດ້ານອາຊີບ: ໝາຍເຖິງ ຜູ້ປະຕິບັດວຽກງານນັ້ນຈະຕ້ອງຜ່ານການຝຶກອົບຮົມ ຫຼື ຝຶກງານໃດໜື່ງ ຫຼື ມີປະສົບການມາກ່ອນຈຶ່ງຈະເຮັດວຽກໄດ້.
2.3 ເຕັກນິກ ຫຼື ວິທີວິເຄາະວຽກເບື້ອງຕົ້ນ
ໂດຍປົກກະຕິຈະມັກມີ 4 ວິທີຄື :
1. ການສໍາພາດ
ອາດແບ່ງອອກເປັນຫຼາຍໆວິທີແຕກຕ່າງກັນ ເຊັ່ນ: ການສຳພາດສະເພາະຕົວບຸກຄົນ
(ກັບພະນັກງານແຕ່ລະຄົນ), ສຳພາດເປັນກຸ່ມ (ໜ່ວຍງານເຊິ່ງມີຫຼາຍໆຄົນເຮັດວຽກແບບດຽວກັນ), ສຳພາດຜູ້ບັງຄັບບັນຊາ ເຊິ່ງອາດເປັນຄົນດຽວ
ຫຼື ຫຼາຍຄົນ (ແຕ່ຕ້ອງເປັນຜູ້ທີຮູ້ທີ່ສຸດກ່ຽວກັບວຽກທີ່ກຳລັງວິເຄາະນັ້ນ). ວິທີການສຳພາດນັ້ນຖ້າຈະໃຫ້ຖືກຕ້ອງ
ແລະ ໄດ້ຜົນນັ້ນ ຈຳເປັນຢ່າງຍິ່ງທີ່ຕ້ອງສ້າງຄວາມເຂົ້າໃຈກັບຜູ້ຖືກສຳພາດ
ໂດຍໃຫ້ເຂົ້າໃຈຢ່າງຖືກຕ້ອງກ່ຽວກັບວັດຖຸປະສົງຂອງການສຳພາດກ່ອນຈະລົງມືສຳພາດ ເພາະວ່າມັກຈະມີຄວາມເຂົ້າໃຈຜິດວ່າ:
ການສຳພາດຕາມລັກສະນະດັ່ງກ່າວນີ້ແມ່ນ : “ ການປະເມີນປະສິດທິຜົນຂອງການເຮັດວຽກ ” ເຊິ່ງຖ້າຫາກເຂົ້າ ໃຈຜິດແບບນັ້ນແລ້ວ
ຜູ້ຖືກສຳພາດກໍ່ມັກຈະພະຍາຍາມຫຼີກຫຼ່ຽງ, ປົກປິດ ແລະ ບໍ່ເຕັມໃຈຈະໃຫ້ຂໍ້ມູນຕາມຄວາມເປັນຈິງ.
ຕົວຢ່າງຄຳຖາມທີ່ມັກຈະຕ້ອງໃຊ້ເພື່ອການສອບຖາມ ແລະ ສຳພາດຂໍ້ເທັດຈິງນັ້ນ :
- ໜ້າວຽກຫຼັກ
ຂອງຕໍາແໜ່ງງານທີ່ທ່ານເຮັດຢູ່ມີຫຍັງແດ່ ? ມີວຽກຫຼັກທີ່ສຳຄັນໆ ຫຍັງແດ່ທີ່ຈະຕ້ອງເຮັດ.
- ທ່ານຕ້ອງປະຕິບັດວຽກງານຢູ່ສະຖານທີ່ໃດ, ຈຸດໃດແດ່ ?
- ຄວາມຮັບຜິດຊອບອື່ນໆ
ມີຫຍັງແດ່ ?
ຄຳຖາມເຫຼົ່ານີ້ຈະຊ່ວຍໃຫ້ທ່ານສາມາດສະຫຼຸບຜົນສາລະສຳຄັນຂອງໜ້າທີ່ວຽກງານ
ຫຼັກໃນວຽກທີ່ກ່ຽວຂ້ອງໄດ້ຕາມສົມຄວນ
ເຊິ່ງຈະຊ່ວຍໃຫ້ທ່ານສາມາດຖາມຕໍ່ໄປໃນລາຍລະອຽດໄດ້ຕື່ມ.
2.
