ການຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນ ແລະ ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ
ໂດຍ: ປັນຍາສັກ ແສງອ່ອນແກ້ວ
ການຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນ
ເມື່ອໄດ້ຄົນເຂົ້າມາເຮັດວຽກໃນອົງການແລ້ວ ຜູ້ບໍລິຫານມີໜ້າທີ່ ຕ້ອງບຳລຸງຮັກສາຄົນໃຫ້ຢູ່ກັບອົງການດົນນານ ແລະ ໄລຍະທີ່ຢູ່ກໍ່ຕ້ອງປະກອບ ສ່ວນວຽກງານໃຫ້ມີປະສິດທິພາບຫຼາຍທີ່ສຸດສະນັ້ນ, ການບຳລຸງຮັກສາຄົນຕ້ອງມີສິ່ງຈູງໃຈໃຫ້ຫຼາຍຊະນິດ ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ສຳຄັນປະກອບມີຫຼາຍຊະນິດເປັນຕົ້ນແມ່ນ:
u ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນວັດຖຸເຊັ່ນ
: ເງິນ , ສິ່ງຂອງຄວນມອບໃຫ້ໃນໂອກາດທີ່ເໝາະສົມ
ພ້ອມທັງຍ້ອງຍໍຊົມເຊີຍຄຸນງາມຄວາມດີຂອງພະນັກງານທີ່ນິຍົມໃຊ້ກັນຫຼາຍໄດ້ແກ່:
ການເພີ່ມເງິນເດືອນເປັນກໍລະນີພິເສດ ການໃຫ້ລາງວັນເປັນຕົ້ນ.
v ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນໂອກາດ: ໃຫ້ໂອກາດທີ່ມີຊື່ສຽງ, ມີໜ້າທີ່ຄວາມຮັບຜິດຊອບຫຼາຍຂຶ້ນ,
ໄດ້ຕໍາແໜ່ງທີ່ສູງຂຶ້ນ, ມີໂອກາດກ້າວໜ້າ ແລະ ມີໂອກາດໄປຮຽນຕໍ່.
w ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນສະພາບຂອງການເຮັດວຽກງານເຊິ່ງອາໄສວັດຖຸເປັນຫຼັກ: ມີຫ້ອງເຮັດວຽກສ່ວນຕົວ ມີໂຕະເໝາະສົມກັບຕຳແໜ່ງ ແລະ ວັດຖຸອື່ນໆທີສະແດງເຖິງຄວາມດີຄວາມຊອບ ແລະໃຫ້ສະຫັວດດີການຕ່າງໆຕາມຄວາມຈຳເປັນ.
x ສິ່ງຈູງໃຈທີ່ເປັນສະພາບຂອງການເຮັດວຽກງານທີ່ບໍ່ກ່ຽວກັບວັດຖຸ: ໄດ້ແກ່ບັນຍາກາດໃນການເຮັດວຽກງານທີ່ມີຄວາມສະໜິດສະໜົມກັນ, ມີຄວາມສາມັກຄີ ເຂົ້າໃຈກັນດີ, ທຸກຄົນຢູ່ໃນຖານະເທົ່າທຽມກັນທັງໃນດ້ານສັງຄົມ ແລະ ເສດຖະກິດ ແລະ ການສຶກສາ.
yການສ້າງກຳລັງໃຈໃນການເຮັດວຽກງານ: ໃຫ້ພະນັກງານທຸກຄົນເກີດຄວາມຮັກຕໍ່ອົງການ, ເກີດຄວາມຮູ້ສຶກວ່າຕົນເອງມີສ່ວນຮ່ວມຢ່າສຳຄັນ ໃນການສ້າງຊື່ສຽງ ແລະ ນຳຜົນສຳເລັດມາສູງອົງການ. ເມື່ອອົງການມີຊື່ສຽງ ແລະ ຄວາມໝັ້ນຄົງ ພະນັກງານກໍ່ຍິ່ງມີຄວາມດີໃຈໃນການເຮັດວຽກງານໄປດ້ວຍ.
