ກົດເລືອກອ່ານແຕ່ລະໝວດໝູ່

แสดงเพิ่มเติม

ການຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນ ແລະ ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ

ການຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນ ແລະ ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ

ໂດຍ: ປັນຍາສັກ ແສງອ່ອນແກ້ວ 

http://panyasack.blogspot.com

ການຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນ 


     ເມື່ອໄດ້ຄົນເຂົ້າມາເຮັດວຽກໃນອົງການແລ້ວ ຜູ້ບໍລິຫານມີໜ້າທີ່ ຕ້ອງບຳລຸງຮັກສາຄົນໃຫ້ຢູ່ກັບອົງການດົນນານ ແລະ ໄລຍະທີ່ຢູ່ກໍ່ຕ້ອງປະກອບ ສ່ວນວຽກງານໃຫ້ມີປະສິດທິພາບຫຼາຍທີ່ສຸດສະນັ້ນ, ການບຳລຸງຮັກສາຄົນຕ້ອງມີສິ່ງຈູງໃຈໃຫ້ຫຼາຍຊະນິດ ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ສຳຄັນປະກອບມີຫຼາຍຊະນິດເປັນຕົ້ນແມ່ນ:



         u ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນວັດຖຸເຊັ່ນ : ເງິນ , ສິ່ງຂອງຄວນມອບໃຫ້ໃນໂອກາດທີ່ເໝາະສົມ ພ້ອມທັງຍ້ອງຍໍຊົມເຊີຍຄຸນງາມຄວາມດີຂອງພະນັກງານທີ່ນິຍົມໃຊ້ກັນຫຼາຍໄດ້ແກ່: ການເພີ່ມເງິນເດືອນເປັນກໍລະນີພິເສດ ການໃຫ້ລາງວັນເປັນຕົ້ນ.


       v ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນໂອກາດ: ໃຫ້ໂອກາດທີ່ມີຊື່ສຽງ, ມີໜ້າທີ່ຄວາມຮັບຜິດຊອບຫຼາຍຂຶ້ນ, ໄດ້ຕໍາແໜ່ງທີ່ສູງຂຶ້ນ, ມີໂອກາດກ້າວໜ້າ ແລະ ມີໂອກາດໄປຮຽນຕໍ່.


        w ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນສະພາບຂອງການເຮັດວຽກງານເຊິ່ງອາໄສວັດຖຸເປັນຫຼັກ: ມີຫ້ອງເຮັດວຽກສ່ວນຕົວ ມີໂຕະເໝາະສົມກັບຕຳແໜ່ງ ແລະ ວັດຖຸອື່ນໆທີສະແດງເຖິງຄວາມດີຄວາມຊອບ ແລະໃຫ້ສະຫັວດດີການຕ່າງໆຕາມຄວາມຈຳເປັນ.


        x ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນສະພາບຂອງການເຮັດວຽກງານທີ່ບໍ່ກ່ຽວກັບວັດຖຸ: ໄດ້ແກ່ບັນຍາກາດໃນການເຮັດວຽກງານທີ່ມີຄວາມສະໜິດສະໜົມກັນ, ມີຄວາມສາມັກຄີ ເຂົ້າໃຈກັນດີ, ທຸກຄົນຢູ່ໃນຖານະເທົ່າທຽມກັນທັງໃນດ້ານສັງຄົມ ແລະ ເສດຖະກິດ ແລະ ການສຶກສາ.


        yການສ້າງກຳລັງໃຈໃນການເຮັດວຽກງານ: ໃຫ້ພະນັກງານທຸກຄົນເກີດຄວາມຮັກຕໍ່ອົງການ, ເກີດຄວາມຮູ້ສຶກວ່າຕົນເອງມີສ່ວນຮ່ວມຢ່າສຳຄັນ ໃນການສ້າງຊື່ສຽງ ແລະ ນຳຜົນສຳເລັດມາສູງອົງການ. ເມື່ອອົງການມີຊື່ສຽງ ແລະ ຄວາມໝັ້ນຄົງ ພະນັກງານກໍ່ຍິ່ງມີຄວາມດີໃຈໃນການເຮັດວຽກງານໄປດ້ວຍ.