ການສັງເກດໂດຍກົງ
ເໝາະສົມກັບວຽກທີ່ມີລັກສະນະພິເສດ ເຊັ່ນວ່າ
: ສາມາດສັງເກດການເຄື່ອນໄຫວກິດຈະກຳຕ່າງໆ ຫຼື ຜົນງານທີ່ປະກົດອອກມາຄື : ວຽກການອອກແບບ, ຄົນອະນາໄມ, ວຽກກ່ຽວກັບນາຍຊ່າງຝີມື…ເປັນຕົ້ນ. ການສຳຫຼວດ ຫຼື
ການສັງເກດນັ້ນກ່ອນອື່ນໝົດຜູ້ສຳຫຼວດຈະຕ້ອງຈົດບັນທຶກລາຍລະອຽດຂອງກິດຈະກຳທຸກຢ່າງ. ຫຼັງຈາກມີຂໍ້ມູນພຽງພໍແລ້ວຈຶ່ງຄ່ອຍເລີ່ມສຳພາດພະນັກງານອີກຄັ້ງ
ໂດຍໃຫ້ຜູ້ນັ້ນຂະຫຍາຍຄວາມໃນບາງຈຸດໃຫ້ຊັດເຈນ ແລະ ເຂົ້າໃຈຢ່າງຖືກຕ້ອງ ຕະຫຼອດເຖິງການໃຫ້ໂອກາດແກ່ເຂົາທີ່ຈະຊີ້ແຈງເພີ່ມເຕີ່ມສິ່ງທີ່ມອງຂ້າມຈາກການສັງເກດ
ເພື່ອກໍ່ໃຫ້ເກີດຄວາມສົມບູນ ແລະ ຄົບຖ້ວນ, ການສັງເກດ ແລະ
ການສຳພາດອາດເຮັດພ້ອມກັນກໍໄດ້.
3.
ການໃຊ້ການບັນທຶກການເຮັດວຽກຂອງຜູ້ປະຕິບັດງານ
ວິທີນີ້ແມ່ນພະນັກງານ
ຫຼື ຜູ້ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກທີ່ຈະວິເຄາະ ຈະກຳນົດໃຫ້ຈົດບັນທຶກລາຍລະອຽດ
ລາຍການຕ່າງໆ ໃນມື້ໜື່ງ. ໂດຍແບບຟອມບັນທຶກນີ້ຈະພະຍາຍາມໃຫ້ພະນັກງານບັນທຶກຂໍ້ມູນກິດຈະກຳຕ່າງໆ
ທີ່
ພະນັກງານຜູ້ນັ້ນຕ້ອງກ່ຽວຂ້ອງ
ແລະ ຕ້ອງເຮັດໂດຍເກັບບັນທຶກທຸກຢ່າງເປັນລຳດັບຕາມເວລາ.
4.
ການໃຊ້ແບບສອບຖາມ
ເປັນວິທີທີ່ນິຍົມກັນຫຼາຍ ຈຸດປະສົງຂອງແບບສອບຖາມໂດຍສ່ວນໃຫຍ່ແລ້ວແມ່ນ
: ພະຍາຍາມທີ່ຈະໃຊ້ເກັບຂໍ້ມູນສຳຄັນທີ່ກ່ຽວກັບວຽກນັ້ນໆ ໂດຍສະເພາະ
ເພື່ອທີ່ຈະຮູ້ເຖິງຂອບເຂດ, ໜ້າທີ່ຫຼັກໆ, ເຄື່ອງມືອຸ ປະກອນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ, ຕະຫຼອດເຖິງຄວາມຮັບຜິດຊອບຕ່າງໆ…
ຫົວຂໍ້ທີ່ຄວນກຳນົດໃນແບບສອບຖາມປະກອບມີ
:
- ຊື່, ຕຳແໜ່ງ, ພະແນກ ແລະ ໜ້າວຽກ.
- ໜ້າວຽກທີ່ເຮັດປະຈຳ ແລະ ເຮັດແບບຊົ່ວຄາວ.
- ລັກສະນະຂອງການຄວບຄຸມວຽກທີ່ເຮັດ.
- ວັດຖຸດິບ, ເຄື່ອງມື
ແລະ ອຸປະກອນທີ່ໃຊ້.
- ຄູ່ມືທີ່ໃຊ້ໃນການເຮັດວຽກ.
- ໜ່ວຍງານ ຫຼື ບຸກຄົນທີ່ຕ້ອງການປະສານງານໃນການເຮັດວຽກ.
- ການຕັດສິນໃຈເຮັດຄົນດຽວ ຫຼື ເຮັດຮ່ວມກັບຫົວໜ້າໜ່ວຍງານ.
- ລັກສະນະຂອງຄວາມຮັບຜິດຊອບ.
- ການບັນທຶກ ແລະ ການລາຍງານວຽກ.
- ການກວດກາຄວາມຖືກຕ້ອງຂອງວຽກ.
- ລັກສະນະການໃຊ້ກໍາລັງແຮງໃນການເຮັດວຽກ.
- ສະພາບຂອງການເຮັດວຽກ.
- ໂອກາດຂອງການເກີດອັນຕະລາຍໃນການເຮັດວຽກ.
- ການສຶກສາທີ່ຈຳເປັນສຳລັບໃຊ້ໃນການເຮັດວຽກ.
- ປະສົບການໃນການເຮັດວຽກ.
- ການຝຶກອົບຮົມ.
- ແລະ ອື່ນໆ.
