ກົດເລືອກອ່ານແຕ່ລະໝວດໝູ່

แสดงเพิ่มเติม

ຜູ້ນຳກັບການແກ້ໄຂຂໍ້ຂັດແຍ້ງ

 ຜູ້ນຳກັບການແກ້ໄຂຂໍ້ຂັດແຍ້ງ

ໂດຍ: ປັນຍາສັກ ແສງອ່ອນແກ້ວ

http://panyasack.blogspot.com 


1.  ຄວາມສໍານຶກກ່ຽວກັບຄວາມຂັດແຍ້ງ

        ຄວາມຂັດແຍ້ງເປັນພຶດຕິກຳທີ່ບໍ່ລົງລອຍກັນທາງດ້ານຄວາມຄິດ, ແນວທາງປະຕິບັດວຽກງານ, ຜົນປະໂຫຍ.ບັນຫາຄວາມຂັດແຍ້ງໃນບຸກຄົນເຮັດໃຫ້ :

          - ຂາດຄວາມໄວ້ວາງໃຈເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ.

          - ຂາດຄວາມຮ່ວມເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ.

          - ຂາດຄວາມຄິດລິເລີ່ມ.

          - ພະນັກງານເກີດຄວາມກັງວົນໃຈ.

          - ຂວັນກຳລັງໃຈຫຼຸດລົງ.

          - ພະນັກງານເກີດຄວາມແຂງກະດ້າງ, ເກິດການລາອອກຈາກວຽກ.

2.  ສາເຫດຂອງຄວາມຂັດແຍ້ງ

         ສາເຫດຂອງຄວາມຄວາມແຍ້ງສາມາດເກີດຂື້ນມາຈາກຫຼາຍປັດໄຈ ແລະ ຫຼາຍຮູບແບບ ທີ່ກໍ່ໃຫ້ເກີດມີຂໍ້ຂັດແຍ້ງຂື້ນມາ ໂດຍທົ່ວໄປແລ້ວອາດຈະເກີດຈາກ :

- ຄວາມຄິດເຫັນຕ່າງກັນ.

- ຜົນປະໂຫຍດຂັດກັນ.

- ຄ່ານິຍົມຕ່າງກັນ.

- ອັກຄະຕີຕໍ່ກັນ, ອິດສາ.

- ຕີຄວາມຈາກການຮັບຮູ້ຕ່າງກັນ.

- ຊີງດີຊີງເດັ່ນກັນ.

- ການສື່ສານບໍ່ດີ.

- ແບ່ງພັກແບ່ງພວກ.

- ຄວາມບໍ່ຊັດເຈນໃນບົດບາດໜ້າທີ່.

- ເປົ້າໝາຍຂອງວຽກງານທີ່ຕ່າງກັນກັບເປົ້າໝາຍສ່ວນບຸກຄົນ.

- ການປ່ຽນແປງທີ່ບໍ່ສາມາດຍ່ອມຮັບກັນໄດ້.

3.  ຜົນຂອງຄວາມຂັດແຍ້ງ

3.1 ຜົນດີຂອງຂໍ້ຂັດແຍ້ງ

1. ເຮັດໃຫ້ຄົນເຮົາຄຳນຶງເຖິງ ແລະ ຮັບຮູ້ໄດ້ເຖິງບັນຫາທີ່ເກີດຂື້ນ.

        2. ຄວາມຂັດແຍ້ງກໍ່ໃຫ້ເກີດການປ່ຽນແປງໃນດ້ານຕ່າງໆ.

        3. ຊ່ວຍໃຫ້ມີການປັບປຸງທາງເລືອກ ໃນການແກ້ໄຂ້ບັນຫາຢ່າງມີປະສິດທິພາບ.

        4. ກໍ່ໃຫ້ເກີດການຮຽນຮູ້ ແລະ ປັບປຸງພຶດຕິກຳເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ.

        5. ຊ່ວຍໃຫ້ເກີດການພິສູດຫາຂໍ້ມູນຕົວຈິງທີ່ສົມເຫດສົມຜົນ.