1. ການຈັດສະຫວັດດີການ

    ການຈັດສະຫວັດດີການ ເປັນການສົ່ງເສີມສ້າງຂວັນກຳລັງໃຈໃນການເຮັດວຽກງານສ່ວນໜຶ່ງ, ຜູ້ບໍລິຫານທີ່ດີນັ້ນຕ້ອງໄດ້ຄຳນຶງເຖິງສະພາບຄວາມເປັນຢູ່, ຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການຄວາມຊ່ວຍເຫຼືອບາງດ້ານຂອງພະນັກງານ, ການຈັດສະຫວັດດີການນັ້ນກ່ອນອື່ນຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງຄື: ຕອບສະໜອງຕາມຄວາມຕ້ອງການໃນເລື່ອງທີ່ຄົນສ່ວນຫຼາຍມີຄວາມເດືອດຮ້ອນຫຼາຍທີ່ສຸດໃນໜ່ວຍງານເສຍກ່ອນ.


     ການຈັດສະຫວັດດີການນັ້ນອາດປະກອບການດ້ວຍ:

    ສະຫວັດດີການດ້ານເສດຖະກິດ: ການຈ່າຍເງິນຊ່ວຍເຫຼືອລູກ, ຄ່າເຊົ່າເຮືອນ, ໃຫ້ກູ້ຢືມເງິນ, ການຈັດຮ້ານຄ້າລາຄາຖືກ, ຈັດລົດຮັບສົ່ງເປັນຕົ້ນ.


    -ສະຫວັດດີການດ້ານການສຶກສາເຊັ່ນ: ໃຫ້ທຶນການສຶກສາ ຫຼື ທຶນຝຶກອົບຮົມ, ສຳມະນາ, ໄປທັດສະນະສຶກສາພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດເປັນຕົ້ນ.


    - ສະຫວັດດີການດ້ານສັງຄົມສົງເຄາະເຊັ່ນ : ການເກັບເງິນເພື່ອຊ່ວຍເຫຼືອຍາມພະນັກງານມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ, ຊ່ວຍການປີ່ນປົວສຸຂະພາບເປັນຕົ້ນ.


   - ສະຫວັດດີການດ້ານການສ້າງຄວາມໝັ້ນຄົງ: ບໍາເນັດ, ບຳນານ, ປະກັນຊີວິດ, ມີການຈັດທີ່ຢູ່ອາໄສເປັນຕົ້ນ


    - ສະຫວັດດີການດ້ານສົ່ງເສີມສຸຂະພາບ: ຈັດສະໂມສອນເດີ່ນກິລາ ກາຍຍະບໍລິຫານ, ການໄປທ່ອງທ່ຽວພາຍໃນ ຫຼື ຕ່າງປະເທດ.


2.  ປັດໄຈທີ່ກະຕຸ້ນພະນັກງານປະຕິບັດວຽກງານ


      ປັດໄຈຕ່າງໆທີ່ເຫັນວ່າພະນັກງານໃຫ້ຄວາມສຳຄັນທີ່ກະຕຸ້ນໃຫ້ເຂົາປະຕິບັດວຽກງານມີຄືດັ່ງນີ້ :


u ຄວາມໝັ້ນຄົງໃນການເຮັດວຽກ  (ຮູ້ຜົນກຳໄລ ແລະ ການດຳເນີນງານຂອງອົງການ) .

vຄຸນລັກສະນຂອງຜູ້ບັງຄັບບັນຊາ (ເຂົາມັກທີ່ຈະເຫັນຜູ້ບັງຄັບບັນຊາເປັນຜູ້ທີ່ສາມາດຮູ້ເຖິງການເຮັດວຽກເປັນຢ່າງດີ).

w ໂອກາດທີ່ຈະກ້າວໜ້າມີ ຫຼາຍໜ້ອຍສ່ຳໃດ.