III. ການກຳນົດຕໍາແໜ່ງງານບຸກຄະລາກອນ
3.1 ຄວາມໝາຍຂອງຕຳແໜ່ງງານ
ຕຳແໜ່ງງານໝາຍເຖິງ
ພາລະກິດຫຼາຍ ຫຼື ປະລິມານກິດຈະກໍາຂອງໜ້າວຽກໃດໜຶ່ງ
ຫາກມີຫຼາຍເກີນກວ່າຄົນໃດຄົນໜຶ່ງຈະສາມາດປະຕິບັດໄດ້ແລ້ວ, ໜ້າວຽກດັ່ງກ່າວຈະຖືກແບ່ງອອກເປັນຫຼາຍໆຕຳແໜ່ງງານ
ເພື່ອໃຫ້ພະນັກງານຫຼາຍຄົນເຂົ້າມາຮັບຜິດຊອບວຽກນັ້ນໆຊ່ວຍກັນ. ດັ່ງນັ້ນ, ຕຳແໜ່ງງານຈິ່ງເປັນສ່ວນຍ່ອຍຂອງໜ້າວຽກທີ່ມີຂະໜາດເໝາະສົມສຳລັບໃຫ້ພະນັກງານຜູ້ໜຶ່ງຮັບໄປປະຕິບັດ.
ການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານມີຫຼາຍຮູບແບບ, ແຕ່ສ່ວນປະກອບທີ່ເປັນພື້ນຖານທີ່ມີລັກສະນະຄ້າຍຄືກັນດັ່ງນີ້
:
1. ທີ່ຕັ້ງຂອງຕຳແໜ່ງງານ :
ການກຳນນົດທີ່ຕັ້ງຂອງຕຳແໜ່ງງງານ ຕ້ອງຊີ້ໃຫ້ ເຫັນບ່ອນສັງກັດຂອງຕຳ ແໜ່ງງານ
ໃນໂຄງປະກອບກົງຈັກການຈັດຕັ້ງຂອງ ອົງການໃດໜື່ງ
ພ້ອມກັນນັ້ນກໍ່ຕ້ອງກຳນົດຊື່ຂອງຕຳແໜ່ງງານດັ່ງກ່າວ .
2. ພາລະບົດບາດຂອງຕຳແໜ່ງງານ:
ການກຳນົດພາລະບົດບາດຂອງຕຳແໜ່ງງານແມ່ນ ໃຫ້ກຳນົດຄວາມຮັບຜິດຊອບຕົ້ນຕໍ່ ທີ່ໄດ້ຮັບມອບໝາຍ
ເປັນທາງການຈາກການຈັດຕັ້ງຂັ້ນເທິງຖັດຕົນນັ້ນ ແລະ ຄວາມສຳຄັນຂອງ
ຕຳແໜ່ງງານດັ່ງກ່າວນັ້ນ.
3. ໜ້າທີ່
ແລະ ຂອບເຂດສິດຂອງຕຳແໜ່ງງານ: ການກຳນົດໜ້າທີ່ ແລະ ຂອບເຂດສິດຂອງຕຳແໜ່ງງານໃດໜື່ງ
ໃຫ້ອີງໃສ່ນິຕິກຳທີ່ກຳນົດກ່ຽວກັບ ການຈັດຕັ້ງ ແລະ ການເຄື່ອນໄຫວຂອງການຈັດຕັ້ງທີ່ຕຳແໜ່ງງານນັ້ນສັງກັດ
ເພື່ອຈັດຫາວຽກທີ່ຈະຕ້ອງປະຕິບັດ ແຕ່ລະກຸ່ມໃດມີວຽກໃດທີ່ມີບໍລິມາດຫຼາຍ
ກໍ່ໃຫ້ແບ່ງເປັນກຸ່ມຍ່ອຍໆ ເຊິ່ງກຸ່ມຍ່ອຍໆນັ້ນເປັນໜື່ງຕຳແໜ່ງງານ .
4. ມາດຕະຖານຂອງຕຳແໜ່ງງານ: ໃຫ້ກຳນົດເຖິງວຸດທິການສຶກສາຕ່ຳສຸດທີ່ຕ້ອງການ, ປະເພດວິຊາສະ ເພາະ, ປະສົບການໃນວຽກງານທີ່ກ່ຽວຂອງກັບຕໍາແໜ່ງງານດັ່ງກ່າວ ລວມທັງຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດອື່ນໆທີ່ຈຳເປັນ.
3.2 ຈຸດປະສົງຂອງການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານ
- ເພື່ອສາມາດໃຊ້ຄົນໃຫ້ຖືກຕ້ອງກຳວຽກງານ.
- ເພື່ອຫຼີກເວັ້ນຄົນເຫຼືອ ຫຼື ບໍ່ພໍ່.
