ກົດເລືອກອ່ານແຕ່ລະໝວດໝູ່

แสดงเพิ่มเติม

ບົດທີ 8 ການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານ

 

 ວິຊາ ບໍລິຫານບຸກຄະລາກອນ
ປອ.ປັນຍາສັກ ແສງອ່ອນແກ້ວ

ບົດທີ 8
ການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານ

 

I.    ການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານ

    1.1 ຄວາມໝາຍຂອງການປະເມີນຜົນການການປະຕິບັດງານ

 

ຄໍາວ່າການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານ ມີການໃຊ້ຄໍາທີ່ແຕກຕ່າງກັນເຊັ່ນ: ການປະເມີນຜົນງານ, ການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານ ຄໍາໃນພາສາອັງກິດກໍຈະມີການໃຊ້ຄໍາທີ່ແຕກຕ່າງກັນເຊັ່ນ: Performance  Review, Personnel Rating, Performance Appraisal, Performance Evaluation, Employee Appraisal ແລະ Employee Evaluation ເປັນຕົ້ນ ເຊິ່ງຄໍາຕ່າງໆເຫຼົ່ານີ້ລ້ວນມີຄວາມໝາຍເຖິງການປະເມີນຜົນໃນການປະຕິບັດງານຄືກັນ ແລະ ໄດ້ມີນັກວິຊາການໄດ້ໃຫ້ຄວາມໝາຍໄວ້ຫຼາຍຄວາມໝາຍ ດັ່ງນີ້:

         ທົງໄຊ ສັນຕິວົງ (1997 : 251) ໄດ້ກ່າວໄວ້ວ່າ ການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານ ໝາຍເຖິງ ກິດຈະກໍາທາງດ້ານບໍລິຫານງານບຸກຄົນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບວິທີການທີ່ໜ່ວຍງານພະຍາຍາມຈະກໍານົດໃຫ້ຮູ້ເຖິງວ່າພະນັກງານ ຂອງຕົນສາມາດປະຕິບັດງານໄດ້ປະສິດທິພາບຫຼາຍນ້ອຍພຽງໃດ.

     ແມັກເກຣ໌ເກີ (McGregor, 1960 : 77-78) ໄດ້ສະແດງທັດສະນະວ່າ ການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານ ເປັນພຽງເຕັກນິກຢ່າງໜຶ່ງຂອງການບໍລິຫານບຸກຄະລາກອນ ແຕ່ເຕັກນິກດັ່ງກ່າວຖືກນໍາໃຊ້ເພື່ອຈຸດມຸ່ງໝາຍທາງການບໍລິຫານກໍຍ່ອມກາຍເປັນສ່ວນໜຶ່ງຂອງກົນລະຍຸດທາງການຈັດການ ຕັກກະທີ່ແຝງຢູ່ໃນກໍລະນີດັ່ງກ່າວຄື ການທີ່ຈະເຮັດໃຫ້ບຸກຄະລາກອນປະຕິບັດງານໄປໃນທາງທີ່ກໍານົດຕາມວັດຖຸປະສົງຂອງອົງການ ຝ່າຍຈັດການ ຈຳເປັນຕ້ອງບອກບຸກຄະລາກອນວ່າຈະຕ້ອງເຮັດສິ່ງໃດ ແລະ ພິຈາລະນາຕັດສິນວ່າ ເຂົາເຮັດວຽກໄດ້ດີເທົ່າໃດ ລວມທັງໃຫ້ລາງວັນ ຫຼື ລົງໂທດຢ່າງສອດຄ່ອງກັນ.

     ດໍາລັດວ່າດ້ວຍ ການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານ ຂອງພະນັກງານ-ລັັດຖະກອນ ສປປ ລາວ ປີ 2017 ມາດຕາ 2 : ກຳນົດໄວ້ວ່າ ການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານ ຂອງພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ ແມ່ນວິທີການຕີລາຄາ ແລະ ປະເມີນຜົນຕາມມາດຕະຖານວັດແທກການປະເມີນຜົນ ແລະ ຜົນສໍາເລັດໃນການປະຕິບັດໜ້າທີ່ວຽກງານຂອງພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ ຢ່າງເປັນລະບົບ ແລະ ຕໍ່ເນື່ອງ.

 

         ສະຫຼຸບແລ້ວການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານຂອງບຸກຄະລາກອນ ແມ່ນການຕີລາຄາ ຫຼື ຄຸ່ນຄາທາງດ້ານການປະຕິບັດວຽກງານຂອງບຸກຄະລາກອນວ່າມີຄວາມສາມາດໃນການປະຕິບັດງານຫຼາຍໜ້ອຍພຽງໃດໂດຍພິຈາລະນາຈາກປະລິມານ ແລະ ຄຸນນະພາບທີ່ກຳນົດໄວ້.

    ສະນັ້ນ, ການປະເມີນຈະຕ້ອງມີການດຳເນີນຢ່າງມີຫຼັກການ, ມີລະບຽບ ແລະ ເຮັດເປັນລະບົບໂດຍວິທີທາງວິທະຍາສາດ ເພື່ອຮັບປະກັນຜົນຂອງການປະເມີນ ແລະ ເປັນຕາໜ້າເຊື່ອຖືໄດ້.  ເພາະວ່າຜົນຂອງການປະເມີນການປະຕິບັດວຽກງານຕ່າງໆນັ້ນຈະກ່າວໄປສູ່ການປັບປຸງ, ປ່ຽນແປງ, ຍົກຍ້າຍ, ພັດທະນາ, ຝຶກອົບຮົມ, ຍ້ອງຍໍຢູ່ພາຍໃນອົງການ ດັ່ງຮູບພາບສະແດງຕໍ່ໄປນີ້:

1.2 ຈຸດປະສົງຂອງການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານ

 

ການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານໂດຍທົ່ວໄປແລ້ວແມ່ນແນໃສ່ຈຸດປະສົງຫຼັກ 2 ດ້ານຄື: ດ້ານການບໍລິຫານບຸກຄະລາກອນ ແລະ ດ້ານການພັດທະນາ.

 

1.2.1        ດ້ານການບໍລິຫານບຸກຄະລາກອນ

-    ເພື່ອເປັນເຄື່ອງມືໃນການພິຈາລະນາການເພີ່ມເງິນເດືອນ, ສັບປ່ຽນຍົກຍ້າຍ, ເລື່ອນຕຳແໜ່ງ ແລະ ປົດຕຳແໜ່ງ ໃຫ້ກັບພະນັກງານຢ່າງມີເຫດຜົນ, ມີຄວາມຍຸຕິທຳ, ມີຄວາມສະເໝີພາບ ແລະ ເປັນທຳ ເພາະວ່າການປະເມີນຜົນເປັນລະບົບທີ່ຊ່ວຍສະໜອງຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບການປະຕິບັດວຽກງານຂອງພະນັກງານແຕ່ລະຄົນວ່າເປັນຄືແນວໃດ.