x ຄ່າຈ້າງທີ່ພໍຄວນ (ສອດຄ້ອງກັບສະພາບເສດຖະກິດ ແລະ ຄ່າຄ່ອງຊີບ)

y ປະໂຫຍດຕ່າງໆທີ່ພະນັກງານຈະໄດ້ຮັບເຊັ່ນ : ການປະກັນສຸຂະພາບ...

z ໃຫ້ມີໂອກາດຮູ້ເລື່ອງລາວຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ໃຫ້ເຂົາຮູ້ວ່າເຂົາເຮັດວຽກເປັນແນວໃດ, ອົງການເປັນແນວໃດ, ບໍລິສັດຄູ່ແຂງເປັນແນວໃດ...

{ ໃຫ້ມີໂອກາດໄດ້ພັກຜ່ອນ ແລະ ມີວັນພັກສົມຄວນ .

| ການແບ່ງກຳໄລນອກຈາກຄ່າຈ້າງທີ່ໄດ້ຮັບ.

} ໄດ້ເຮັດວຽກທີ່ເໝາະສົມ.

~ໃຫ້ມີການເລື່ອນຊັ້ນເລື່ອນຕຳແໜ່ງ


ການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນຂອງບຸກຄະລາກອ


        ການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນເປັນຫົວໃຈຫຼັກຂອງການບໍລິຫານຊັບພະຍາກອນມະນຸດ ເປັນອົງປະກອບທີ່ດຶງດູດຄົນທີມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ ໃນການເຮັດວຽກຢ່າງເຕັມທີ່ ແລະ ມີຄວາມເຕັມໃຈເຮັດວຽກເຊິ່ງລະ ບົບຄ່າຕອບແທນຕ້ອງມີການປັບໃຫ້ມີຄວາມຄ່ອງຕົວ ແລະ ມີປະສິດທິພາບເພື່ອຄວາມຈະເລີນເຕີບໂຕຂອງອົງກອນໃນອານະຄົດ.


     1. ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ


        ການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນເປັນຫົວໃຈຫຼັກຂອງການບໍລິຫານຊັບພະຍາກອນມະນຸດ ເປັນອົງປະກອບທີ່ດຶງດູດຄົນທີມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ ໃນການເຮັດວຽກຢ່າງເຕັມທີ່ ແລະ ມີຄວາມເຕັມໃຈເຮັດວຽກເຊິ່ງລະບົບຄ່າຕອບແທນຕ້ອງມີການປັບໃຫ້ມີຄວາມຄ່ອງຕົວ ແລະ ມີປະສິດທິພາບເພື່ອຄວາມຈະເລີນເຕີບໂຕຂອງອົງກອນໃນອານະຄົດ.

u ຄ່າຕອບແທນພຶ້ນຖານ ( ຄ່າຕອບແທນໂດຍກົງ )

             ແມ່ນຄ່າຕອບແທນທີ່ໃຫ້ພະນັກງານໃນເງືອນໄຂປົກກະຕິ ອາດຕົກຢູ່ໃນຮູບແບບເງິນເດືອນ ແລະ ຄ່າຈ້າງ.

             - ເງິນເດືອນ (Salary) ເປັນສິ່ງທີ່ຈ່າຍໃຫ້ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນປະຈຳໃນແຕ່ລະລະບົບລັດຖະການ ຫຼື ທຸລະກິດເຊັ່ນ : ນັກບໍລິຫານ, ກຸ່ມອາຊີບ, ຫົວໜ້າໜ່ວຍງານ...

    - ຄ່າຈ້າງ (Wage) ການໃຫ້ຄ່າຈ້າງກັບຜູ້ໃຊ້ແຮງງານເປັນຊົ່ວໂມງ ຫຼື ວຽກງານທີ່ບໍ່ໄດ້ກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານທີ່ມີການບັງຄັບບັນຊາ ຫຼື ເວົ້າໄດ້ວ່າຄ່າຈ້າງເປັນເລື່ອງທີ່ໃຊ້ກັບຜູ້ໃຊ້ແຮງງານເປັນສ່ວນຫຼາຍນັ້ນເອງ.