- ຫຼີກເວັ້ນການກ້າວກາຍວຽກງານຂອງ ກັນ ແລະ ກັນ
- ເພື່ອໃຫ້ໄດ້ຄົນດີພຽບພ້ອມດ້ວຍທັດສະນະຄຸນສົມບັດ, ຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດທີ່ເໝາະສົມເຂົ້າມາ
ປະຕິບັດໜ້າທີ່ເພື່ອບັນລຸຕາມວັດຖຸປະສົງຂອງອົງການ.
3.3 ຄວາມສຳຄັນຂອງການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານ
ການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານມີຄວາມສຳຄັນຫຼາຍ ຖ້າອົງການໃດຫາກມີການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານໄວ້ຢ່າງຖືກ
ຕ້ອງ ແລະ ເໝາະສົມນັ້ນ ມັນຈະສ້າງຄວາມສະດວກ ໃຫ້ແກ່ຜູ້ບໍລິຫານ ແລະ
ສ້າງຜົນປະໂຫຍດໃຫ້ແກ່ການຈັດ ຕັ້ງໄດ້ຫຼາຍດ້ານ :
1.
ເຮັດໃຫ້ໜ້າວຽກ
ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບຕ່າງໆ ທີ່ໄດ້ຈັດແບ່ງໄວ້ເປັນກຸ່ມ, ສາມາດມອບໝາຍ ວຽກງານໃຫ້ແຕ່ລະຄົນ ຫຼື ຫຼາຍຄົນປະຕິບັດ ແລະ ຕະຫຼອດ ເຖິງການພົວພັນກັບພາກສ່ວນຕ່າງໆ.
2.
ເຮັດໃຫ້ຜູ້ປະຕິບັດງານຮູ້ເຖິງໜ້າທີ່
ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງຕົນ ຫຼີກເວັ້ນການກ້າວກາຍວຽກງານຂອງກັນ ແລະ ກັນ.
3.
ທຸກຄົນໃນອົງການມີຄວາມຮັບຮັບຜິດຊອບຢ່າງເໝາະສົມ.
4.
ຈະຊ່ວຍໃຫ້ຜູ້ບໍລິຫານເປັນບ່ອນອີງໃນການມອບໝາຍໜ້າທີ່
ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບໃຫ້ແກ່ພະ ນັກງານຂອງຕົນໄດ້ຢ່າງເໝາະສົມ.
5.
ເປັນບ່ອນອີງໃຫ້ແກ່ການວາງແຜນກຳລັງຄົນ.
3.4 ວິທີການກ່ຽວກັບການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານ
ການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານຕ້ອງອີງໃສ່ຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບໜ້າທີ່ ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບ ແລະ
ການປະຕິບັດວຽກງານຂອງພະນັກງານເປັນລະບົບ,
ຂໍ້ມູນມີຫຼາຍປະເພດ,
ແຕ່ຂໍ້ມູນນັ້ນຈະເກັບມາຮັບໃຊ້ເປົ້າໝາຍອັນໃດ ແລະ ເພື່ອຈະນຳມາວິເຄາະຮັບໃຊ້ຕຳແໜ່ງງານໃດ
ດັ່ງນັ້ນ, ຈຶ່ງມີການແຍກປະເພດຂໍ້ມູນ ແລະ ວິທີການສຶກສາດັ່ງນີ້:
1. ປະເພດຂໍ້ມູນ
1.1 ຂໍ້ມູນທີ່ມີລັກສະນະຕິດພັນກັບຄວາມຮັບຜິດຊອບ :
- ໜ້າທີ່.
- ປະລິມານວຽກ (ເບິ່ງຍ້ອນຫຼັງ 2-3 ປີ).
-
ມາດຖານເງື່ອນໄຂ.
- ລັກສະນະຂອງຕໍາແໜ່ງງານນັ້ນໆ ໄດ້ມີວິທີການປະຕິບັດຄືແນວໃດ,ໃຊ້ເຄື່ອງ ຫຼື ອຸປະກອນປະເພດໃດເຂົ້າຊ່ວຍໃນການປະຕິບັດວຽກງານນັ້ນ.
-
ມີຄວາມຍາກງ່າຍແນວໃດ.
- ໃຊ້ເວລາປະຕິບັດແຕ່ລະອັນເທົ່າໃດ.
-
ແລະ ຢູ່ໃນສະພາບແນວໃດ ແລະ ອື່ນໆ.
1.2 ຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບສາຍພົວພັນ
- ສາຍພົວພັນພາຍນອກ.
- ສາຍພົວພັນພາຍໃນ.
2. ວິທີການສຶກສາຂໍ້ມູນ
ການສຶກສາຂໍ້ມູນນັ້ນມີຫຼາຍວິທີ
ແຕ່ຈະໃຊ້ວິທີໃດນັ້ນຄວນຄຳນຶງເຖິງຄວາມສະດວກ, ຄວາມເໝາະສົມ ແລະ ການໄດ້ມາຂອງຂໍ້ມູນທີ່ມີຄຸນນະພາບກັບຄວາມຕ້ອງການທີ່ຈະໃຊ້
ເຊິ່ງໂດຍທົ່ວໄປແລ້ວມັກໃຊ້ 4 ວິທີ:
2.1 ສຶກສາຂໍ້ມູນຈາກເອກະສານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ
- ແນວທາງນະໂຍບາຍ, ລະບຽບກົດໝາຍ, ພາລະບົດບາດ, ສິດ, ໜ້າທີ່ ແລະ ຄວາມຮັບຜິດ ຊອບຂອງການຈັດຕັ້ງ.