-    ເພື່ອປັບປຸງວຽກງານໃຫ້ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ບັນລຸຕາມຄາດໝາຍ ການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານຈະຊ່ວຍໃນການພິຈາລະນາວ່າ ການຄັດເລືອກ ສັບຊ້ອນພະນັກງານເຂົ້າເຮັດວຽກມີຄວາມເໝາະສົມພຽງໃດ ໂດຍປຽບທຽບກັບຜົນການປະຕິບັດງານກັບຜົນການທົດສອບ ແລະ ຄວາມເຫັນຈາກເພື່ອນຮ່ວມງານ.

 

1.2.2        ດ້ານການພັດທະນາບຸກຄະລາກອນ

ເພື່ອການພັດທະນາບຸກຄະລາກອນ ຜົນຂອງການປະເມີນຜົນປະໂຫຍດໃນການວິເຄາະຫາຈຸດດີ  ຫຼື ຈຸດອ່ອນຂອງຜູ້ປະຕິບັດວຽກງານ, ພ້ອມທັງຊອກຫາວ່າຄວນມີການຝຶກອົບຮົມ ເພື່ອພັດທະນາພະນັກງານປະເພດໃດ ແລະ ໃນເວລາໃດ ເຊິ່ງເປັນຂໍ້ມູນໃຫ້ກັບຜູ້ບໍລິຫານ ແລະ ພະນັກງານ ເພື່ອຫາວິທີການປັບປຸງທາງດ້ານທັກສະ ແລະ ຄວາມສາມາດທີ່ຈຳເປັນຕໍ່ກັບວຽກງານ.

                   ໂດຍສ່ວນໃຫຍ່ແລ້ວປະໂຫຍດທີ່ໄດ້ຈາກການປະເມີນການປະຕິບັດວຽກງານແມ່ນ:

1.   ການສະໜອງຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບການປະຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງບຸກຄົນ ໃຫ້ການພິຈາລະນາໃນການປະຕິບັດນະໂຍບາຍຕ່າງໆຕໍ່ພະນັກງານ, ການເລື່ອນຂັ້ນ, ເລື່ອນຕຳແໜ່ງ ຕະຫຼອດຮອດການສັບຊ້ອນຍົກຍ້າຍ ແລະ ບັນຈຸພະນັກງານໄປຢ່າງຍຸຕິທຳ, ມີເຫດຜົນ, ເປັນລະບົບ ແລະ ມີລະບຽບແບບແຜນ;

2.   ເປັນເຄື່ອງມືໃນການຄຸ້ມຄອງການປະຕິບັດວຽກງານໃຫ້ເປັນໄປຕາມຈຸດປະສົງ ຫຼື ມາດຕະ ຖານການເຮັດວຽກ ທີ່ກຳນົດໄວ້ລວມທັງເປັນເຄື່ອງມືໃນການກວດສອບປະສິດທິພາບໃນການບໍລິຫານອົງການ;

3.   ສະໜອງຂໍ້ມູນເພື່ອເປັນບ່ອນອີງ ໃນການກຳນົດໂຄງການຝຶກອົບຮົມ ແລະ ພັດທະນາພະນັກ

ງານ;

4.   ເປັນເຄື່ອງມືໃນການກະຕຸກຊຸກຍູ້ການປະຕິບັດໜ້າທີ່ວຽກງານຂອງພະນັກງານ ໃຫ້ມີປະສິດ ທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນ.

 

    1.3  ລັກສະນະຂອງການປະເມີນຜນການປະຕິບັດວຽກງານ

 

           ການປະຜົນງານປະຕິບັດວຽກງານ ອາດພິຈາລະນາຢູ່ 2 ສ່ວນ :

 

1.    ການປະເມີນຜົນງານທີ່ປະຕິບັດທັງໃນແງ່ປະລິມານ ແລະ ຄຸນນະພາບ ເປັນຕົ້ນແມ່ນວຽກງານທີ່ໄດ້ຮັບມອບໝາຍນັ້ນໄດ້ສໍາເລັດຕາມກຳນົດເວລາບໍ່? ມີຜົນສຳເລັດຫຼາຍໜ້ອຍສ່ຳໃດ? ຜົນສຳເລັດມີຄຸນນະພາບໄດ້ຕາມມາດຕະຖານຕາມທີ່ໄດ້ກຳນົດໃວ້ ຫຼື ບໍ່ ?.

         2. ການປະເມີນຄຸນລັກສະນະຂອງຜູ້ປະຕິບັດງານ

 

  - ຄວາມດີໃນການປະຕິບັດວຽກງານ.

  - ຄວາມສາມັກຄີ.

  - ມະນຸດສຳພັນ.

  - ຄວາມເສຍສະຫຼະ.

  - ຄວາມອົດທົນ.

  - ການຮັກສາລະບຽບວິໄນ.

  - ແລະ ອື່ນໆ.

 


1.4   ປະໂຫຍດຈາກການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານ

 

1. ໃຊ້ເປັນເຄື່ອງມືໃນການພິຈາລະນາວ່າບຸກຄົນໃດມີຄວາມສາມາດໃນການປະຕິບັດວຽກງານພຽງໃດນຳໄປໃຊ້ໃນການປັບປຸງບຸກຄົນ ແລະ ວິທີການເຮັດວຽກ.

            2. ໃຊ້ເປັນປະໂຫຍດໃນການພິຈາລະນາໃນການຍ້ອງຍໍໃຫ້ເປັນໄປດ້ວຍຄວາມຍຸຕິທຳ, ມີເຫດມີຜົນ

ແລະ ມີຫຼັກເກນ ໂດຍອາໄສຜົນການປະເມີນເປັນເຄື່ອງວັດແທກຄວາມສຳເລັດໃນການເຮັດວຽກຂອງຄົນ.

3. ໃຊ້ເປັນປະໂຫຍດໃນການເລື່ອນຕໍາແໜ່ງ, ການຍົກຍ້າຍໃຫ້ເໝາະສົມກັບຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ

ຂອງພະນັກງານ.

          4. ໃຊ້ເປັນປະໂຫຍດໃນການພັດທະນາບຸກຄະລາກອນ ຫຼື ກຳນົດວິທີການຝຶກອົບຮົມໃຫ້ຖືກກັບຄວາມຈຳເປັນ ຫຼື ບັນຫາພົບພໍ້.

