1. ວິໄສທັດ ແລະ ມີເປົ້າໝາຍທີ່ຊັດເຈນ: ຜູ້ນຳຕ້ອງມີວິໄສທັດ
ແລະ ເປົ້າໝາຍ ຫຼື ຈຸດຢືນທີ່ຊັດເຈນ, ຕ້ອງເປັນຜູ້ທີມີຄວາມເຂົ້າໃຈໃນທິດທາງ ແລະ ແຜນການ, ແຜນງານໄດ້ຢ່າງຊັດເຈນໃນການປະຕິບັດ
ຫຼື ການດຳເນີນວຽກງານຕ່າງໆ ເພືີ່ອຈະນຳໄປສູ່ການບັນລຸເປົ້າໝາຍໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ.
2. ສາມາດສົ່ງເສີ່ມ ແລະ ພັດທະນາທີມງານ: ຜູ້ນຳທີ່ດີຕ້ອງມີຄວາມສາມາດທີ່ຈະຊ່ວຍສົ່ງເສີ່ມ ແລະ ສາມາດພັດທະນາທີມງານຂອງຕົນ, ມີຄວາມເຊື່ອໝັ້ນໃນສັກກະຍະພາບ ແລະ ຄວາມສາມາດຂອງສະມາຊິກທີມງານກໍຄືບຸກຄະລາກອນໃນອົງການ, ສົ່ງເສີ່ມໃຫ້ພະນັກງານ ຫຼື ອົງການສາມາດເຮັດວຽກໃນລະດັບທີ່ດີທີ່ສຸດ ແລະ ສາມາດສະໜັບສະໜູນ
ສ້າງແຮງບັນດານໃຈໃຫ້ກັບສະມາຊິກໃນທີມ ແລະ ບຸກຄະລາກອນໃນອົງການໄດ້ເປັນຢ່າງດີ.
3.
ມີທັກສະໃນການສື່ສານ ແລະ ການຟັງທີ່ດີ: ຜູ້ນໍາທີ່ດີຕ້ອງມີທັກສະໃນການສື່ສານ ແລະ ຟັງຢ່າງມີປະສິດທິພາບ, ເປີດໂອກາດໃຫ້ບຸກຄະລາກອນໃນອົງການທຸກຄົນໄດ້ສະແດງຄຳຄິດຄຳເຫັນ ແລະ ມີຄວາມເຕັມໃຈຍິນດີທີ່ຈະຮັບຟັງຄວາມຄິດເຫັນ ແລະ ຂໍ້ສະເໝີແນະນຳຈາກທຸກຄົນທຸກຝ່າຍ ເພື່ອໃຫ້ມີການພັດທະນາ ແລະ ເຕີບໂຕກ້າວໜ້າຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງໃນອົງການ.
ນອກຈາກນັ້ນ ສິ່ງທີ່ຜູ້ນໍາ ຫຼື
ຜູ້ບໍລິຫານຄວນມີ ເຊັ່ນວ່າ: ຄວາມຮອບຮູ້ ແລະ
ຊ່ຽວຊານໃນວຽກທີ່ຕົນເອງຮັບຜິດຊອບຊີ້ນຳ-ນຳພາ, ຄວາມເປັນແບບຢ່າງນໍາໜ້າ, ມີຄວາມຍຸຕິທຳ, ກ້າປ່ຽນແປງ ແລະ ຕັດສິນໃຈໄປສູ່ສິ່ງທີ່ເຮັດໃຫ້ອົງການພັດທະນາ, ເດັດຂາດທີ່ຈະຕຳນິ ແລະ ພ້ອມລົງວິໄນຕໍ່ຄົນທີ່ລະເມີດລະບຽບ, ຍົກຍ້ອງ ແລະ ໃຫ້ລາງວັນຜູ້ປະຕິບັດວຽກງານດີເດັ່ນ,...
ສິ່ງທີ່ກ່າວມານັ້ນ, ຈະບໍ່ເກີດຂື້ນເລີຍ ຫາກລະບົບອົງການຍັງຍືດຕິດກັບບຸກຄົນ
(ມີເຂົ້າ,
ມີອອກ, ມີຂື້ນ, ມີລົງ,...) ຫາກບໍ່ຖືກຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ຫຼື
ປະຕິບັດບໍ່ຖືກຕາມຫຼັກຄຸນນະທຳ...
ສິ່ງສຳຄັນຕ້ອງເລີ່ມຈາກການສ້າງວັດທະນະທຳອົງການທີ່ດີໃຫ້ເປັນທີ່ຍອມຮັບ...!
ກົນໄກການໄດ້ມາຂອງຜູ້ນໍາ/ຜູ້ບໍລິຫານ, ລວມທັງພະນັກງານ ຕ້ອງມີລະບົບຂັ້ນຕອນທີ່ຊັດເຈນ ແລະ
ເປັນທີຍອມຮັບ, ຍົກລະດັບການບໍລິຫານແບບມືອາຊີບ
"ທັງຜູ້ບໍລິຫານ ແລະ ລະບົບການບໍລິຫານ" (ຍອມຮັບ, ກ້າປ່ຽນແປງ, ຍົກຍ້ອງຄົນດີ, ຕໍານິ ແລະ ກ້າລົງວິໄນຄົນຜິດຢ່າງທັນການ,...), ຕ້ອງຮູ້ຈັກສ້າງແຮງຈູງໃຈພະນັກງານ (ຈູງໃຈດ້ວຍວຽກ ແລະ
ລະບົບສະຫວັດດີການ...), ຜົນປະໂຫຍດຕອບແທນຕ້ອງມີຄວາມທົ່ວເຖິງ
ແລະ ຊອບທຳ....
ດັ່ງຄຳເວົ້າທີ່ວ່າ"ຫາກຜູ້ນຳ ຫຼື ຜູ້ບໍລິຫານ
ຫຼົງໄຫຼນໍາແຕ່ອຳນາດ ອຸດົມການ ຫຼື ເປົ້າໝາຍກໍ່ກາຍເປັນພຽງສິ່ງທີ່ "ສົມມຸດ"
ເທົ່ານັ້ນ!
ຜູ້ນຳ ຫຼຶ ຜູ້ບໍລິຫານ ເມື່ອມີ “ຕໍາແໜ່ງສູງເທົ່າໃດຄວາມຮັບຜິດຊອບ ແລະ ຄວາມເປັນແບບຢ່າງນໍາໜ້າກໍ່ຍິ່ງສູງຂື້ນເທົ່ານັ້ນ”
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น