- ໂຄງປະກອບການຈັດຕັ້ງ, ການແບ່ງງານ.
- ເອກະສານອື່ນໆ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ.
2.2 ສຶກສາຂໍ້ມູນຈາກການສຳພາດບັນດາເປົ້າໝາຍ
-
ຜູ້ເປັນຫົວໜ້າ ຫຼື ຂັ້ນເທິງ
- ຜູ້ຮ່ວມງານ
-
ຜູ້ປະຕິບັດງານ
- ແລະ
ຜູ້ອື່ນໆ
2.3 ສຶກສາຂໍ້ມູນຈາການສັງເກດ ເປັນການສຶກສາຂໍ້ມູນ ທີ່ຜູ້ເກັບກຳຂໍ້ມູນໄປສຳພາດກັບສະຖານທີ່ບ່ອນປະຕິບັດງານ
ເຊັ່ນ: ພິມດີດ ຫຼື ວຽກງານທີ່ໃຊ້ເຄື່ອງຈັກ.
2.4 ການໃຊ້ແບບສອບຖາມ
ວິທີນີ້ເປັນວິທີໃຊ້ແບບສອບຖາມແລ້ວສັ່ງໃຫ້ຜູ້ປະຕິບັດວຽກງານ ຫຼື ກຸ່ມເປົ້າໝາຍຕອບໃສ່ແບບສອບຖາມນັ້ນ, ຫຼັງຈາກນັ້ນສະຫຼຸບສັງລວມວິທີທີ່ເໝາະສົມກັບຜູ້ປະຕິບັດງານຫຼາຍຄົນແຕ່ມີຂໍ້ກຳຈັດຄື:
ຜູ້ອອກແບບສອບຖາມຕ້ອງໃຊ້ເວລາສົມຄວນກ່ອນຈະໄດ້ແບບຟອມ ແລະ
ດ້ານໜຶ່ງຜູ້ຕອບອາດຈະບໍ່ຮ່ວມມືຢ່າງຈິງຈັງ ແລະ ອາດໄດ້ຂໍ້ມູນມີສ່ວນບໍ່ຖືກຕ້ອງຄວາມຈິງ.
ຕົວຢ່າງການໃຊ້ແບບສອບຖາມພະນັກງານ
ສຳນັກງານ
:....................................................................................................
§ ຕຳແໜ່ງ ແລະ ຊັ້ນ (ປັດຈຸບັນ): ...........................................................................
§ ໜ້າທີ່ຄວາມຮັບຜິດຊອບ : ................................................................................
1. ຈົ່ງອະທິບາຍກ່ຽວກັບໜ້າທີ່ຫຼັກຂອງທ່ານໃຫ້ຮູ້ເປັນຂໍ້ໃຫຍ່ໆ :
...................................................
2.ຈົ່ງອະທິບາຍກ່ຽວກັບວຽກຮອງລົງມາອື່ນໆ
: ...................................................
3.ຈົ່ງບອກຊະນິດເຄື່ອງມື , ເຄືອງຈັກທີ່ໃຊ້ 0 ໃຊ້ຕະຫຼອດ
0 ໃຊ້ເປັນຄັ້ງຄາວ
................................................... .............. ................. ................
4. ພື້ນຖານທີ່ຕ້ອງການທາງດ້ານການສຶກສາທີ່ຈຳເປັນໃນການເຮັດວຽກນີ້ :
0 ຕໍ່າກວ່າມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ 0 ລະດັບວິຊາສະເພາະຊັ້ນຕົ້ນສາຂາ..................
0 ມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ 0 ລະດັບວິຊາສະເພາະຊັ້ນກາງສາຂາ.................
0 ມັດທະຍົມຕອນປາຍ 0 ລະດັບວິຊາສະເພາະປະລີນຍາຕີສາຂາ.............
0 ລະດັບວິຊາສະເພາະປະລິຍາໂທຕົ້ນສາຂາ................
0 ລະດັບປະລິນຍາເອກ ສາຂາ..............................
5. ການທີ່ຈະເຮັດວຽກນີ້ໄດ້ ຕ້ອງມີປະສົບການໃນການຢ່າງໜ້ອຍຈັກປີ :
0 ບໍ່ຕ້ອງມີ 0 ໜ້ອຍກວ່າ 3 ເດືອນ 0 3 ເດືອນຫາ 1 ປີ 0 1-3 ປີ
0 3 ປີ 0 5-10 ປີ 0 ແລະ ອື່ນໆ........................