v ຄ່າຕອບແທນ ຫຼື ຜົນປະໂຫຍດທາງອ້ອມ

             ແມ່ນການຈ່າຍດ້ວຍຮູບການຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ປະກັນສຸຂະພາບ, ການຈ່າຍຄ່າພັກແລ້ງ, ຄ່າເຈັບເປັນຄ່າຕອບແທນດ້ານວິຊາການຕ່າງໆ.

w ຄ່າຕອບແທນແບບຈູງໃຈ

            ແມ່ນໂຄງການຕ່າງໆທີ່ອອກແບບນໍາໃຊ້ເພື່ອເປັນລາງວັນໃຫ້ແກ່ພະນັກງານ ສຳລັບຜົນການປະຕິ ບັດງານລວມທັງບຳເນັດ ແລະ ການແບ່ງປັນຜົນກຳໄລ


    2. ຈຸດປະສົງຂອງການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນ


         j ເພື່ອດຶງດູດຄົນທີ່ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດເຂົ້າມາເຮັດວຽກ.

kເພື່ອຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນໃຫ້ມີຜົນການເຮັດວຽກທີ່ດີຂື້ນ ຫາກພະນັກງານໄດ້ຮັບຄ່າຕອບແທນທີ່ເໝາະສົມກັບຜົນການປະຕິບັດວຽກງານ ແລະ ມີຄວາມເປັນທຳ.

lເພື່ອຮັກສາພະນັກງານທີ່ມີຄຸນນະພາບໄວ້ໃຫ້ຢູ່ກັບອົງການ ແລະ ຫຼຸດອັດຕາການເຂົ້າອອກຂອງພະນັກງານ.

m ເພື່ອບໍລິຫານຕົ້ນທຶນຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ ໂດຍຄຳນຶງເຖິງຄວາມສາມາດໃນການຈ່າຍຂອງອົງການ ຊ່ວຍໃຫ້ສາມາດຄວບຄຸມຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນອານະຄົດໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ.

n ເພື່ອສ້າງຄວາມສຳພັນທີ່ດີລະຫວ່າງນາຍຈ້າງ ແລະ ລູກຈ້າງ ແລະ ສົ່ງເສີ່ມການຮ່ວມມືທັງສອງຝ່າຍ ໂດຍມີການກຳນົດຂໍ້ຕົກລົງຮ່ວມກັນ.

o ເພື່ອໃຫ້ອົງການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນເປັນໄປຕາມກົດໝາຍ.


      3. ຫຼັກເກນທີ່ຄວນຄຳນຶງກ່ອນການກຳນົດຄ່າຕອບແທນ


u ທັກສະ ຫຼື ຄວາມຊຳນານ ເຊິ່ງປະກອບດ້ວຍ: ການສຶກສາ, ມາດຕະຖານ ຄວາມຮູ້ທີ່ຕ້ອງໃຊ້ໃນການປະຕິບັດວຽກງານ, ປະສົບການ, ຄວາມລະອຽດ, ຄວາມສາມາດໃນການໃຊ້ຄວາມຄິດ ແລະ ສະຕິປັນຍາ, ຄວາມຄິດລິເລີ່ມໃໝ່ໆ..

v ຄວາມພະຍາຍາມ ໝາຍເຖິງ ການເຮັດວຽກໃນຕຳແໜ່ງນັ້ນຈະຕ້ອງໃຊ້ຄວາມພະຍາຍາມຫຼາຍໜ້ອຍສໍ່າໃດ, ຈະຕ້ອງໃຊ້ກຳລັງສະໝອງ ຫຼື ກຳລັງຮ່າງກາຍ ຫຼື ສະມາທິ

w ຄວາມຮັບຜິດຊອບເຊິ່ງໝາຍເຖິງຄວາມຮັບຜິດຊອບໃນຄວາມປອດໄພຂອງຜູ້ອື່ນ,ຄວາມຮັບຜິດຊອບຕໍ່ການສູນເສຍຂອງຊັບສິນ ຫຼື ອຸປະກອນການປະຕິບັດວຽກງານ

x ສະພາບການເຮັດວຽກ  ເຊິ່ງໝາຍເຖິງສະພາບແວດລ້ອມ ຄວາມສ່ຽງກັບໄພອັນຕະລາຍ




        4.  ຂໍ້ແນະນຳກ່ຽວກັບນະໂຍບາຍການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ


         ຂໍ້ແນະນຳກ່ຽວກັບ "ນະໂຍບາຍການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ" 7 ຂໍ້ສຳຄັນດັ່ງນີ້:


u ການຈ່າຍຢ່າງພຽງພໍ:  ໝາຍເຖິງການຈ່າຍຄ່າຈ້າງແຮງງານສອດຄ່ອງກັບລະບຽບການ ແລະ ຂໍ້ກຳ

ນົດຕ່າງໆທີ່ຝ່າຍບໍລິຫານກຳນົດໄວ້ ແລະ ຈະຕ້ອງປະຕິບັດໃຫ້ຄົບຖ້ວນ.

v ການຈ່າຍຢ່າງເປັນທຳ: ໝາຍເຖິງການທີ່ຈະຕ້ອງຍຶດຫຼັກວ່າພະນັກງານທຸກຄົນຈະຕ້ອງໄດ້ຮັບການຈ່າຍຢ່າງເປັນທຳ ທັ້ງນີ້ໂດຍປຽບທຽບກັບກຳລັງຄວາມພະຍາຍາມ   ຄວາມສາມາດຕະຫຼອດຈົນຄວາມຮູ້ທີ່ໄດ້ຮັບຈາກການອົບຮົມ ແລະ ອື່ນໆ.

w ການຈ່າຍຢ່າງສົມດູນ:  ໝາຍເຖິງການຈ່າຍຕະຫຼອດຈົນຮອດຜົນປະໂຫຍດ ແລະ ລາງວັນຕອບແທນທີ່ໃຫ້ໃນຮູບອື່ນໆຢ່າງສົມເຫດສົມຜົນເປັນການຈ່າຍຕອບແທນທີ່ດີ.

x ການຈ່າຍຕ້ອງເປັນຕົ້ນທຶນທີ່ມີປະສິດທິພາບ: ໝາຍເຖິງການພິຈາລະນາເຖິງລະດັບຄວາມສາມາດຂອງໜ່ວຍງານທີຈະສາມາດຈ່າຍໄດ້.

y ຕ້ອງມີຄວາມໝັ້ນຄົງ: ໝາຍເຖິງການພິຈາລະນາໃຫ້ການຈ່າຍມີຄວາມສຳພັນກ່ຽວຂ້ອງເຖິງ ຄວາມຕ້ອງການທາງດ້ານຄວາມໝັ້ນຄົງປອດໄພຂອງພະນັກງານ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການອື່ນໆ ທີ່ການຈ່າຍຕ້ອງສາມາດຕອບສະໜອງຄວາມພໍໃຈໃຫ້ໄດ້.

z ການຈ່າຍຕ້ອງສາມາດໃຊ້ຈູງໃຈໄດ້: ໝາຍເຖິງການຈ່າຍທີ່ຈະຕ້ອງມີກົນໄກສາມາດມີສີ່ງຈູງໃຈຢູ່ດ້ວຍ ແລະ ກະຕຸ້ນໃຫ້ເກີດມີການປະຕິບັດທີ່ມີຜົນຜະລິດຈາກການເຮັດວຽກງານໄດ້ດີ.

{ ເປັນທີ່ຍອມຮັບຂອງພະນັກງານ: ໝາຍເຖິງພະນັກງານຈະຕ້ອງມີຄວາມເຂົ້າໃຈກ່ຽວກັບລະບົບການຈ່າຍ ແລະ ຮູ້ສຶກວ່າລະບົບການຈ່າຍນັ້ນເປັນລະບົບທີ່ສົມເຫດສົມຜົນ ທັງໃນແງ່ຜົນປະໂຫຍດຂອງອົງການ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດຂອງຕົນເອງດ້ວຍ.












































ความคิดเห็น