1. ການຈັດສະຫວັດດີການ
ການຈັດສະຫວັດດີການ ເປັນການສົ່ງເສີມສ້າງຂວັນກຳລັງໃຈໃນການເຮັດວຽກງານສ່ວນໜຶ່ງ, ຜູ້ບໍລິຫານທີ່ດີນັ້ນຕ້ອງໄດ້ຄຳນຶງເຖິງສະພາບຄວາມເປັນຢູ່, ຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການຄວາມຊ່ວຍເຫຼືອບາງດ້ານຂອງພະນັກງານ, ການຈັດສະຫວັດດີການນັ້ນກ່ອນອື່ນຕ້ອງຄຳນຶງເຖິງຄື: ຕອບສະໜອງຕາມຄວາມຕ້ອງການໃນເລື່ອງທີ່ຄົນສ່ວນຫຼາຍມີຄວາມເດືອດຮ້ອນຫຼາຍທີ່ສຸດໃນໜ່ວຍງານເສຍກ່ອນ.
ການຈັດສະຫວັດດີການນັ້ນອາດປະກອບການດ້ວຍ:
- ສະຫວັດດີການດ້ານເສດຖະກິດ: ການຈ່າຍເງິນຊ່ວຍເຫຼືອລູກ, ຄ່າເຊົ່າເຮືອນ, ໃຫ້ກູ້ຢືມເງິນ, ການຈັດຮ້ານຄ້າລາຄາຖືກ, ຈັດລົດຮັບສົ່ງເປັນຕົ້ນ.
-ສະຫວັດດີການດ້ານການສຶກສາເຊັ່ນ: ໃຫ້ທຶນການສຶກສາ ຫຼື ທຶນຝຶກອົບຮົມ, ສຳມະນາ, ໄປທັດສະນະສຶກສາພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດເປັນຕົ້ນ.
- ສະຫວັດດີການດ້ານສັງຄົມສົງເຄາະເຊັ່ນ : ການເກັບເງິນເພື່ອຊ່ວຍເຫຼືອຍາມພະນັກງານມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ, ຊ່ວຍການປີ່ນປົວສຸຂະພາບເປັນຕົ້ນ.
- ສະຫວັດດີການດ້ານການສ້າງຄວາມໝັ້ນຄົງ: ບໍາເນັດ, ບຳນານ, ປະກັນຊີວິດ, ມີການຈັດທີ່ຢູ່ອາໄສເປັນຕົ້ນ
- ສະຫວັດດີການດ້ານສົ່ງເສີມສຸຂະພາບ: ຈັດສະໂມສອນເດີ່ນກິລາ ກາຍຍະບໍລິຫານ, ການໄປທ່ອງທ່ຽວພາຍໃນ ຫຼື ຕ່າງປະເທດ.
2. ປັດໄຈທີ່ກະຕຸ້ນພະນັກງານປະຕິບັດວຽກງານ
ປັດໄຈຕ່າງໆທີ່ເຫັນວ່າພະນັກງານໃຫ້ຄວາມສຳຄັນທີ່ກະຕຸ້ນໃຫ້ເຂົາປະຕິບັດວຽກງານມີຄືດັ່ງນີ້
:
u ຄວາມໝັ້ນຄົງໃນການເຮັດວຽກ (ຮູ້ຜົນກຳໄລ ແລະ ການດຳເນີນງານຂອງອົງການ) .
vຄຸນລັກສະນຂອງຜູ້ບັງຄັບບັນຊາ
(ເຂົາມັກທີ່ຈະເຫັນຜູ້ບັງຄັບບັນຊາເປັນຜູ້ທີ່ສາມາດຮູ້ເຖິງການເຮັດວຽກເປັນຢ່າງດີ).
w ໂອກາດທີ່ຈະກ້າວໜ້າມີ
ຫຼາຍໜ້ອຍສ່ຳໃດ.
x ຄ່າຈ້າງທີ່ພໍຄວນ (ສອດຄ້ອງກັບສະພາບເສດຖະກິດ ແລະ ຄ່າຄ່ອງຊີບ)
y ປະໂຫຍດຕ່າງໆທີ່ພະນັກງານຈະໄດ້ຮັບເຊັ່ນ
: ການປະກັນສຸຂະພາບ...
z ໃຫ້ມີໂອກາດຮູ້ເລື່ອງລາວຕ່າງໆ
ເຊັ່ນ: ໃຫ້ເຂົາຮູ້ວ່າເຂົາເຮັດວຽກເປັນແນວໃດ, ອົງການເປັນແນວໃດ, ບໍລິສັດຄູ່ແຂງເປັນແນວໃດ...