5. ການຈັດໃຫ້ມີການປະເມີນບຸກຄະລາກອນກອນເປັນເຄື່ອງຈູງໃຈໃຫ້ພະນັກງານແຂ່ງຂັນກັນເຮັດວຽກ ຫຼື ໃຊ້ຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດຢ່າງເຕັມທີ່.

 

II.     ການຈັດລະບົບການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານ

     1. ການກຳນົດແບບຟອມ: ຈະຕ້ອງພິຈາລະນາເບິ່ງວ່າຈະໃຊ້ອົງປະກອບອັນໃດໃນການປະເມີນຜົນ ແລະ ອົງປະກອບນັ້ນໆຈະປະເມີນແບບໃດທັງນີ້ຈະຕ້ອງຮູ້ເຖິງວັດປະສົງໃນການທີ່ຈະປະເມີນດ້ວຍຈຶ່ງກຳນົດແບບຟອມໄດ້ຖືກຕ້ອງ.

      2. ການກຳນົດມາດຕະຖານໃນການເຮັດວຽກງານ : ເປັນການກໍານົດວ່າຜູ້ທີ່ດໍາລົງຕໍາແໜ່ງໜື່ງນັ້ນ ຄວນມີປະລິມານ ແລະ ມີຄຸນນະພາບແນວໃດ, ໂດຍປົກກະຕິການຈັດມາດຕະຖານໃນການເຮັດວຽກງານ ມັກເປັນການລະບຸປະລິມານຂອງວຽກງານທີ່ຄວນຈະເຮັດໄດ້, ແຕ່ບາງບ່ອນຈະລະບຸປະລິມານໄດ້ຍາກ ຈຶ່ງຕ້ອງລະບຸຄຸນນະພາບຂອງວຽກງານນັ້ນແທນ.

      3. ການກຳນົດໄລຍະເວລາໃນການປະເມີນຜົນ : ໃນການປະເມີນການປະຕິບັດວຽກງານຈະຕ້ອງມີການກຳນົດໄລຍະເວລາ ເພື່ອໃຫ້ສ່ອດຄ່ອງກັບວັດຖະປະສົງຂອງການປະເມີນ ເຊັ່ນ: ປີລະໜື່ງ ຫຼື ສອງຄັ້ງ ຫຼື ຫຼາຍກວ່ານັ້ນ.

      4. ຄູ່ມືໃນການປະເມີນຜົນ : ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ຜູ້ປະເມີນຕີຄວາມໝາຍເອົາເອງ ຊຶ່ງອາດເຮັດໃຫ້ຜົນການປະເມີນທີ່ອອກມາຜິດຈາກຄວາມເປັນຈຶ່ງ.

   2.1 ແບບປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານ

         - ແບບໃຫ້ຄະແນນ.

         - ແບບຈັດອັນດັບ.

         - ແບບກວດສອບຕາມລາຍການ.

         - ແລະ ແບບອື່ນໆ.

     2.2 ຂໍ້ຄວນຄຳນຶງໃນການໃຊ້ແບບປະເມີນຜົນ

         ການໃຊ້ແບບປະເມີນຜົນຄວນຄຳນື່ງເຖິງ :

- ຕຳແໜ່ງຂອງບຸກຄົນ.

- ເວລາທີ່ໃຊ້ໃນການປະເມີນ.

- ຈຳນວນພະນັກງານທັງໝົດທີ່ຈະປະເມີນ.

- ວັດຖຸປະສົງທີ່ຈະໃຊ້ປະໂຫຍດຈາກການປະເມີນຜົນ.

 

III.  ຫຼັກການໃນການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານຂອງບຸກຄະລາກອນ

      ການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານທີ່ດີ ຈະຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງຫຼັກການ 5 ປະການທີ່ສຳຄັນຄື (Dipboye,  Smith & Howell, 1994; Schmitt & Klimoski, 1991) :

1.    ມີຄວາມທ່ຽງທຳ (reliability): ການປະເມີນຕ້ອງມີຄວາມສະໝໍ່າສະເໝີ ກໍຄືຜູ້ບັງຄັບບັນຊາຄວນຈະໃຊ້ມາດຕະຖານດຽວກັນໃນການປະເມີນບຸກຄົນທີ່ຢູ່ໃນພະແນກ ຫຼື ຕຳແໜ່ງດຽວກັນ, ຖ້າວ່າມີຜູ້ປະເມີນຫຼາຍຄົນ ກໍຄວນມີການປະເມີນທີ່ສອດຄ່ອງກັນ;

2.    ມີຄວາມຊື່ຕົງ (validity) ຫຼື ກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານ (relevance): ໝາຍເຖິງຫຼັກເກນ ຫຼື ມາດຕະຖານການປະຕິບັດວຽກງານ ທີ່ໃຊ້ໃນການປະເມີນຕ້ອງມີຄວາມກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານໂດຍກົງ ເຊິ່ງວຽກງານແຕ່ລະຊະນິດກໍຕ້ອງມີເກນທີ່ໃຊ້ໃນການປະເມີນທີ່ແຕກຕ່າງກັນ;

3.    ມີຄວາມສາມາດໃນການຈຳແນກ (discriminative): ໝາຍເຖິງການຮູ້ຈັກແຍກແຍະຜູ້ທີ່ປະຕິບັດວຽກງານໄດ້ດີ ແລະ ບໍ່ດີອອກຈາກກັນໄດ້ຢ່າງຖືກຕ້ອງ;

4.    ມີຄວາມຍຸຕິທຳ (fair): ໝາຍເຖິງ ຄວາມເໝາະສົມຂອງຂະບວນການທີ່ໃຊ້ໃນການຕັດສິນ ຫຼື ປະເມີນການປະຕິບັດວຽກງານຂອງບຸກຄົນ ແລະ ຜົນຂອງການປະເມີນຈະຕ້ອງປາສະຈາກອັກຄະຕິ ທີ່ມີປັດໃຈມາຈາກສິ່ງທີ່ບໍ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານ;

5.    ສາມາດປະຕິບັດໄດ້ຈິງ (practicality): ໝາຍເຖິງ ສາມາດເກັບກຳ ຫຼື ຮວບຮວມຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບການປະຕິບັດວຽກງານໄດ້ຢ່າງສະດວກສະບາຍ ແລະ ບໍ່ໃຊ້ເວລາ, ເງິນ ແລະ ບຸກຄະລາກອນຫຼາຍເກີນຄວາມຈຳເປັນ.

         ການພັດທະນາລະບົບການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານ ຄວນຈະຢຶດຖືຫຼັກການ 5 ປະການທີ່ໄດ້ກ່າວມາໃນທາງເທິງນີ້ ເພື່ອໃຫ້ການປະເມີນໄດ້ຮັບຜົນທີ່ຖືກຕ້ອງ ແລະ ເປັນທີ່ຍອມຮັບ ທັງຈາກຜູ້ປະເມີນ ແລະ ຜູ້ຖືກປະເມີນ. ນອກຈາກນີ້ ອົງການກໍຄວນຈະຄຳນຶງເຖິງປັດໃຈອື່ນໆ ທີ່ສາມາດມີສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງກັບຄຸນນະພາບຂອງການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານຕືມອີກ, ດັ່ງທີ່ທ່ານ Kavanagh, Borman, Hedge and Gould (1987) ໄດ້ສະເໜີວ່າ ປັດໄຈຕ່າງໆ ທີ່ມີອິດທິພົນຕໍ່ການປະເມີນແມ່ນມີມາຈາກທັງພາກສ່ວນຂອງອົງການ, ຂະບວນການປະເມີນ, ຜູ້ປະເມີນ ແລະ ຜູ້ຖືກປະເມີນ.

 

IV.    ແນວທາງການຈັດການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານຂອງບຸກຄະລາກອນ

 

      ໂດຍທົ່ວໄປແລ້ວ ຂະບວນການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານແມ່ນປະກອບດ້ວຍ 3 ຂັ້ນຕອນທີ່ສຳຄັນຄື ການພັດທະນາລະບົບ, ການປະເມີນຜົນ ແລະ ການແຈ້ງຜົນ. ດັ່ງນັ້ນ ອົງການຈະຕ້ອງດຳເນີນງານແຕ່ລະຂັ້ນຕອນຢ່າງຍຸຕິທຳ ແລະ ໂປ່ງໃສ ຈຶ່ງຈະສາມາດຊ່ວຍໃຫ້ສະມາຊິກຂອງອົງການເກີດການຮັບຮູ້ຄວາມຍຸຕິທຳໄດ້ ສ່ວນແນວທາງການພັດທະນາ ແລະ ການຈັດການເພື່ອໃຫ້ຄວາມຍຸຕິທຳຈະມີຂັ້ນຕອນດັ່ງຕໍ່ໄປນີ້ :

 

       4.1 ການພັດທະນາລະບົບ

           ຂັ້ນຕອນການພັດທະນາລະບົບຖືວ່າມີຄວາມສຳຄັນຢ່າງຫຼວງຫຼາຍໃນການສ້າງຄວາມຮູ້ສຶກຢຶດໝັ້ນ ແລະ ຜູກພັນຕໍ່ລະບົບ ເພາະທັດສະນະຄະຕິໃນທາງບວກ ຫຼື ລົບ ທີ່ເກີດຂຶ້ນລະຫວ່າງການພັດທະນາລະບົບ ຈະຢຶດຕິດຢູ່ໃນຈິດໃຈຂອງບຸກຄົນເປັນເວລາດົນນານ ສຳລັບແນວທາງການພັດທະນາລະບົບທີ່ເປັນເຫດໃຫ້ມີຄວາມຮັບຮູ້ຄວາມຍຸຕິທຳໃນການພັດທະນາລະບົບ ປະກອບມີ 4 ປະການດັ່ງຕໍ່ໄປນີ້:

1.    ການຮວບຮວມຄວາມຄິດເຫັນຂອງພະນັກງານ ໂດຍການສຳຫຼວດ ຫຼື ສຳພາດ

              ການວິໄຈພົບວ່າ ປັດໄຈສຳຄັນທີ່ມີອິດທິພົນຕໍ່ການຮັບຮູ້ຄວາມຍຸຕິທຳທາງຂະບວນການຄື ການມີໂອກາດສະແດງຄວາມຄິດເຫັນໃນຂະບວນການຕັດສິນໃຈ (opportunity to voice), (Korsgaard & Roberson, 1995) ໃນຂັ້ນຕອນການພັດທະນາລະບົບ ອົງການສາມາດໃຫ້ໂອກາດໃນການສະແດງຄວາມຄິດເຫັນແກ່ພະນັກງານ ຜ່ານການສຳຫຼວດ ຫຼື ສຳພາດ, ເພື່ອລະບຸລັກສະນະວຽກງານທີ່ປະຕິບັດ ລວມທັງຮູບແບບການປະເມີນ ແລະ ຜູ້ທີ່ຄວນຈະປະເມີນ. ຜ່ານການປະຕິບັດດັ່ງກ່າວ ພະນັກງານຈະຮູ້ສຶກວ່າຕົນເອງມີສ່ວນຮ່ວມໃນການພັດທະນາລະບົບການປະເມີນ ແລະ ຍັງເປັນການຊ່ວຍສ້າງຄວາມຮູ້ສຶກເປັນເຈົ້າຂອງ (sense of ownership) ແລະ ຄວາມຜູກພັນຕໍ່ອົງການຕື່ມອີກ.

2.    ການຮັບປະກັນວ່າ ພະນັກງານທຸກຄົນຈະໄດ້ຮັບການປະຕິບັດຢ່າງເທົ່າທຽມກັນ ເມື່ອມີການຮວບຮວມຄວາມຄິດເຫັນ ແລະ ແຈ້ງໃຫ້ຮັບຮູ້ກ່ຽວກັບຂະບວນການພັດທະນາລະ ບົບການປະເມີນ

                 ປັດໄຈທີ່ມີຄວາມສຳຄັນອີກຢ່າງໜຶ່ງ ທີ່ກຳນົດຄວາມຍຸຕິທຳທາງຂະບວນການຄື ຄວາມສະໝໍ່າສະ   ເໝີ (consistency) ສຳລັບການພັດທະນາລະບົບຄວາມສະໝໍ່າສະເໝີໝາຍເຖິງການຊອກຫາຂໍ້ມູນ ແລະ ຄວາມຄິດເຫັນຈາກພະນັກງານທຸກຄົນດ້ວຍຄວາມສະເໝີພາບ ແລະ ໃຫ້ຄຸ່ນຄ່າຕໍ່ຂໍ້ມູນດັ່ງກ່າວຢ່າງເທົ່າທຽມກັນ. ນອກ ຈາກນັ້ນ ຍັງໝາຍເຖິງການສື່ສານໃຫ້ທຸກຄົນໄດ້ຮັບຮູ້ຂ່າວສານຢ່າງທົ່ວເຖິງ.