    3.2 ຜົນເສຍຂອງຄວາມຂັດແຍ້ງ

          1. ເຮັດໃຫ້ຄວາມສຳພັນລະຫວ່າງບຸກຄົນ (ການສົນທະນາ, ຄວາມສະມັກຄີກັນ. ) ເລີ່ມມີການປ່ຽນແປງ ຫຼື ຫຼຸດລົງ.

         2. ບັນຍາກາດຂອງຄວາມຈິງໃຈ ແລະ ຄວາມໄວ້ວາງໃຈຈະໝົດໄປ.

          3. ເກີດການຕໍ່ຕ້ານໂດຍທາງລັບ ແລະ ທາງເປີດເຜີຍ.

         4. ກໍ່ໃຫ້ເກີດການສູນເສຍຕໍ່ກັບບຸກຄະລາກອນ, ອົງການ.

4.  ແນວທາງທີ່ກໍ່ໃຫ້ເກີດຜົນສຳເລັດໃນການແກ້ໄຂຂໍ້ຂັດແຍ້ງ

         1. ຕ້ອງເຂົ້າໃຈວ່າ ເປັນເລື່ອງທຳມະຊາດທີ່ບັນຫາເກີດຂື້ນ ແລະ ມີຫົນທາງແກ້ໄຂໄດ້.

         2. ປ່ຽນຄວາມຄິດຈາກ ເອົາຊະນະກັນ ມາເປັນ ເອົາຊະນະບັນຫາ.

         3. ມີການວິເຄາະບັນຫາ ( ບັນຫາເກີດຈາກສາເຫດ : ທັດສະນະຄະຕິບຸກຄົນ, ລັກສະນະນິໄສ, ວິທີການເຮັດວຽກ, ຜົນປະໂຫຍດ..).

         4. ມີຄວາມຈິງໃຈ ແລະ ເປີດເຜີຍຄວາມຕ້ອງການທີ່ແທ້ຈິງຂອງຕົນ.

         5. ຕ້ອງມີການຕິດຕໍ່ສື່ສານທີ່ດີຕໍ່ກັນບໍ່ໃຊ້ອາລົມ.

         6. ຫຼີກລ່ຽງການລົງຄະແນນສຽງ ເອົາເສຍ-ຊະນະກັນ.

         7. ພະຍາຍາມໃຊ້ຂໍ້ມູນໃຫ້ຫຼາຍທີ່ສຸດ.

         8. ຕ້ອງຄຳນຶງສະເໝີວ່າ ຢ່າເອົາແຕ່ໃຈຕົນເອງ ແຕ່ຈົ່ງປະສົມປະສານຜົນຜະໂຫຍດຮ່ວມກັນ.

5.  ຮູບແບບ ຫຼື ວິທີການແກ້ໄຂຂໍ້ຂັດແຍ້ງ


5.1 ການແກ້ໄຂໂດຍການໃຊ້ອຳນາດ

         ເປັນການແກ້ໄຂບັນຫາໂດຍເນັ້ນປະໂຫຍດແຕ່ຝ່າຍດຽວໂດຍໃຊ້ອຳນາດ ຫຼື ຄວາມໄດ້ປຽບທີ່ເໜືອກວ່າບັງຄັບອີກຝ່າຍໜື່ງ ໂດຍໃຫ້ອີກຝ່າຍໜື່ງປະຕິບັດຕາມ ເປັນວິທີເອົາປຽບ, ເປັນການແກ້ໄຂບັນຫາພຽງຊົ່ວຄາວ ແຕ່ຈະບໍ່ແມ່ນການແກ້ໄຂບັນຫາຄວາມຂັດແຍ້ງໄດ້ຢ່າງແທ້ຈິງ ເປັນການແກ້ໄຂບັນຫາສະເພາະໜ້າໄປກ່ອນ, ເປັນໄປໃນລັກສະນະການສະສົມບັນຫາໄວ້.

          ສ່ວນໃຫຍ່ແລ້ວແມ່ນຈະໃຊ້ໃນກໍລະນີດັ່ງຕໍ່ໄປນີ້ :

          - ເມື່ອເປັນເລື່ອງທີ່ຮີບດ່ວນ.