{ ໃຫ້ມີໂອກາດໄດ້ພັກຜ່ອນ
ແລະ ມີວັນພັກສົມຄວນ .
| ການແບ່ງກຳໄລນອກຈາກຄ່າຈ້າງທີ່ໄດ້ຮັບ.
} ໄດ້ເຮັດວຽກທີ່ເໝາະສົມ.
~ໃຫ້ມີການເລື່ອນຊັ້ນເລື່ອນຕຳແໜ່ງ…
ການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນຂອງບຸກຄະລາກອນ
ການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນເປັນຫົວໃຈຫຼັກຂອງການບໍລິຫານຊັບພະຍາກອນມະນຸດ
ເປັນອົງປະກອບທີ່ດຶງດູດຄົນທີມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ ໃນການເຮັດວຽກຢ່າງເຕັມທີ່ ແລະ
ມີຄວາມເຕັມໃຈເຮັດວຽກເຊິ່ງລະ ບົບຄ່າຕອບແທນຕ້ອງມີການປັບໃຫ້ມີຄວາມຄ່ອງຕົວ ແລະ ມີປະສິດທິພາບເພື່ອຄວາມຈະເລີນເຕີບໂຕຂອງອົງກອນໃນອານະຄົດ.
1. ການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ
ການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນເປັນຫົວໃຈຫຼັກຂອງການບໍລິຫານຊັບພະຍາກອນມະນຸດ
ເປັນອົງປະກອບທີ່ດຶງດູດຄົນທີມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ ໃນການເຮັດວຽກຢ່າງເຕັມທີ່ ແລະ
ມີຄວາມເຕັມໃຈເຮັດວຽກເຊິ່ງລະບົບຄ່າຕອບແທນຕ້ອງມີການປັບໃຫ້ມີຄວາມຄ່ອງຕົວ ແລະ ມີປະສິດທິພາບເພື່ອຄວາມຈະເລີນເຕີບໂຕຂອງອົງກອນໃນອານະຄົດ.
u ຄ່າຕອບແທນພຶ້ນຖານ
( ຄ່າຕອບແທນໂດຍກົງ )
ແມ່ນຄ່າຕອບແທນທີ່ໃຫ້ພະນັກງານໃນເງືອນໄຂປົກກະຕິ
ອາດຕົກຢູ່ໃນຮູບແບບເງິນເດືອນ ແລະ ຄ່າຈ້າງ.
-
ເງິນເດືອນ (Salary) ເປັນສິ່ງທີ່ຈ່າຍໃຫ້ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນປະຈຳໃນແຕ່ລະລະບົບລັດຖະການ
ຫຼື ທຸລະກິດເຊັ່ນ : ນັກບໍລິຫານ, ກຸ່ມອາຊີບ, ຫົວໜ້າໜ່ວຍງານ...
- ຄ່າຈ້າງ
(Wage) ການໃຫ້ຄ່າຈ້າງກັບຜູ້ໃຊ້ແຮງງານເປັນຊົ່ວໂມງ ຫຼື
ວຽກງານທີ່ບໍ່ໄດ້ກ່ຽວຂ້ອງກັບວຽກງານທີ່ມີການບັງຄັບບັນຊາ ຫຼື
ເວົ້າໄດ້ວ່າຄ່າຈ້າງເປັນເລື່ອງທີ່ໃຊ້ກັບຜູ້ໃຊ້ແຮງງານເປັນສ່ວນຫຼາຍນັ້ນເອງ.