3.    ການຮັບປະກັນວ່າ ຂໍ້ມູນທີ່ເກັບຮວບຮວມຈາກພະນັກງານ ແລະ ລະບົບທີ່ພັດທະ ນາຂຶ້ນມາມີຄວາມກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານ

        ປັດໄຈສຳຄັນອີກຢ່າງໜຶ່ງຄືຄວາມກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານ (job relevance) ເຊິ່ງໝາຍຄວາມວ່າຂໍ້ມູນທີ່ເກັບຮວບຮວມເຊັ່ນ: ຄຳຖາມທີ່ໃຊ້ໃນການສຳຫຼວດ ຫຼື ສຳພາດ ຫຼື ລະບົບການປະເມີນຈະຕ້ອງມີຄວາມສຳ ພັນຢ່າງໃກ້ຊິດກັບວຽກງານ.

4.    ການໃຫ້ຄຳອະທິບາຍ ຢ່າງຊັດເຈນວ່າເພາະສາເຫດໃດ ຈຶ່ງຕ້ອງມີການພັດທະນາລະບົບການປະເມີນແບບໃໝ່

        ປັດໄຈສຳຄັນທີ່ກຳນົດຄວາມຍຸຕິທຳທາງການປະຕິບັດຕໍ່ບຸກຄົນຄື ການສື່ສານ ຫຼື ການໃຫ້ຄຳອະທິ ບາຍຢ່າງຊັດເຈນ ກ່ຽວກັບຂະບວນການ ແລະ ຜົນລັບຂອງການປະເມີນ (Tyler & Bies, 1990) ສຳລັບຂັ້ນຕອນການພັດທະນາລະບົບການສື່ສານທີ່ຈຳເປັນຕໍ່ການປະຕິບັດຄື ການອະທິບາຍວ່າເພາະສາເຫດໃດ ຈຶ່ງຕ້ອງມີການພັດທະນາລະບົບການປະເມີນແບບໃໝ່ (downsizing).  ລະບົບການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານແບບໃໝ່ອາດຈະຖືກເບິ່ງວ່າ ເປັນເຄື່ອງມືຂອງການຫຼຸດຜ່ອນພະນັກງານກໍເປັນໄດ້, ດັ່ງນັ້ນ ການເປີດໃຫ້ມີການສື່ ສານແບບສອງທາງ ຈຶ່ງເປັນແນວທາງປະຕິບັດທີ່ສຳຄັນຫຼາຍ ໃນການຈັດການກັບຄວາມຢ້ານ ແລະ ຄວາມເປັນກັງວົນຂອງພະນັກງານ.

 

   4.2 ການປະເມີນຜົນ

ຫຼັງຈາກທີ່ພັດທະນາລະບົບແລ້ວ ຂັ້ນຕອນຕໍ່ມາກໍຄືການດຳເນີນການປະເມີນ ເຊິ່ງປະກອບດ້ວຍການເກັບກຳຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບການປະເມີນ ແລະ ການປະເມີນການປະຕິບັດວຽກງານ ໂດຍອາໄສແບບສອບຖາມທີ່ສ້າງຂຶ້ນ ຄວາມຍຸຕິທຳທັງ 3 ປະເພດ ຈຶ່ງມີສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງກັບຂັ້ນຕອນນີ້ ຢ່າງຫຼີກເວັ້ນບໍ່ໄດ້, ເຊິ່ງປັດໄຈທີ່ຈະຊ່ວຍສ້າງຄວາມຮັບຮູ້ຄວາມຍຸຕິທຳໃນການປະເມີນ ມີຢູ່ 8 ຢາງຄື :

 

1. ເປີດໂອກາດໃຫ້ພະນັກງານສະແດງຄວາມຄິດເຫັນ

             ການເປີດໂອກາດໃຫ້ພະນັກງານສະແດງຄວາມຄິດເຫັນ ເປັນປັດໃຈສຳຄັນໃນການສ້າງຄວາມຮັບຮູ້ຄວາມຍຸຕິທຳໃນການປະເມີນ, ເຊິ່ງປະກອບດ້ວຍ 2 ຮູບແບບຄື: (1) ການສະແດງຄວາມຄິດເຫັນທີ່ມີອິດທິພົນຕໍ່ຜົນການປະເມີນ (instrumental voice) ແລະ (2) ການສະແດງຄວາມຄິດເຫັນທີ່ບໍ່ມີອິດທະພົນຕໍ່ຜົນການປະເມີນ (noninstrumental voice) (Korsgaard & Roberson, 1995). ຕົວຢ່າງ ຂອງການສະແດງຄວາມຄິດເຫັນທີ່ມີອິດທິພົນຕໍ່ຜົນການປະເມີນຄື ການໃຫ້ພະນັກງານປະເມີນການປະຕິບັດວຽກງານຂອງຕົນເອງ ແລະ ຜູ້ບັງຄັບບັນຊານຳເອົາຜົນການປະເມີນດັ່ງກ່າວໄປປະກອບເຂົ້າໃນການປະເມີນຂອງຕົນ, ສ່ວນການສະແດງຄວາມຄິດເຫັນທີ່ບໍ່ມີອິດທິພົນຕໍ່ຜົນການປະເມີນຄື ຜູ້ບັງຄັບບັນຊາໃຫ້ພະນັກງານປະເມີນການປະຕິບັດວຽກງານຂອງຕົນເອງ ແຕ່ອາດຈະນຳເອົາ ຫຼື ບໍ່ນຳເອົາຜົນການປະເມີນດັ່ງກ່າວໄປນຳໃຊ້ຕໍ່. ຈາກການວິໄຈພົບວ່າ ການສະແດງຄວາມຄິດເຫັນທັງສອງແບບ ມີຄວາມສຳຄັນເທົ່າທຽມກັນໃນການຄາດເດົາຄວາມພຶງພໍໃຈຂອງພະນັກງານຕໍ່ການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານ (Korsgaard & Roberson, 1995). ນອກຈາກການໃຫ້ພະນັກງານປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານດ້ວຍຕົນເອງແລ້ວ ອີກວິທີໜຶ່ງກໍຄືການໃຫ້ໂອກາດພະນັກງານໄດ້ໂອ້ລົມທັງແບບທາງການ ແລະ ບໍ່ເປັນທາງການກັບຜູ້ບັງຄັບບັນຊາ ກ່ອນຈະມີການປະຕິບັດ.