6. ພະນັກງານທີ່ມີຄຸນສົມບັດຕາມຂໍ້4-5ນັ້ນ ຖ້າເຂົ້າມາເຮັດວຽກແລ້ວ
ຕ້ອງໃຊ້ ເວລາເທົ່າໃດ ຈຶ່ງຈະສາມາດ
ເຂົ້າໃຈໄດ້ດີ ຕໍ່ກັບການປະຕິບັດງານ :
0 ສອງອາທິດ ຫຼື ໜ້ອຍກວ່າ 0 6 ເດືອນ 0 2 ປີ
0 3 ເດືອນ 0 1 ປີ 0 ອື່ນໆ.
7. ວຽກນີ້ແມ່ນຕ້ອງການການຄວບຄຸມການເບິ່ງແຍງຈາກຫົວໜ້າແນວໃດ :
0 ຄວບຄຸມເປັນປະຈຳ
0 ເປັນຄັ້ງເປັນຄາວ
0 ບໍ່ຄວບຄຸມ
0 ຕ້ອງການສະເພາະເປົ້າໝາຍ ແລະ ເປັນແນວທາງກວ້າງໆ ເທົ່ານັ້ນ
8. ຈົ່ງໃຫ້ລາຍລະອຽດກ່ຽວກັບລັກສະນະ ແລະ ຂອບເຂດຂອງວຽກທີ່ທ່ານຕັດສິນໃຈ
: .......................
ກ.
ການຕັດສິນໃຈຕ່າງໆ ທີ່ທ່ານອະນຸມັດໄປນັ້ນ ໄດ້ຖືກກວດກາອີກຈາກຂັ້ນ ໜື່ງຫຼື ບໍ່ ..................ຖ້າ
ກວດການັ້ນແມ່ນ..................................................................................................
ຂ.
ການຕັດສິນໃຈຕ່າງໆ ທີ່ທ່ານປະຕິເສດບໍ່ອະນຸມັດນັ້ນ ໄດ້ຖືກກວດກາກ່ອນ ອີກຂັ້ນໜື່ງຫຼື ບໍ່
.....…ຖ້າ
ຫາກຕ້ອງການ ຕ້ອງແມ່ນ
........................................................................................
9. ຂໍ້ຜິດພາດຫຍັງແດ່ທີ່ມັກເກີດຂື້ນ
ຈາກວຽກງານທີ່ເຮັດຢູ່ນີ້........................................................
ທ່ານພົບຂໍ້ຜິດເຫຼົ່ານັ້ນໃດແນວໃດ
............................................................................
ຖ້າທ່ານຫາກບໍ່ພົບຂໍ້ຜິດພາດເຫຼົ່ານັ້ນແລ້ວ
ຈະເກີດຫຍັງຂື້ນ ................................................
10. ຈົ່ງລະບຸການຕິດຕໍ່ທີ່ທ່ານຕ້ອງເຮັດ :
ຕະຫຼອດເວລາ ເປັນຄັ້ງຄາວ ບໍ່ຕ້ອງ ວິທີຕິດຕໍ່
- ກັບພະນັກງານໃນໜ່ວຍງານອື່ນໆ ................ .............. ........ .........
- ກັບຕົວແທນຂອງອົງການ ................ ............... ........
.........
- ແລະ ອື່ນໆ ( ລະບຸຊື່ ) ................ ................ .........
.........
3.5 ການກຳນົດມາດຖານຄຸນສົມບັດພະນັກງານທີ່ຕ້ອງການ
ການທີ່ຈະຊອກຫາຄົນມາຮັບຜິດຊອບ
ຕໍາແຫນ່ງງານໃດໜຶ່ງນັ້ນ ມີຄວາມຈໍາເປັນຕ້ອງໄດ້ກໍານົດມາດ ຖານຄຸນສົມບັດພະນັກງານທີ່ຕ້ອງການນັ້ນໄວ້ຢ່າງເຫມາະສົມ, ສິງທີ່ຄວນເອົາໃຈໃສ່ຕ້ອງຄຳນຶ່ງເຖິງ:
ຫນ້າທີ່, ຄວາມຮັບຜິດຊອບ, ສາຍພົວພັນ
ແລະ ສະພາບແວດລ້ອມຂອງຕຳແໜ່ງງານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ.
ມາດຖານຄຸນສົມບັດຂອງພະນັກງານທີ່ຕ້ອງການແບ່ງອອກ 2 ປະເພດຄື :
ປະເພດ 1 : ມາດຖານຄຸນສົມບັດລວມ
- ຄຸນສົມບັດ, ທັດສະນະ ແລະ ຄຸນທາດທາງການເມືອງ.
- ວຸດທິການສຶກສາ (ລະດັບໃດ,
ສາຂາວິຊາຫຍັງ).