          - ເປັນສິ່ງທີ່ຄົນເຮົາບໍ່ມັກບໍ່ພໍໃຈ ເຊັ່ນ : ການຕັດງົບປະມານ, ການປະຕິບັດຕາມກົດລະບຽບຕ່າງໆ, ການຫຼຸດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍຕ່າງໆ, ການລົງໂທດທາງວິໄນ.

          - ເພື່ອຕໍ່ຕ້ານຄົນທີ່ເອົາປຽບຜູ້ອື່ນໂດຍບໍ່ມີເຫດຜົນ.

5.2 ການແກ້ໄຂໂດຍການຮ່ວມມືກັນ

         ເປັນການແກ້ໄຂບັນຫາແບບໃຫ້ທັງສອງຝ່າຍຮ່ວມມືກັນແກ້ໄຂບັນຫາແບບກົງໄປກົງມາ ເພື່ອໃຫ້ເກີດຜົນປະໂຫຍດ ແລະ ຄວາມພຶງພໍໃຈຮ່ວມກັນ, ເປັນການກຳຈັດຕົ້ນເຫດຂອງບັນຫາບໍ່ໃຫ້ເກີດຂື້ນອີກໃນອານະຄົດ, ເປັນວິທີເອົາຊະນະທັງສອງຝ່າຍ.

          ສ່ວນໃຫຍ່ແລ້ວການແກ້ໄຂບັນຫາແບບຮ່ວມມືກັນໃຊ້ໃນກໍລະນີຕໍ່ໄປນີ້ :

           - ເພື່ອຫາຂໍ້ຍຸຕິທັງສອງຝ່າຍ.

           - ເພື່ອທົດສອບຈຸດຢືນຂອງຕົນ ແລະ ເຂົ້າໃຈຄວາມຄິດຂອງຄົນອື່ນ.

           - ຕ້ອງການປະສົມປະສານແນວຄວາມຄິດທີ່ດີຂອງທຸກຝ່າຍ.

           - ຕ້ອງການປະສານສົມທົບເພື່ອແກ້ໄຂຄວາມຮູ້ສຶກທີ່ບໍ່ດີຕໍ່ກັນ.

           - ເພື່ອສ້າງຄວາມຜູກພັນສາມັກຄີຕໍ່ກັນ.

5.3  ການແກ້ໄຂໂດຍການປະນີປະນອມກັນ

           ເປັນການ ພົບກັນເຄີ່ງທາງ ຂອງທັງສອງຝ່າຍ ເປັນບັນຫາທີ່ຕ້ອງໃຊ້ເວລາຫຼາຍ ຈຶ່ງຕ້ອງຫາຂໍ້ຕົກລົງຊົ່ວຄາວ ຫຼື ຖອຍຄົນລະກ້າວ ເພາະຍັງບໍ່ສາມາດແກ້ໄຂບັນຫາທັງໝົດ ຖືວ່າເປັນວິທີແກ້ໄຂບັນຫາແບບເສຍທັງສອງຝ່າຍ.

           ສ່ວນໃຫຍ່ແລ້ວການແກ້ໄຂໂດຍການປະນີປະນອມໃຊ້ໃນກໍລະນີຕໍ່ໄປນີ້ :

           - ແກ້ບັນຫາຂະໜາດໃຫຍ່ທີ່ມີຄວາມສະຫຼັບຊັບຊ້ອນ.

           - ແຕ່ລະຝ່າຍມີສິດ ແລະ ອຳນາດຫຼາຍຢູ່ໃນລະດັບດຽວກັນ.

5.4 ການແກ້ໄຂໂດຍການຫຼີກລ່ຽງ

        ເປັນການແກ້ໄຂບັນຫາ ແບບຫຼີກເວັ້ນການຕັດສິນໃຈ ເປັນວິທີທີ່ຍັງບໍ່ໄດ້ພິຈາລະນາຫາສາເຫດຂອງບັນຫາທີ່ເກີດຂື້ນ ແລະ ຍັງບໍ່ໄດ້ແກ້ໄຂບັນຫາ, ອານະຄົດບັນຫານີ້ອາດຈະເກີດຂື້ນໄດ້ອີກສະເໝີ ຈຶ່ງຖືເປັນການແກ້ໄຂບັນຫາແບບເສຍທັງສອງຝ່າຍ.