2. ໃຊ້ມາດຕະຖານດຽວກັນໃນການປະເມີນພະນັກງານ

             ຄວາມສະໝໍ່າສະເໝີອີກປັດໄຈໜຶ່ງທີ່ກໍ່ໃຫ້ເກີດຄວາມຍຸຕິທຳໃນການປະເມີນ ກໍຄືຜູ້ບັງຄັບບັນຊາຄວນໃຊ້ມາດຕະຖານດຽວກັນໃນການປະເມີນພະນັກງານໃນພະແນກ ຫຼື ຕຳແໜ່ງດຽວກັນ ອົງການຈະຕ້ອງປະ ຕິບັດທຸກຢ່າງໃຫ້ໝັ້ນໃຈວ່າ ການປະເມີນມີຄວາມສອດຄ່ອງກັບວິທີການລ່ວງໜ້າ. ນອກຈາກນັ້ນ, ຄວນມີການຝຶກອົບຮົມຜູ້ບັງຄັບບັນຊາ ເພື່ອໃຫ້ມີຄວາມສະໝໍ່າສະເໝີໃນການປະເມີນ ແລະ ຈະຕ້ອງດຳເນີນການປະເມີນ ພ້ອມທັງມີເຄື່ອງມືໃນການປະເມີນທີ່ມີມາດຕະຖານ.

3. ຫຼຸດຜ່ອນອັກຄະຕິຂອງຜູ້ບັງຄັບບັນຊາລະຫວ່າງການປະເມີນ

    ຜູ້ປະຕິບັດງານຈະຮູ້ສຶກວ່າບໍ່ໄດ້ຮັບຄວາມຍຸຕິທຳ ຖ້າຜູ້ຮ່ວມງານຂອງຜູ້ກ່ຽວປະຕິບັດວຽກງານບໍ່ໄດ້ດີ ແຕ່ໄດ້ຮັບການປະເມີນ ແລະ ຜົນຕອບແທນເທົ່າທຽມກັບຜູ້ປະຕິບັດງານໄດ້ດີ ເພາະຜູ້ປະເມີນມີອັກຄະຕິຕໍ່ຜູ້ຖືກປະເມີນ. ອົງການສາມາດຫຼຸດຜ່ອນການໃຊ້ອັກຄະຕິລະຫວ່າງການປະເມີນໄດ້ໂດຍການຝຶກອົບຮົມຜູ້ບັງຄັບບັນຊາ ແລະ ການເຮັດໃຫ້ເຄື່ອງມືໄດ້ມາດຕະຖານ. ການນຳໃຊ້ຜູ້ປະເມີນຈາກຫຼາຍຝ່າຍ ເຊັ່ນ: ການປະເມີນແບບ 360 ອົງສາ ຈະເຮັດໃຫ້ຮູ້ສຶກມີຄວາມຍຸຕິທຳເພີ່ມຂຶ້ນ ເພາະຈະຊ່ວຍຫຼຸດຜ່ອນໂອກາດທີ່ບຸກຄົນໃດໜຶ່ງຈະມີອິດທິພົນ   ເໜືອການປະເມີນ ແຕ່ເຖິງຢ່າງໃດກໍ່ຕາມການຝຶກອົບຮົມ ແລະ ການໃຊ້ຜູ້ປະເມີນຫຼາຍຝ່າຍອາດຈະຊ່ວຍຫຼຸດ ຜ່ອນອັກຄະຕິລົງໄດ້ ແຕ່ບໍ່ສາມາດຊ່ວຍເພີ່ມແຮງຈູງໃຈໃຫ້ມີການປະເມີນຢ່າງຖືກຕ້ອງ. ດັ່ງນັ້ນ, ຈຶ່ງຕ້ອງໃຊ້ວິທີການເພີ່ມຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງຜູ້ປະເມີນ (accountability) ໂດຍການໃຫ້ຜູ້ຮ່ວມງານ ຫຼື ຜູ້ບັງຄັບບັນຊາໃນລະດັບທີ່ສູງກວ່າ ເປັນຜູ້ທົບທວນ ແລະ ກວດສອບການປະເມີນຂອງຜູ້ປະເມີນອີກຄັ້ງໜຶ່ງ.

 

4. ຜູ້ປະເມີນຕ້ອງມີຄວາມຄຸ້ນເຄີຍກັບການເຮັດວຽກຂອງພະນັກງານ

    ຄວາມຄຸ້ນເຄີຍ (familiarity) ເປັນປັດໄຈສຳຄັນຢ່າງໜຶ່ງໃນການປະເມີນ ຖ້າຜູ້ປະເມີນບໍ່ຄຸ້ນເຄີຍ ຫຼື ບໍ່ມີໂອກາດສັງເກດການປະຕິບັດວຽກງານຂອງພະນັກງານ ກໍຈະສົ່ງຜົນໃຫ້ພະນັກງານຮູ້ສຶກວ່າການປະເມີນຂາດຄວາມຍຸຕິທຳ. ອີກວິທີໜຶ່ງທີ່ສາມາດຊ່ວຍໄດ້ກໍຄື ການຈົດບັນທຶກການປະຕິບັດວຽກງານປະຈຳວັນຂອງພະນັກ ງານທັງໃນດ້ານດີ ແລະ ບໍ່ດີ, ການບັນທຶກດັ່ງກ່າວສາມາດຊ່ວຍໃຫ້ຜູ້ປະເມີນພິຈາລະນາການຜົນການປະຕິບັດວຽກງານໄດ້ຢ່າງຖືກຕ້ອງຫຼາຍຂຶ້ນ.

 

         5. ການປະເມີນຜົນຕ້ອງມີຄວາມກ່ຽວຂ້ອງກັບພະນັກງານ

    ການປະເມີນຜົນຈະຕ້ອງມີຄວາມກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານ ຖ້າບໍ່ເປັນແບບນັ້ນຄວາມຮູ້ສຶກທີ່ບໍ່ດີຕໍ່ລະບົບ ແລະ ຂະບວນການປະເມີນກໍສາມາດເກີດຂຶ້ນໄດ້.

 

6. ຕ້ອງສື່ໃຫ້ເຫັນເຖິງຄວາມຄາດຫວັງໃນການປະຕິບັດວຽກງານ ກ່ອນທີ່ຈະມີການປະເມີນ

    ພະນັກງານຈະຮັບຮູ້ວ່າຕົນເອງໄດ້ຮັບການປະຕິບັດຢ່າງຍຸຕິທຳ ເມື່ອໄດ້ຮັບຮູ້ຄວາມຄາດຫວັງ ແລະ ມາດຕະຖານການປະຕິບັດວຽກງານຈາກຜູ້ບັງຄັບບັນຊາ ກ່ອນທີ່ຈະມີການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານ. ດັ່ງນັ້ນ, ຜູ້ບັງຄັບບັນຊາຈະຕ້ອງແຈ້ງໃຫ້ພະນັກງານຮັບຮູ້ເຖິງມາດຕະຖານການປະຕິບັດວຽກງານ ແລະ ວິທີການປະເມີນລ່ວງໜ້າ ລວມທັງມີການແຈ້ງໃຫ້ພະນັກງານຮັບຮູ້ເຖິງຄວາມປ່ຽນແປງທີ່ເກີດຂຶ້ນລະຫວ່າງການປະເມີນ.