- ປະສົບການຕົວຈິງໃນຕຳແໜ່ງນັ້ນໆມາແລ້ວ
ຫຼື ຕຳແໜ່ງອື່ນທີ່ເຄີຍປະຕິບັດມາ.
- ອາຍຸກະສຽນ.
- ເງື່ອນໄຂດ້ານສຸກຂະພາບ.
-
ຮູ້ພາສາ.
ປະເພດ 2 : ມາດຖານຄຸນສົມບັດສະເພາະ
ມາດຖານນີ້ຈະຂຶ້ນກັບລັກສະນະຂອງຕຳແໜ່ງງານ ແລະ ສະພາບແວດລ້ອມທີ່ແຕກຕ່າງຈາກທົ່ວໄປ.
ບາງຕຳແໜ່ງຈະລະບຸແຈ້ງຕ້ອງການພຽງແຕ່ເພດຊາຍ ຫຼື ເພດຍິງ, ຊັດສ່ວນຮ່າງກາຍ,
ບາງຕຳແໜ່ງຕ້ອງການເພດຊາຍຫຼື ຍິງບໍ່ເກີນ 25 ປີ, ບຸກຄະລິກ, ພອນສະຫວັນ ແລະ ອື່ນໆ.
3.6 ເນື້ອໃນຕົ້ນຕໍຂອງການຂຽນແບບຟອມການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານ
ຫຼັງຈາກທີໄດ້ລວບລວມ
ແລະ ສຶກສາວິເຄາະຂໍ້ມູນແລ້ວ ໃນຂັ້ນຕໍ່ໄປກໍ່ຄືການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານ ແລະ
ການກຳນົດຄຸນສົມບັດທີ່ຕ້ອງການຂອງພະນັກງານ ຊຶ່ງນຳໄປສູ່ການຂຽນແບບຟອມກຳນົດຕຳແໜ່ງນັ້ນ.
ໂດຍທົ່ວໄປແລ້ວ
ຈະບໍ່ມີຮູບແບບຕາຍຕົວ, ຫາກຈະແຕກຕ່າງກັນອອກໄປ
ຕາມຈຸດມຸ່ງໝາຍຂອງການໃຊ້ ເຖິງແມ່ນວ່າຈະມີລັກສະນະແຕກຕ່າງກັນອອກໄປກໍ່ຕາມ, ແຕ່ສ່ວນປະກອບ ຫຼື ຫົວຂໍ້ຕ່າງໆທີ່ຄວນຂຽນລົງໃນຟອມການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານນັ້ນ
ໂດຍທົ່ວໄປຈະມີລັກສະນະຄ້າຍຄືກັນ ເຊິ່ງປະກອບດ້ວຍສ່ວນຕ່າງໆ ດັ່ງນີ້ :
ກ . ລະບຸທີ່ຕັ້ງຂອງຕຳແໜ່ງງານ
1. ທີ່ຕັ້ງຂອງຕຳແໜ່ງງານ :
1.1
ກະຊວງ ຫຼື ອົງການທຽບເທົ່າກະຊວງ : ກໍານົດຊື່ກະຊວງ ຫຼື ອົງການທຽບເທົ່າ.
1.2
ກົມ ຫຼື ພະແນກ : ກໍານົດຊື່ກົມ ຫຼື ພະແນກ.
1.3
ແຂວງ , ນະຄອນ : ກຳນົດຊື່ແຂວງ, ນະຄອນ.
1.4
ເລກລະຫັດຂອງການຈັດຕັ້ງ : ກໍານົດເລກລະຫັດຂອງການຈັດຕັ້ງ (ຖ້າມີ).
2. ແຈ້ງຊື່ຕຳແໜ່ງງານ: ລະບຸແຈ້ງແມ່ນຕຳແໜ່ງອັນໃດທີ່ຖືກແຕ່ງຕັ້ງໃຫ້ຮັບຜິດຊອບເປັນທາງການ.
3. ຕຳແໜ່ງບໍລິຫານ: ລະບຸແຈ້ງຢູ່ໃນຕຳແໜ່ງບໍລິຫານປະເພດໃດ.
ຂ. ສະຫຼຸບຫຍໍ້ໜ້າວຽກຂອງຕຳແໜ່ງງານ
1. ຂື້ນກັບ : ກຳນົດຕຳແໜ່ງນີ້ຂື້ນກັບຂັ້ນເທິງຖັດ.
2. ບົດບາດຕົ້ນຕໍ : ກຳນົດເຖິງເປັນຜູ້ຮັບຜິດຊອບ ແລະ ຊີ້ນຳວຽກງານອັນໃດເປັນຕົ້ນຕໍ
ແລະ ສາມາດ
ເຮັດໜ້າທີ່ແທນໃຜ ເມື່ອຜູ້ກ່ຽວຂ້ອງຕິດຄັດ ເມື່ອໄດ້ຮັບການມອບໝາຍເປັນທາງການ.