v ຄ່າຕອບແທນ
ຫຼື ຜົນປະໂຫຍດທາງອ້ອມ
ແມ່ນການຈ່າຍດ້ວຍຮູບການຕ່າງໆ
ເຊັ່ນ: ປະກັນສຸຂະພາບ, ການຈ່າຍຄ່າພັກແລ້ງ, ຄ່າເຈັບເປັນຄ່າຕອບແທນດ້ານວິຊາການຕ່າງໆ.
w ຄ່າຕອບແທນແບບຈູງໃຈ
ແມ່ນໂຄງການຕ່າງໆທີ່ອອກແບບນໍາໃຊ້ເພື່ອເປັນລາງວັນໃຫ້ແກ່ພະນັກງານ
ສຳລັບຜົນການປະຕິ ບັດງານລວມທັງບຳເນັດ ແລະ ການແບ່ງປັນຜົນກຳໄລ
2. ຈຸດປະສົງຂອງການບໍລິຫານຄ່າຕອບແທນ
j ເພື່ອດຶງດູດຄົນທີ່ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດເຂົ້າມາເຮັດວຽກ.
kເພື່ອຈູງໃຈບຸກຄະລາກອນໃຫ້ມີຜົນການເຮັດວຽກທີ່ດີຂື້ນ ຫາກພະນັກງານໄດ້ຮັບຄ່າຕອບແທນທີ່ເໝາະສົມກັບຜົນການປະຕິບັດວຽກງານ ແລະ ມີຄວາມເປັນທຳ.
lເພື່ອຮັກສາພະນັກງານທີ່ມີຄຸນນະພາບໄວ້ໃຫ້ຢູ່ກັບອົງການ ແລະ ຫຼຸດອັດຕາການເຂົ້າອອກຂອງພະນັກງານ.
m ເພື່ອບໍລິຫານຕົ້ນທຶນຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ ໂດຍຄຳນຶງເຖິງຄວາມສາມາດໃນການຈ່າຍຂອງອົງການ ຊ່ວຍໃຫ້ສາມາດຄວບຄຸມຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນອານະຄົດໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ.
n ເພື່ອສ້າງຄວາມສຳພັນທີ່ດີລະຫວ່າງນາຍຈ້າງ ແລະ ລູກຈ້າງ ແລະ ສົ່ງເສີ່ມການຮ່ວມມືທັງສອງຝ່າຍ ໂດຍມີການກຳນົດຂໍ້ຕົກລົງຮ່ວມກັນ.
o ເພື່ອໃຫ້ອົງການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນເປັນໄປຕາມກົດໝາຍ.
3. ຫຼັກເກນທີ່ຄວນຄຳນຶງກ່ອນການກຳນົດຄ່າຕອບແທນ
u ທັກສະ ຫຼື ຄວາມຊຳນານ ເຊິ່ງປະກອບດ້ວຍ: ການສຶກສາ, ມາດຕະຖານ ຄວາມຮູ້ທີ່ຕ້ອງໃຊ້ໃນການປະຕິບັດວຽກງານ, ປະສົບການ, ຄວາມລະອຽດ, ຄວາມສາມາດໃນການໃຊ້ຄວາມຄິດ ແລະ ສະຕິປັນຍາ, ຄວາມຄິດລິເລີ່ມໃໝ່ໆ…..