 

7. ຫຼີກຫຼ່ຽງການສ້າງຄວາມແປກໃຈ (ການປະເມີນທາງລົບທີ່ເກີດຂຶ້ນໂດຍບໍ່ໄດ້ຕັ້ງໃຈ)

             ໂດຍສ່ວນໃຫຍ່ແລ້ວ ຄວາມປະຫຼາດໃຈ ຫຼື ສິ່ງທີ່ບໍ່ຄາດຝັນ (ຫາກບໍ່ແມ່ນສິ່ງທີ່ໜ້າພຶງພໍໃຈ) ມັກຈະກໍ່ໃຫ້ເກີດຄວາມຮູ້ສຶກວ່າບໍ່ໄດ້ຮັບຄວາມຍຸດຕິທຳ ຄວາມຍຸຕິທຳເຊີ່ງຜົນລັັບເກີດຂຶ້ນທັງຈາກຜົນການປະເມີນ ແລະ ລາງວັນ ຫຼື ການລົງໂທດທີ່ຜູກຕິດມາກັບຜົນການປະເມີນ (Greenberg, 1986) ຫາກພະນັກງານຄາດຫວັງວ່າຕົນຄວນຈະໄດ້ຮັບຜົນການປະເມີນທີ່ດີ ເມື່ອພິຈາລະນາຈາກຜົນການເຮັດວຽກ ແຕ່ຜົນການປະເມີນຊ້ຳພັດຕ່ຳກວ່າຄວາມຄາດຫວັງ ກໍຍ່ອມເຮັດໃຫ້ພະນັກງານຄົນນັ້ນເສຍໃຈ ອາດເປັນໄປໄດ້ວ່າພະນັກງານມີຄວາມຄາດຫວັງທີ່ບໍ່ສອດຄ່ອງກັບຄວາມເປັນຈິງ ຫຼື ບໍ່ຮູ້ມາດຕະຖານການເຮັດວຽກທີ່ແທ້ຈິງ ດັ່ງນັ້ນ, ຜູ້ບັງຄັບບັນຊາຄວນຈະສຶ່ສານ ຫຼື ແຈ້ງຜົນການປະຕິບັດວຽກແກ່ພະນັກງານເປັນໄລຍະຢ່າງສະໝ່ຳສະເໝີ ເພື່ອໃຫ້ເຂົາເຈົ້າເຂົ້າໃຈຄວາມຄາດຫວັງໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບຄວາມເປັນຈິງກ່ອນທີ່ຈະມີການປະເມີນຜົນ.

 

8. ຕັດສິນໃຈທາງບໍລິຫານໂດຍອາໄສຜົນການປະເມີນ

    ໂດຍທົ່ວໄປແລ້ວພະນັກງານມັກຈະຄາດຫວັງວ່າການຂຶ້ນເງິນເດືອນ ຫຼື ເລື່ອນຕຳແໜ່ງຈະຕ້ອງອາໄສຜົນການປະເມີນເປັນຫຼັກ ຖ້າບໍ່ດັ່ງນັ້ນ ກໍມັກເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມບໍ່ຍຸຕິທຳ ດັ່ງນັ້ນ, ຜູ້ບໍລິຫານຈຶ່ງຕ້ອງກະທໍາການຕັດສິນໃຈເຊີງບໍລິຫານ ບໍ່ວ່າຈະເປັນການເພີ່ມເງິນເດືອນ ຫຼື ການເລື່ອນຕຳແໜ່ງ ໂດຍອາໄສຂໍ້ມູນຈາກການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກ.

 

    4.3  ການແຈ້ງຜົນການປະເມີນ

 

          ຂັ້ນຕອນສຸດທ້າຍຂອງຂະບວນການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກແມ່ນ ການແຈ້ງຜົນການປະເມີນໃຫ້ພະນັກງານຮັບຊາບ ຄືກັນກັບຂັ້ນຕອນທີ່ຜ່ານມາ ຄວາມຍຸຕິທຳທັງສາມປະເພດລ້ວນແຕ່ເປັນສິ່ງສຳຄັນໃນການແຈ້ງຜົນການປະເມີນ ແຕ່ຄວາມຍຸຕິທຳໃນການປະຕິບັດຕໍ່ບຸກຄົນອາດຈະເປັນສິ່ງທີ່ສຳຄັນທີ່ເດັ່ນກວ່າຄວາມຍຸຕິທຳອີກສອງປະເພດ ແນວປະຕິບັດສຳລັບການສົ່ງເສີ່ມໃຫ້ເກີດການຮັບຮູ້ຄວາມຍຸຕິທຳໃນການແຈ້ງຜົນຈຶ່ງປະກອບດ້ວຍແນວນາງປະຕິບັດ 6 ປະເພດດັ່ງຕໍ່ໄປນີ້ :

 

          1. ຈະຕ້ອງໃຫ້ໂອກາດພະນັກງານໃນການສະແດງຄວາມຄິດເຫັນລະຫວ່າງຂະບວນການແຈ້ງຜົນ

    ການວິໄຈໄດ້ບົ່ງຊີ້ຄວາມສຳຄັນຂອງການເປີດໂອກາດໃຫ້ພະນັກງານໄດ້ສະແດງຄວາມຄິດເຫັນ ທັງໃນຮູບການຂອງສະແດງຄວາມຄິດເຫັນເຖິງບັນຫາໃນການເຮັດວຽກ ແລະ ແລກຄວາມແນວຄວາມຄິດ (Korsgaard & Roberson, 1995) ນອກຈາກນີ້ ຍັງຄວນໃຊ້ການສື່ສານແບບສອງທາງ ແລະ ວິທີການແບບຮ່ວມມືກັນແກ້ໄຂບັນຫາອີກດ້ວຍ

