ກົດເລືອກອ່ານແຕ່ລະໝວດໝູ່

แสดงเพิ่มเติม

ເຕັກນິກການ​ຄົ້ນຄວ້າ​ແບບຄຸນນະພາບ

 ເຕັກນິກການ​ຄົ້ນຄວ້າ​ແບບຄຸນນະພາບ

ອຈ.ປອ. ປັນຍາສັກ ແສງອ່ອນແກ້ວ



        ການວິເຄາະ, ແຍກໝວດໝູ່ (ຄວາມຄືກັນ ແລະ ຄວາມແຕກຕ່າງກັນ), ການສັງເຄາະ, ການນຳເອົາທິດສະດີ, ບົດຄົ້ນຄວ້າທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ນຳໄປເຊື່ອມໂຍ່ງກັນ ແລະ ນຳໄປສູ່ຄວາມຮູ້ໃໝ່ ສຸດທ້າຍຈະໄດ້ຂໍ້ສະຫຼຸບ ແລະ ອະທິບາຍຜົນ ແລະ ຂໍ້ສະເໜີແນະນຳ.

          ການຄົ້ນຄວ້າແບບຄຸນນະພາບຈະມັກຂື້ນຕົ້ນດ້ວຍການສຶກສາຜົນໄດ້ຮັບ, ການສຶກສາຜົນກະທົບ, ເປັນລັກສະນະຂໍ້ຄິດເຫັນ, ຂໍ້ເທັດຈິງ, ການສຶກສາເອກະສານ, ທິດສະດີ, ການສຳພາດ (ຫາກເປັນຜູ້ຊ່ຽວຊານ ຂັ້ນຕໍ່າ 3 ຄົນ, ທີ່ມີຄວາມຮູ້ຕ່າງກັນຈະໄດ້ມູມມອງທີ່ຫຼາກຫຼາຍ), ການສັງເກດ, Focus group ລະ ການ​ໃຫ້​ຜູ້​ຊ່ຽວຊານ​​ໃຫ້​ຄຳ​ເຫັນ, ສາມາດ​ໃຊ້​ການ​ຄົ້ນຄວ້າ​​ແບບ​ຄຸນ​ພາບ​ກັບ​ປະລິມານ​ນຳ​ກັນ​ໄດ້ Mixed Method (ວິທີ​ການ​ໃຫ້​ເຮົາ​ສາມາດ​ກັບ​ຄືນ​ໄປ​ເບີ່​ງບົດ​ຄົ້ນຄວ້າ​ທີ່​ກ່ຽວຂ້ອງ​ທີ່​ຄ້າຍຄື​ກັນ​ທີ່​ກຳລັງ​ຄົ້ນຄວ້າ 5-10 ​ເລື່ອງ)

          - ການ​ວິເຄາະ (ການ​ຄົ້ນຄວ້າ​ທາງ​ຄຸນ​ນະພາ​ບ ຫຼື ປະລິມານ ​ໃຫ້​ເອົາ​ຈຸດປະສົງ​ເປັນ​ຕົວ​ນຳ, ຂະ​ບວນການ​ຄົ້ນຄວ້າ​ເປັນ​ຕົວ​ຕາມ)

              ການ​ສັງ​ເຄາະອາດ​ຈະ​ຕ້ອງ​ນຳ​ທິດ​ສະ​ດີ, ບົດ​ຄົ້ນຄວ້າ​ທີ່​ກ່ຽວຂ້ອງ (ບົດ​ທີ2) ​ ແລ້ວ​ບັນ​ລະ​ຍາຍຄວາມ​ເຊື່ອ​ໂຍ່ງ.

         ການ​ອະທິບາຍ​ຜົນ ຈາ​ກການ​ທົບ​ທວນ​ເອກະສານ ​ແລະ ບົດ​ຄົ້ນຄວ້າ​ທີ່​ກ່ຽວຂ້ອງ (ບົດ​ທີ2) ມີ​ຫຍັງ​ແດ່​ທີ່​​ເປັນ​ຂໍ້​ຄົ້ນ​ພົບ​ທີ່ໂດດ​ເດັ່ນ, ຂໍ້​ແຕກ​ຕ່າງ, ຄວາມ​ຮູ້​ໃໝ່ ມາ​ອະທິບາຍ​ພ້ອມ​ໃສ່​ໄອ​ເດຍຕົນ​ເອງ, ນຳ​ທິດ​ສະ​ດີ, ​ແນວ​ຄິດ, ບົດ​ຄົ້ນຄວ້າ​ທີ່​ກ່ຽວຂ້ອງ​ມາສະ​ໜັບສະ​ໜູນ, ຫາກ​ພົບ​ເຫັນ​ຈຸດ​ອ່ອນ​ກໍ່​ນຳ​ໄປ​ເປັນ​ຂໍ້​ສະ​ເໜີ​ແນະ​ໃນ​ການ​ຄົ້ນຄວ້າ​ຄັ້ງ​ຕໍ່​ໄປ.



ความคิดเห็น