v ຄວາມພະຍາຍາມ ໝາຍເຖິງ ການເຮັດວຽກໃນຕຳແໜ່ງນັ້ນຈະຕ້ອງໃຊ້ຄວາມພະຍາຍາມຫຼາຍໜ້ອຍສໍ່າໃດ, ຈະຕ້ອງໃຊ້ກຳລັງສະໝອງ ຫຼື ກຳລັງຮ່າງກາຍ ຫຼື ສະມາທິ…
w ຄວາມຮັບຜິດຊອບເຊິ່ງໝາຍເຖິງຄວາມຮັບຜິດຊອບໃນຄວາມປອດໄພຂອງຜູ້ອື່ນ,ຄວາມຮັບຜິດຊອບຕໍ່ການສູນເສຍຂອງຊັບສິນ ຫຼື ອຸປະກອນການປະຕິບັດວຽກງານ…
x ສະພາບການເຮັດວຽກ ເຊິ່ງໝາຍເຖິງສະພາບແວດລ້ອມ ຄວາມສ່ຽງກັບໄພອັນຕະລາຍ…
4. ຂໍ້ແນະນຳກ່ຽວກັບນະໂຍບາຍການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ
ຂໍ້ແນະນຳກ່ຽວກັບ "ນະໂຍບາຍການຈ່າຍຄ່າຕອບແທນ" 7 ຂໍ້ສຳຄັນດັ່ງນີ້:
u ການຈ່າຍຢ່າງພຽງພໍ: ໝາຍເຖິງການຈ່າຍຄ່າຈ້າງແຮງງານສອດຄ່ອງກັບລະບຽບການ
ແລະ ຂໍ້ກຳ
ນົດຕ່າງໆທີ່ຝ່າຍບໍລິຫານກຳນົດໄວ້ ແລະ
ຈະຕ້ອງປະຕິບັດໃຫ້ຄົບຖ້ວນ.
v ການຈ່າຍຢ່າງເປັນທຳ:
ໝາຍເຖິງການທີ່ຈະຕ້ອງຍຶດຫຼັກວ່າພະນັກງານທຸກຄົນຈະຕ້ອງໄດ້ຮັບການຈ່າຍຢ່າງເປັນທຳ
ທັ້ງນີ້ໂດຍປຽບທຽບກັບກຳລັງຄວາມພະຍາຍາມ ຄວາມສາມາດຕະຫຼອດຈົນຄວາມຮູ້ທີ່ໄດ້ຮັບຈາກການອົບຮົມ
ແລະ ອື່ນໆ.
w ການຈ່າຍຢ່າງສົມດູນ: ໝາຍເຖິງການຈ່າຍຕະຫຼອດຈົນຮອດຜົນປະໂຫຍດ ແລະ ລາງວັນຕອບແທນທີ່ໃຫ້ໃນຮູບອື່ນໆຢ່າງສົມເຫດສົມຜົນເປັນການຈ່າຍຕອບແທນທີ່ດີ.
x ການຈ່າຍຕ້ອງເປັນຕົ້ນທຶນທີ່ມີປະສິດທິພາບ:
ໝາຍເຖິງການພິຈາລະນາເຖິງລະດັບຄວາມສາມາດຂອງໜ່ວຍງານທີຈະສາມາດຈ່າຍໄດ້.
y ຕ້ອງມີຄວາມໝັ້ນຄົງ:
ໝາຍເຖິງການພິຈາລະນາໃຫ້ການຈ່າຍມີຄວາມສຳພັນກ່ຽວຂ້ອງເຖິງ ຄວາມຕ້ອງການທາງດ້ານຄວາມໝັ້ນຄົງປອດໄພຂອງພະນັກງານ
ແລະ ຄວາມຕ້ອງການອື່ນໆ ທີ່ການຈ່າຍຕ້ອງສາມາດຕອບສະໜອງຄວາມພໍໃຈໃຫ້ໄດ້.
z ການຈ່າຍຕ້ອງສາມາດໃຊ້ຈູງໃຈໄດ້:
ໝາຍເຖິງການຈ່າຍທີ່ຈະຕ້ອງມີກົນໄກສາມາດມີສີ່ງຈູງໃຈຢູ່ດ້ວຍ ແລະ
ກະຕຸ້ນໃຫ້ເກີດມີການປະຕິບັດທີ່ມີຜົນຜະລິດຈາກການເຮັດວຽກງານໄດ້ດີ.
{ ເປັນທີ່ຍອມຮັບຂອງພະນັກງານ:
ໝາຍເຖິງພະນັກງານຈະຕ້ອງມີຄວາມເຂົ້າໃຈກ່ຽວກັບລະບົບການຈ່າຍ ແລະ
ຮູ້ສຶກວ່າລະບົບການຈ່າຍນັ້ນເປັນລະບົບທີ່ສົມເຫດສົມຜົນ ທັງໃນແງ່ຜົນປະໂຫຍດຂອງອົງການ
ແລະ ຜົນປະໂຫຍດຂອງຕົນເອງດ້ວຍ.
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น