         ສ່ວນໃຫຍ່ແລ້ວການແກ້ໄຂໂດຍການຫຼີກລ່ຽງໃຊ້ໃນກໍລະນີຕໍ່ໄປນີ້ :

          - ຮູ້ວ່າມີຜົນເສຍຫຼາຍກວ່າຜົນດີ.

          - ເປັນເລື່ອງທີ່ບໍ່ສຳຄັນ ແລະ ມີບັນຫາອື່ນທີ່ສຳຄັນກວ່າ.

          - ຮູ້ວ່າບໍ່ມີໂອກາດຊະນະ.

          - ເພື່ອໃຫ້ແຕ່ລະຝ່າຍຫຼຸດຄວາມຄວາມໂມໂຫ/ຄວາມຂັດແຍ້ງລົງ ຢູ່ໃນລະດັບທີ່ສາມາດເຮັດວຽກຮ່ວມກັນໄດ້.

          - ເພື່ອຫາຂໍ້ມູນເພີ່ມເຕີມສຳລັບການຕັດສິນໃຈ.

          - ເມື່ອອີກຝ່າຍສາມາດແກ້ໄຂບັນຫາໄດ້.

     5.5 ການເຈລະຈາ ແລະ ການຕໍ່ລອງ

         ການເຈລະຈາ ແລະ ການຕໍ່ລອງໝາຍເຖິງຂະບວນການ ເຊິ່ງທັງຄົນສອງຝ່າຍພະຍາຍາມຕົກລົງກັນໂດຍມີການແລກປ່ຽນ ເຊິ່ງແບ່ງອອກເປັນ 2 ແບບ ຄື :

         1) ແບບຝ່າຍໜື່ງໄດ້ຝ່າຍໜື່ງເສຍ (ເຮັດໃຫ້ຄວາມສຳພັນບໍ່ດີຕໍ່ກັນ)

         2) ແບບເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມພຶງພໍໃຈທັງສອງຝ່າຍ ຫຼື ໃຊ້ບຸກຄົນທີ່ສາມມາຊ່ວຍເຈລະຈາເພື່ອຫາຂໍ້ສະຫຼຸບ   (ເປັນຜູ້ໄກ່ເກ່ຍ, ຜູ້ຊີ້ຂາດ, ຜູ້ປະນີປະນອມ ແລະ ຜູ້ໃຫ້ຄຳ ປຶກສາ) ເປັນປະໂຫຍດທັງສອງຝ່າຍ ຄວາມສຳພັນທັງສອງຝ່າຍຍາວນານ.

            ເຕັກນິກການເຈລະຈາ ແລະ ການຕໍ່ລອງ 

          - ເລີ່ມຕົ້ນດ້ວຍຂໍ້ສະເໜີທີ່ເປັນໄປໄດ້.

          - ຄຳນຶງເຖິງຄວາມພຶງພໍໃຈຂອງຝ່າຍກົງກັນຂ້າມ.

          - ສ້າງຄວາມໜ້າເຊື່ອຖື ແລະ ຄວາມໄວ້ວາງໃຈ.

          - ແລກປ່ຽນຜົນປະໂຫຍດທີ່ເໝາະສົມ.

          - ຫາຫຼັກຖານມາອ້າງອີງ.

          - ໄວຕໍ່ຄວາມຮັບຮູ້ເຖິງຄວາມແຕກຕ່າງດ້ານວັດທະນະທຳສັງຄົມ, ຄ່ານິຍົມ, ຄວາມເຊື່ອ, ທັດສະນະຄະຕິ ແລະ ພຶດຕິກຳຂອງຝ່າຍກົງກັນຂ້າມ.




 

ความคิดเห็น