ຄ. ໜ້າທີ່ , ຄວາມຮັບຜິດຊອບ ແລະ ສະພາບວຽກງານ
1. ໜ້າທີ່ ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບ: ລະບຸຕາມທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້ໃນດຳລັດ, ຂໍ້ກໍານົດວ່າດ້ວຍການຈັດຕັ້ງ
ແລະ ການເຄື່ອນໄຫວຂອງອົງການນັ້ນມາລະບຸໃສ່.
2. ຄວາມຮັບຜິດຊອບອື່ນໆ: ລະບຸເຖິງການເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມພາຍໃນ ແລະ ກອງປະຊຸມອື່ນໆ ໄປ
ທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ຕ່າງປະເທດຕາມການມອບໝາຍ ແລະ ຕົກລົງຈາກຂັ້ນເທິງ.
3. ການພົວພັນ: ລະບຸເຖິງການພົວພັນພາຍໃນ, ສູນກາງ,
ທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ພາກສ່ວນອື່ນໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ
4. ຂອບເຂດສິດ: ຕຳແໜ່ງງານນີ້ມີຂອບເຂດສິດອັນໃດແດ່ ເຊັ່ນ: ສະເໜີບັນຫາ, ວິທີແກ້ໄຂບັນຫາຕໍ່ຂັ້ນເທິງ,
ປັບປຸງວິທີເຮັດວຽກ, ການປະກອບຄໍາຄິດເຫັນຕ່າງໆ.
ງ.
ເງື່ອນໄຂ ຫຼື ຄຸນວຸດທິທີ່ຈຳເປັນເພື່ອຮັບຕຳແໜ່ງງານນີ້
1. ການສຶກສາທີ່ຕ້ອງການ : ຈົບວິຊາສະເພາະຊັ້ນກາງ, ສູງ, ປະລິນຍາຕີ ຫຼື ເໜືອປະ ລິນຍາຕີຂື້ນໄປ.
2. ປະເພດວິຊາ ຫຼື ສາຂາທີ່ຮຽນມາ : ກົດໝາຍ, ລັດຖະສາດ
............................
3. ຄວາມສາມາດ, ຄວາມຮູ້ ແລະ ການປະພືດ : ຄວາມຮູ້ໃນວຽກງານທີ່ຈະຮັບຜິດຊອບ, ບຸກຄະລິກ
ພອນສະຫວັນ, ສຸຂະພາບ, ແບບແຜນ
ແລະ ຄວາມຮູ້ດ້ານພາສາ ອື່ນໆຕະຫຼອດຮອດການນຳໃຊ້ອຸປະ ກອນອື່ນໆ.
4. ປະສົບການ : ໝາຍເຖິງປະສົບການດ້ານໃດມາແລ້ວ,
ຢ່າງໜ້ອຍຈັກປີ, ເຄີຍຮັບຕໍາແໜ່ງໃດມາກ່ອນ
ຈ.
ລະດັບຊັ້ນ-ຂັ້ນເງິນເດືອນ : ໝາຍເຖິງຕ້ອງຢູ່ໃນຊັ້ນ-ຂັ້ນເງິນເດືອນໃດມາກ່ອນ
ສ.
ການຮັບຮູ້
ການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານນີ້ຂຽນຂື້ນໂດຍ :
- ຊື່ ແລະ
ນາມສະກຸນ : ເປັນບຸກຄົນ ຫຼື ເປັນຄະນະ
- ຕຳແໜ່ງໜ້າທີ່
: ..........................................................................
- ວັນ , ເດືອນ , ປີ : .......................................................................
ຮັບຮູ້ໂດຍ :
- ຊື່ ແລະ
ນາມສະກຸນ: ປັນບຸກຄົນ ຫຼື ເປັນຄະນະ
- ຕຳແໜ່ງໜ້າທີ່
: .........................................................................
- ວັນ, ເດືອນ, ປີ :
........................................................................
ຄຳຖາມທ້າຍບົດ:
1.
ການອອກແບບວຽກມີຄວາມໝາຍຄືແນວໃດ ? ແລະ ມີຂັ້ນຕອນຄືແນວໃດແດ່ ? ອະທິບາຍ
2.
ການອອກແບບວຽກງານຕາມແນວຄິດສະໄໝໃໝ່ມີຄືແນວໃດ? ແລະ ມີລັກສະນະສຳຄັນຄືແນວໃດ?
3.
ການວິເຄາະວຽກງານມີຄວາມໝາຍຄືແນວໃດ?
ແລະ ຂໍ້ມູນທີ່ສຳຄັນຈະນຳມາວິເຄາະມີຂໍ້ມູນດ້ານໃດແດ່?
4.
ວິທີການໃນການວິເຄາະວຽກເບື້ອງຕົ້ນມີຈັກວິທີ?
ຄຶວິທີໃດແດ່?
5.
ຄວາມໝາຍ ແລະ
ຄວາມສຳຄັນຂອງການກຳນົດຕຳແໜ່ງງານມີຄືແນວ?
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น