ເຕັກນິກການຄົ້ນຄວ້າແບບຄຸນນະພາບ
ອຈ.ປອ. ປັນຍາສັກ ແສງອ່ອນແກ້ວ
ການວິເຄາະ,
ແຍກໝວດໝູ່ (ຄວາມຄືກັນ ແລະ ຄວາມແຕກຕ່າງກັນ),
ການສັງເຄາະ, ການນຳເອົາທິດສະດີ, ບົດຄົ້ນຄວ້າທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ນຳໄປເຊື່ອມໂຍ່ງກັນ ແລະ ນຳໄປສູ່ຄວາມຮູ້ໃໝ່
ສຸດທ້າຍຈະໄດ້ຂໍ້ສະຫຼຸບ ແລະ ອະທິບາຍຜົນ ແລະ ຂໍ້ສະເໜີແນະນຳ.
ການຄົ້ນຄວ້າແບບຄຸນນະພາບຈະມັກຂື້ນຕົ້ນດ້ວຍການສຶກສາຜົນໄດ້ຮັບ,
ການສຶກສາຜົນກະທົບ, ເປັນລັກສະນະຂໍ້ຄິດເຫັນ, ຂໍ້ເທັດຈິງ, ການສຶກສາເອກະສານ, ທິດສະດີ,
ການສຳພາດ (ຫາກເປັນຜູ້ຊ່ຽວຊານ ຂັ້ນຕໍ່າ
3 ຄົນ, ທີ່ມີຄວາມຮູ້ຕ່າງກັນຈະໄດ້ມູມມອງທີ່ຫຼາກຫຼາຍ),
ການສັງເກດ, Focus group ແລະ
ການໃຫ້ຜູ້ຊ່ຽວຊານໃຫ້ຄຳເຫັນ, ສາມາດໃຊ້ການຄົ້ນຄວ້າແບບຄຸນພາບກັບປະລິມານນຳກັນໄດ້
Mixed Method (ວິທີການໃຫ້ເຮົາສາມາດກັບຄືນໄປເບີ່ງບົດຄົ້ນຄວ້າທີ່ກ່ຽວຂ້ອງທີ່ຄ້າຍຄືກັນທີ່ກຳລັງຄົ້ນຄວ້າ
5-10 ເລື່ອງ)
- ການວິເຄາະ (ການຄົ້ນຄວ້າທາງຄຸນນະພາບ
ຫຼື ປະລິມານ ໃຫ້ເອົາຈຸດປະສົງເປັນຕົວນຳ, ຂະບວນການຄົ້ນຄວ້າເປັນຕົວຕາມ)
ການສັງເຄາະອາດຈະຕ້ອງນຳທິດສະດີ, ບົດຄົ້ນຄວ້າທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ
(ບົດທີ2)
ແລ້ວບັນລະຍາຍຄວາມເຊື່ອມໂຍ່ງ.
- ການອະທິບາຍຜົນ ຈາກການທົບທວນເອກະສານ
ແລະ ບົດຄົ້ນຄວ້າທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ (ບົດທີ2)
ມີຫຍັງແດ່ທີ່ເປັນຂໍ້ຄົ້ນພົບທີ່ໂດດເດັ່ນ, ຂໍ້ແຕກຕ່າງ, ຄວາມຮູ້ໃໝ່ ມາອະທິບາຍພ້ອມໃສ່ໄອເດຍຕົນເອງ,
ນຳທິດສະດີ, ແນວຄິດ, ບົດຄົ້ນຄວ້າທີ່ກ່ຽວຂ້ອງມາສະໜັບສະໜູນ, ຫາກພົບເຫັນຈຸດອ່ອນກໍ່ນຳໄປເປັນຂໍ້ສະເໜີແນະໃນການຄົ້ນຄວ້າຄັ້ງຕໍ່ໄປ.
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น