         2. ເປີດໂອກາດໃຫ້ພະນັກງານໄດ້ໂຕ້ແຍ້ງການປະເມີນ

    ການຈັດຕັ້ງລະບົບການອຸທອນຢ່າງເປັນທາງການ ເພື່ອໃຫ້ພະນັກງານໄດ້ມີໂອກາດໂຕ້ແຍ້ງ ແລະ ປ່ຽນແປງຜົນການປະເມີນ ເຊິ່ງຈະຊ່ວຍເສີ່ມສ້າງການຮັບຮູ້ຄວາມຍຸຕິທຳໄດ້ ນອກຈາກນີ້ ລະບົບການອຸທອນຍັງຊ່ວຍເພີ່ມຄວາມຖືກຕ້ອງຕາມນິຕິໄນທາງກົດໝາຍໃຫ້ແກ່ລະບົບການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານອີກດ້ວຍ (Barrett & Kernan, 1987)

         3. ການແຈ້ງຜົນຈະຕ້ອງມີຄວາມກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກ ແລະ ປາສະຈາກອັກຄະຕິ

    ອົງການຄວນມີການຝຶກອົບຮົມຜູ້ບໍລິຫານໃຫ້ຮູ້ຈັກເຕັກນິກການແຈ້ງຜົນທີ່ດີຄື ການແຈ້ງຜົນປະເມີນຈະຕ້ອງມຸ້ງໃຫ້ຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບພຶດຕິກຳການປະຕິບັດວຽກງານ ບໍ່ແມ່ນມູ້ງໃສ່ການວິຈານຕົວບຸກຄົນ ເຊິ່ງການກະທຳນີ້ ຈະຊ່ວຍຫຼຸດຜ່ອນຄວາມຮູ້ສຶກວ່າການແຈ້ງຜົນດັ່ງກ່າວເຮັດໄປຍ້ອນອັກຄະຕິ ແລະ ບໍ່ກ່ຽວກັບວຽກ.

         4.  ມີການແຈ້ງຜົນທີ່ໄວ ແລະ ທັນການ

    ການໃຫ້ຂໍ້ມູນຍ້ອນກັບກ່ຽວກັບການປະຕິບັດວຽກງານຢ່າງທັນການ ສາມາດຊ່ວຍຍົກລະດັບຜົນການປະຕິບັດວຽກງານໄດ້ເປັນຢ່າງດີ ດັ່ງນັ້ນ ຈຶ່ງຄວນມີການແຈ້ງຜົນການປະເມີນຢ່າງສະໝ່ຳສະເໝີທັງໃນຮູບແບບທາງການ ແລະ ບໍ່ເປັນທາງການ ເພື່ອໃຫ້ພະນັກງານຮັບຮູ້ເມື່ອມີພຶດຕິກຳທີ່ດີ ຫຼື ບໍ່ດີເກີດຂຶ້ນ ທັງນີ້ກໍບໍ່ຄວນຖ້າຈົນເຖິງການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານປະຈຳປີ ແຕ່ຄວນຈະເຮັດຫຼາຍໆຄັ້ງເທົ່າທີ່ຈະເຮັດໄດ້.

         5. ແຈ້ງຜົນດ້ວຍຄວາມໃຫ້ກຽດ

    ການວິໄຈສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ ຄວາມຮູ້ສຶກໄວ້ວາງໃຈຂອງພະນັກງານ ແລະ ຄວາມສາມາດຂອງຜູ້ບັງຄັບບັນຊາໃນການປະຕິບັດຕໍ່ພະນັກງານຢ່າງໃຫ້ກຽດ ເປັນປັດໄຈສຳຄັນທີ່ກຳນົດການຮັບຮູ້ຄວາມຍຸຕິທຳໃນການປະຕິບັດຕໍ່ບຸກຄົນ (Tyler & Bies, 1990) ດັ່ງນັ້ນ, ຈຶ່ງມີຄວາມສໍາຄັນເປັນຢ່າງຍິ່ງທີ່ຜູ້ບັງຄັບບັນຊາຈະຕ້ອງໃຫ້ກຽດຕໍ່ພະນັກງານ ບໍ່ວ່າເຂົາເຈົ້າຈະມີຜົນການປະຕິບັດທີ່ດີ ຫຼື ບໍ່ດີ ການຝຶກອົບຮົມຜູ້ບັງຄັບບັນຊາດ້ານການແຈ້ງຜົນການປະຕິບັດວຽກງານຈຶ່ງຄວນຈະປະຕິບັດກ່ອນຈະມີການແຈ້ງຜົນຕົວຈິງ.

         6. ຫຼີກລ້ຽງການກໍ່ໃຫ້ເກີດຄວາມປະຫຼາດໃຈລະຫວ່າງການແຈ້ງຜົນ

             ຄືກັນກັບໃນຂັ້ນຕອນການປະເມີນຜົນ ການໄດ້ຮັບສິ່ງທີ່ບໍ່ປາຖະໜາໂດຍບໍ່ຄາດຄິດ ຍ່ອມເຮັດໃຫ້ເກິດຄວາມຮູ້ສຶກທີ່ບໍ່ດີ ດັ່ງນັ້ນ, ຜູ້ບັງຄັບບັນຊາຈຶ່ງຄວນຈະໃຫ້ພະນັກງານທຸກຄົນມີຄວາມຄາດຫວັງທີ່ສອດຄ່ອງກັບຄວາມເປັນຈິ່ງກ່ອນທີ່ຈະມີການແຈ້ງຜົນ ເຖິງແມ່ນວ່າ ການແຈ້ງຜົນຈະເຕັມໄປດ້ວຍຂ່າວຮ້າຍ ແຕ່ພະນັກງານກໍ່ສາມາດຍອມຮັບໄດ້ ແລະ ບໍ່ຮູ້ສຶກວ່າບໍ່ໄດ້ຮັບຄວາມຍຸຕິທຳຈາກຜູ້ບັງຄັບບັນຊາ.

 

ຄຳຖາມທ້າຍບົດ:

 

1.      ເປັນຫຍັງຈຶ່ງຕ້ອງມີການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານ ?

2.      ຈຸດປະສົງຂອງການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານມີຄືແນວໃດ?

3.      ປະໂຫຍດທີ່ໄດ້ຈາກການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານມີຫຍັງແດ່?

4.      ການຈັດລະບົບການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດງານມີຈັກຂັ້ນຕອນ? ຄືຂັ້ນຕອນໃດແດ່ ?

5.       ຫຼັກການໃນການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານຂອງບຸກຄະລາກອນມີຈັກຫຼັການ?

ຄືຫຼັກການໃດແດ່ ?

6. ແນວທາງການຈັດການປະເມີນຜົນການປະຕິບັດວຽກງານຂອງບຸກຄະລາກອນມີຄືແນວໃດ?

 




 

ความคิดเห็น